Veranderingen Joe

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen Joe

Bericht door Phoenix »

rodie schreef: 20 jun 2025 20:38 Opvallende keuze van JOE. Natuurlijk, voetbal en muziek hebben raakvlakken, maar als landelijke zender is het best een risico om je zo aan specifieke clubs te koppelen.
Veronica was ooit sponsor van Volendam. BNN was ooit sponsor van NEC.
God is a DJ
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Dat bedoel ik. Ik wist trouwens niet dat Veronica Ajax als sponsor heeft, dat was meen ik een aantal jaren geleden toen ze nog Champions League speelde. Het is in ieder geval geen shirt sponsor.
rodie

Bericht door rodie »

Phoenix schreef: 20 jun 2025 20:49
rodie schreef: 20 jun 2025 20:38 Opvallende keuze van JOE. Natuurlijk, voetbal en muziek hebben raakvlakken, maar als landelijke zender is het best een risico om je zo aan specifieke clubs te koppelen.
Veronica was ooit sponsor van Volendam. BNN was ooit sponsor van NEC.
Dat klopt, maar dat waren echt hele andere gevallen. Clubs als NEC of Volendam hebben vooral een regionale aanhang. Daar zal niemand landelijk over vallen.

Maar PSV, Feyenoord en Ajax zijn van een totaal ander niveau. Die hebben een enorme achterban verspreid over het hele land, en zelfs daarbuiten. Daar zit veel meer emotie, rivaliteit en clubtrots bij. Als je als landelijke zender je daaraan verbindt, raakt dat automatisch een veel grotere groep mensen, positief of negatief.

Dat is precies waarom dit zo gevoelig ligt. Het gaat verder dan een sponsornaam op een shirt. Voor veel mensen voelt het als een keuze, en dat kan botsen met hoe zij naar hun club of naar radio luisteren.
rodie

Bericht door rodie »

Vanjeafisharder schreef: 20 jun 2025 21:19 Dat bedoel ik. Ik wist trouwens niet dat Veronica Ajax als sponsor heeft, dat was meen ik een aantal jaren geleden toen ze nog Champions League speelde. Het is in ieder geval geen shirt sponsor.
Precies dat. Je merkt gewoon dat de mensen die er op in gaan zelf weinig met voetbal hebben. Dan voel je ook niet wat dit soort dingen losmaken. Voor echte voetbalsupporters ligt dat gewoon veel gevoeliger. Het is niet zomaar "een sponsor", het raakt aan iets waar je écht iets mee hebt.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Playertwo schreef: 20 jun 2025 19:16 Er zijn toch de nodige mensen buiten Amsterdam die Ziggo opgezegd hebben vanwege shirtsponsoring, dus zo gek is dat niet gedacht
Dat viel best mee, daar was dus niks van waar. Waarom ziggo zo veel klanten verliest heeft meer te maken met de prijs. En concurrentie, ik denk dat het allemaal wel meevalt.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

rodie schreef: 20 jun 2025 21:28 Precies dat. Je merkt gewoon dat de mensen die er op in gaan zelf weinig met voetbal hebben. Dan voel je ook niet wat dit soort dingen losmaken. Voor echte voetbalsupporters ligt dat gewoon veel gevoeliger. Het is niet zomaar "een sponsor", het raakt aan iets waar je écht iets mee hebt.
Ik voel dat ook niet. Voetbal is voor mij een aardig spelletje om te doen, een sport die mooie beeldspraak oplevert en beeldschermvulling die niet om aan te gluren is. Dat sommige clubidolen geen leven maar een club hebben, zie ik ook. Voor die groep zal dit gevoelig liggen. Een clubidool van Vitesse zal nooit wat kopen bij een sponsor van NEC en andersom. Sterker nog, ze vernielen de bussen van de voor die club rijdende busmaatschappij (niet begrijpende dat dit voor beide clubs dezelfde is).

Volgens mij is dit een luidruchtige doch kleine groep die totaal oninteressant is voor adverteerders. Als radiostation kan je dus prima sponsoren. De meeste mensen zijn een stuk genuanceerder dan betreffende clubidolen en delen mijn mening over de beeldschermvulling niet, dus het heeft best een aardig bereik.
Rock 'n roll is better than music!
Radioheld

Bericht door Radioheld »

Heb niks met PSV, heb niks met Feyenoord, heb niks met Joe. -bier
Streampie

Bericht door Streampie »

Wat vonden we van de Zomer Top 100? https://joe.nl/hitlijsten/zomer-top-100-2025

Geen verrassingen maar wat het weer zat lekker mee :-)
Deradiokenner

Radioheld schreef: 20 jun 2025 22:25 Heb niks met PSV, heb niks met Feyenoord, heb niks met Joe. -bier
Bedankt voor je bijdrage tot nu toe….
Deradiokenner

JOE staat komend seizoen ook op de mouw van Feyenoord. Nu nog even een mooie actie dat je seizoenskaarten kan winnen van deze clubs.
Plaats reactie