Ja het Noordzee vanaf dat ze in 1994 op FM kwamen was ook MOR en ook volkser dan nu maar het Noordzee van nu is ook commercieel MOR maar minder volks dan in de 90's Ik hoop dat iemand mij nog dus kan vertellen hoe het van 92 tot 94 klonk ik was toen net nog te jong daarvoor. Holland FM verdween precies in het jaar dat Noordzee op FM kwam.Vanjeafisharder schreef: 30 mei 2025 11:56 Ik weet wel dat Holland FM een mix was tussen Nederlandstalige muziek, met name smartlappen en dat hier ook Duits, Frans en Engelstalige muziek in de mix werd gebracht. Maar allemaal wel passend bij die Nederlandse muziek, dus erg middle of the road en volks. Je zou daar geen Katy Perry horen als Engelstalig nummer wat b.v. een zender als Radio Continu nu doet. Het was wat nostalgisch en meer op het oude Veronica op zee gebaseerd, zeker toen bleek dat ze weer vanaf een boot op het IJsselmeer zouden gaan uitzenden toen werd het format ook wat aangepast en de hele stijl. Ik vond het toen wel erg beluisterbaar in die tijd. Noordzee was wat commerciëler en minder volks en wat saaier. Er was ook wel wat concurrentie tussen beide en kift. Zij hadden natuurlijk een mooi FM pakket en Holland FM een AM zenderfrequentie pakket. Wat later verkocht werd aan HMG die daar Hitradio Veronica op plaatste en die niet wisten dat Holland FM op de AM zat, en dus met die AM zenders in de maag zat zo luid het verhaal.
Radio Noordzee Nationaal terug
Moderator: admin6
Re: Radio Noordzee Nationaal terug
-
Voor mijn gevoel was Noordzee nooit zo volks als wat Holland FM was, het leek er niet op zelfs. Ik weet in ieder geval niet waar dit uit bleek, de muziekkeuze, de presentatoren? Weet wel dat Bassie en Adriaan een programma deden, Ron Brandsteder en Conny van de Bos natuurlijk met een lunch programma maar het was toch wat meer gebaseerd op Nederlandstalige hits en Holland FM toch ook veel nieuw talent promoten uit het smartlappen circuit eigenlijk een beetje zoals RadioNl nu klinkt maar met meer buitenlands repertoire uit de categorie Franse chansons en Duitse schlager muziek. Qua Engelstalig draaide ze daar ook heel veel Beatles, Cliff Richard, The Shadows en veel Nederlandstalige muziek uit de jaren 70. Dit was ook een beetje de lijn die gevolgd werd bij Radio Nationaal wat na Holland FM het ook een tijdje geprobeerd heeft.
Ik was 10 in 1994 dus heb het vanaf toen bewuster meegemaakt het gaat mij dus om die 2 jaar voor de FM of het toen volledig Nederlandstalig was. Noordzee Nationaal was in de jaren 90 tot eind decemer 1997 een combinatie van het vroegere Radio 10 Gold en het huidige Sterren NL, toen het Noordzee FM werd januari 1998 verdween de volkse muziek naar kabel(zuster)zender Radio Hollands Glorie waarvan Radio Nationaal zijn eerste kabeldekking door verkreeg door die over te nemen.Vanjeafisharder schreef: 30 mei 2025 13:57 Voor mijn gevoel was Noordzee nooit zo volks als wat Holland FM was, het leek er niet op zelfs. Ik weet in ieder geval niet waar dit uit bleek, de muziekkeuze, de presentatoren? Weet wel dat Bassie en Adriaan een programma deden, Ron Brandsteder en Conny van de Bos natuurlijk met een lunch programma maar het was toch wat meer gebaseerd op Nederlandstalige hits en Holland FM toch ook veel nieuw talent promoten uit het smartlappen circuit eigenlijk een beetje zoals RadioNl nu klinkt maar met meer buitenlands repertoire uit de categorie Franse chansons en Duitse schlager muziek. Qua Engelstalig draaide ze daar ook heel veel Beatles, Cliff Richard, The Shadows en veel Nederlandstalige muziek uit de jaren 70. Dit was ook een beetje de lijn die gevolgd werd bij Radio Nationaal wat na Holland FM het ook een tijdje geprobeerd heeft.
-
Heeft noordzee nou de oude 538 studio
Nee Noordzee gebruikt voor hun voicetracks de universele studio die er al was. Deze gebruiken ze voor voicetracks, backup en van te voren opgenomen shows voor 538 en 10. Ook de shownieuws podcast neemt men hier op.
-
O ja want wouter zat vanmorgen wel in de oude 538 studio
Zou goed kunnen dat ze die uiteindelijk gaan gebruiken. Er is zo ver ik weet geen vaste studio.
Ik heb van Wouter vernomen dat er wel een nieuwe studio aan zit te komen toen ik vroeg welke studio ze gisteren gebruikte, ik heb Silvan daar ook al eens over gehoord. Deze studio werd gisteren voor de optredens gebruikt waar ze gisteren zaten.
Ik heb Centercom outdoorreclame aan de lantaarnpalen gespot. Nu nog bij KPN, Odido, Ziggo etc. in de radiolijsten komen. Hoelang duurde dat bij Joe?
-
Dat duurde wel even, ik ben wel even kwijt of Joe inmiddels bij KPN zit. Maar dat zal wel nog niet. Maar ik geloof niet dat ze op korte termijn daar op doorgegeven gaan worden. Ze hebben niet eens een eigen app! Alleen via de andere apps van de Talpa zenders kun je die vinden.lion schreef: 19 jun 2025 11:21 Ik heb Centercom outdoorreclame aan de lantaarnpalen gespot. Nu nog bij KPN, Odido, Ziggo etc. in de radiolijsten komen. Hoelang duurde dat bij Joe?
-
De outdoor campagne is ook flink op gang gekomen voor Noordzee zag ik, dat voor DAB/internet only is best alles zeggend.
-
Ik heb zonet een update van radioned plus gehad. Noordzee zit er nu op.Bossie05 schreef: 08 apr 2025 23:27 Zonde dat deze zender nog niet overal te beluisteren is. Ik heb als app RadioNED+ ,maar die heeft hem ook niet.
RadioNED+ is trouwens al bijna 4 maanden niet meer geüpdatet, ik mis meer radiozenders die in de tussentijd erbij zijn gekomen.