Jazeker.DX'r schreef: 09 mei 2025 19:20Woon je in het gebied van 8C?Noordzee schreef: 09 mei 2025 15:52Ik ben inmiddels thuis en heb de ontvangst gecheckt.
En waar ik al bang voor was......, in mijn woonplaats is geen ontvangst op kanaal 8C.
En notabene wel op 12D vanuit Hoogersmilde.
Inmiddels een e-mail gestuurd richting Radio Netwerk Nederland.
In het Drentse deel. Het lijkt erop dat ze die gemeente voor het gemak maar vergeten zijn. Stadskanaal is hier zo'n vijftien kilometer vandaan!
Ze schrijven zelf :
Gistermiddag is er een extra DAB+ zender aangezet op kanaal 8C in Oost-Groningen. Dankzij deze uitbreiding kunnen onder andere de omroepen uit het Oldambt nu genieten van een aanzienlijk betere digitale radio-ontvangst.
De nieuwe zender, geplaatst in Stadskanaal, zorgt voor een sterke verbetering van het signaal in zowel Stadskanaal zelf als de omliggende regio. Daarmee is de dekking in grote delen van Oost-Groningen flink toegenomen.
Oost-Groningen, bekend om zijn karakteristieke landschappen, historische Veenkoloniën en agrarisch verleden, herbergt diverse lokale en streekomroepen. Dankzij deze technische verbetering kunnen zij nu rekenen op een stabiele en hoogwaardige DAB+ ontvangst in vrijwel het hele gebied.