Symetrix 528E

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Nijmegenaar

Symetrix 528E

Bericht door Nijmegenaar »

Goedemiddag radio vrienden,

ik heb een vraag die hier zeker al eens een keer gesteld is, maar ik kan hem niet terug vinden. In de Symetrix 528E zit een schakelaar mic / Line. Wat is beter voor een RODE Broadcaster.

Maarten
Een dag geen radio gemaakt is een dag niet geleeft
wave

Re: Symetrix 528E

Bericht door wave »

Je bent zeker niet de enige die zich zo'n vraag stelt, voor heel veel mensen blijft dit een lastige.
Ezelsbruggetje: een MICrofoon sluit je aan op een MICrofoon ingang. De stand is dus MIC.
Shure heeft een duidelijk artikel online staan waarin de verschillen tussen microfoon- en lijnniveau verder uit de doeken worden gedaan: klikkerdeklik.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
paul_b

Bericht door paul_b »

Die interne schakelaar is voor de uitgang, die moet je dus kiezen naar gelang je hem op een line-ingang of microfoon-ingang van je mengpaneel aansluit.
Uiteraard sluit je de microfoon aan op de microfooningang van de symetrix en de fantoomvoeding ingschakelen is ook noodzakelijk om het te laten werken.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

paul_b schreef: 17 apr 2025 12:42 Die interne schakelaar is voor de uitgang, die moet je dus kiezen naar gelang je hem op een line-ingang of microfoon-ingang van je mengpaneel aansluit.
Uiteraard sluit je de microfoon aan op de microfooningang van de symetrix en de fantoomvoeding ingschakelen is ook noodzakelijk om het te laten werken.
Een dynamische microfoon zoals de shure sm7 heeft geen fantoom voeding nodig. Een rode broadcaster en andere condensator microfoons hebben deze wel nodig
paul_b

Bericht door paul_b »

Dat klopt, de tpoicstarter gaf aan dat hij de Rode Broadcaster gebruikt, vandaar dat ik aangegeven heb dat de fantoom aan moet
Plaats reactie