Plannen NPO minister Bruins

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Oortjes

Plannen NPO minister Bruins

Bericht door Oortjes »

Het kabinet Schoof heeft de plannen voor de publieke omroep bekend gemaakt. De hoofdpunten:
1. Opheffen van de NTR (maar programma's moeten blijven??).
2. Vijf omroephuizen i.p.v. de huidige leden omroepen.
3. Geen afhankelijkheid meer van aantal leden.
4. Bestel op slot voor nieuwe omroepen.

Mijn mening:
- Veel bescherming van gevestigde belangen, met omroephuizen die forse zekerheden krijgen.
- Onduidelijkheid over taak van de NTR.
- Vernieuwing wordt beperkt met slot op het bestel (en dicht zetten van de uitgang).

Ik wordt er niet enthousiast van. Wat denken jullie?
Rock 'n roll is better than music!
Echtwel

Re: Plannen NPO minister Bruins

Bericht door Echtwel »

Geweldig nieuws !
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Madurodam FM

Re: Plannen NPO minister Bruins

Bericht door Madurodam FM »

Hier nog eentje waarbij bezuinigingen bij de Publieke Omroep niet ver genoeg kunnen gaan. Ik heb het eind jaren '80 allemaal van dichtbij mee mogen maken en ben er zelf tijdelijk werkzaam geweest. Ik zag hoe gemakkelijk er met belastingcenten werd omgesprongen, niets was te gek en iedereen vond dat daar ook heel normaal. De Publieke Omroep is absoluut niet meer van deze tijd; verzuiling met ieder zijn achterban/leden met ieder een eigen visie, mening of levensmotto, maar is er nog iemand die een verschil hoort tussen een uurtje AVROTROS of KRO-NCRV? Wat mij betreft de Publieke Nederlandse omroepen terugbrengen naar 1 Landelijk en 1 regionaal tv-kanaal, en 1 landelijk en 1 regionaal radiokanaal met hierop enkel programma's volgens de ICE-norm. Voor amusement en mainstream muziek kunnen lusiteraars bij commerciele stations terecht.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Plaats reactie