aanvraag digitale (DAB) lokale omroep van start ??
Moderator: admin6
-
Re: aanvraag digitale (DAB) lokale omroep van start ??
Reacties, in de auto Lelydorp goed, Almere wordt slechter, Apeldoorn goed en zelfs iemand in Heerhugowaard ontvangt het.
-
Allotment 22 (Flevoland, 12D) blijft bij Broadcast Partners. Lelystad (144m, 1,2kW) wordt geoptimalisserd richting Dronten. In Zeewolde komt een extra opstelpunt (36m, 1kW).
Radio is mede mogelijk gemaakt door Heinrich Rudolf Hertz.
- Ane Sybesma
Nu nog wat zenders. Of zit er inmiddels meer op dan alleen Radio Lelystad?Kingmanet.nl schreef: 09 apr 2025 00:14 Allotment 22 (Flevoland, 12D) blijft bij Broadcast Partners. Lelystad (144m, 1,2kW) wordt geoptimalisserd richting Dronten. In Zeewolde komt een extra opstelpunt (36m, 1kW).
-
Als we de website van de RDI mogen geloven blijft Radio Lelystad voorlopig in z'n uppie op die mux. De Lokale omroepen van Dronten en Zeewolde hebben geen vergunning aangevraagd en geen enkele commerciele partij heeft blijkbaar trek in deze regio.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
"geen enkele commerciële partij heeft blijkbaar trek in deze regio".Madurodam FM schreef: 09 apr 2025 07:56 Als we de website van de RDI mogen geloven blijft Radio Lelystad voorlopig in z'n uppie op die mux. De Lokale omroepen van Dronten en Zeewolde hebben geen vergunning aangevraagd en geen enkele commerciele partij heeft blijkbaar trek in deze regio.
Zouden ze dan de regio niet bij een andere regio mux kunnen bij trekken ? Dan wordt het misschien wel interessant.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
- Ane Sybesma
Misschien met die van Nunspeet, daar zit er ook maar 1 op....Echtwel schreef: 09 apr 2025 09:09"geen enkele commerciële partij heeft blijkbaar trek in deze regio".Madurodam FM schreef: 09 apr 2025 07:56 Als we de website van de RDI mogen geloven blijft Radio Lelystad voorlopig in z'n uppie op die mux. De Lokale omroepen van Dronten en Zeewolde hebben geen vergunning aangevraagd en geen enkele commerciele partij heeft blijkbaar trek in deze regio.
Zouden ze dan de regio niet bij een andere regio mux kunnen bij trekken ? Dan wordt het misschien wel interessant.
O ja, Dronten heeft op dit moment geen radiozender. Alleen een non-stop stream op de website
-
Weet niet of het wel zin heeft om de dekking uit te breiden van deze mux als alleen Radio Lelystad te beluisteren is. Prima voor Lelystad maar alle buurgemeente hebben hier niet zoveel baat bij. Wel als er meer zenders op deze mux komen. Ik zou wat zenders van de mux van Almere op die van Lelystad willen horen, Danceradio b.v. Dan zijn ze ook in Lelystad te horen waar een groot deel van hun doelgroep woont.
Waar is trouwens het opstelpunt van de extra zender in Zeewolde gepland? Er is daar niet zoveel hoogbouw namelijk of komt er ergens een vakwerkmastje te staan of gaat het in een LTE mast?
Waar is trouwens het opstelpunt van de extra zender in Zeewolde gepland? Er is daar niet zoveel hoogbouw namelijk of komt er ergens een vakwerkmastje te staan of gaat het in een LTE mast?
Je hebt een dekkingseis per 1 september, dus of het zinvol is of niet.. ze moeten het zendernet wel uitbreiden.Vanjeafisharder schreef: 09 apr 2025 11:09 Weet niet of het wel zin heeft om de dekking uit te breiden van deze mux als alleen Radio Lelystad te beluisteren is. Prima voor Lelystad maar alle buurgemeente hebben hier niet zoveel baat bij. Wel als er meer zenders op deze mux komen. Ik zou wat zenders van de mux van Almere op die van Lelystad willen horen, Danceradio b.v. Dan zijn ze ook in Lelystad te horen waar een groot deel van hun doelgroep woont.
Aangezien BP = Cellnex, er staan 2 Cellnex masten in Zeewolde. Eentje bij de Ijsbaan in het centrum en eentje bij de rotonde Spiekweg/Groenewoudseweg. Één van die twee zal het wel worden. Als ze slim zijn pakken ze die bij de ijsbaan, daar zit ook al een lege topbuis op.
Laatst gewijzigd door jassy op 09 apr 2025 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk live mee op de ensembles 11C DAB+, 12C NPO, 9C...., 7D MTVNL, 6A Overijssel en 9D Mein NRW DAB+ op
http://www.dabmonitor.nl/
- Ane Sybesma
De mux van Almere is tegenwoordig tot Dronten te horen. Als station vanuit Almere zou ik mijn signaal dan niet zomaar op de mux van Lelystad zetten tenzij het gratis is :-)
-
De lokale omroep zit op het Gemeentehuis maar weet niet of dat 36 meter hoog is eerlijk gezegd. Veel lager dacht ik.jassy schreef: 09 apr 2025 13:38Je hebt een dekkingseis per 1 september, dus of het zinvol is of niet.. ze moeten het zendernet wel uitbreiden.Vanjeafisharder schreef: 09 apr 2025 11:09 Weet niet of het wel zin heeft om de dekking uit te breiden van deze mux als alleen Radio Lelystad te beluisteren is. Prima voor Lelystad maar alle buurgemeente hebben hier niet zoveel baat bij. Wel als er meer zenders op deze mux komen. Ik zou wat zenders van de mux van Almere op die van Lelystad willen horen, Danceradio b.v. Dan zijn ze ook in Lelystad te horen waar een groot deel van hun doelgroep woont.
Aangezien BP = Cellnex, er staan 2 Cellnex masten in Zeewolde. Eentje bij de Ijsbaan in het centrum en eentje bij de rotonde Spiekweg/Groenewoudseweg. Één van die twee zal het wel worden. Als ze slim zijn pakken ze die bij de ijsbaan, daar zit ook al een lege topbuis op.
-
Het is erg richtingsgevoelig. Er gaat weinig naar Oost.Ane Sybesma schreef: 09 apr 2025 13:39 De mux van Almere is tegenwoordig tot Dronten te horen. Als station vanuit Almere zou ik mijn signaal dan niet zomaar op de mux van Lelystad zetten tenzij het gratis is :-)
Volgens mijn info 12 meter, dus dat is het inderdaad niet.Vanjeafisharder schreef: 09 apr 2025 13:47De lokale omroep zit op het Gemeentehuis maar weet niet of dat 36 meter hoog is eerlijk gezegd. Veel lager dacht ik.jassy schreef: 09 apr 2025 13:38Je hebt een dekkingseis per 1 september, dus of het zinvol is of niet.. ze moeten het zendernet wel uitbreiden.Vanjeafisharder schreef: 09 apr 2025 11:09 Weet niet of het wel zin heeft om de dekking uit te breiden van deze mux als alleen Radio Lelystad te beluisteren is. Prima voor Lelystad maar alle buurgemeente hebben hier niet zoveel baat bij. Wel als er meer zenders op deze mux komen. Ik zou wat zenders van de mux van Almere op die van Lelystad willen horen, Danceradio b.v. Dan zijn ze ook in Lelystad te horen waar een groot deel van hun doelgroep woont.
Kijk live mee op de ensembles 11C DAB+, 12C NPO, 9C...., 7D MTVNL, 6A Overijssel en 9D Mein NRW DAB+ op
- Ane Sybesma
Oke, maar ik hoor de Mux van Almere in de auto gewoon in Dronten. (soms beter als die van Lelystad, die in Dronten goed zou moeten zijn)Vanjeafisharder schreef: 09 apr 2025 13:49Het is erg richtingsgevoelig. Er gaat weinig naar Oost.Ane Sybesma schreef: 09 apr 2025 13:39 De mux van Almere is tegenwoordig tot Dronten te horen. Als station vanuit Almere zou ik mijn signaal dan niet zomaar op de mux van Lelystad zetten tenzij het gratis is :-)
-
Dronten is wat meer noord/oost dus dat zal de zijkant van de zendmast zijn dan.
-
Die gaat het dus niet worden inderdaad, zal dan wel op 1 van de huidige masten zijn.jassy schreef: 09 apr 2025 14:05Volgens mijn info 12 meter, dus dat is het inderdaad niet.Vanjeafisharder schreef: 09 apr 2025 13:47De lokale omroep zit op het Gemeentehuis maar weet niet of dat 36 meter hoog is eerlijk gezegd. Veel lager dacht ik.jassy schreef: 09 apr 2025 13:38
Je hebt een dekkingseis per 1 september, dus of het zinvol is of niet.. ze moeten het zendernet wel uitbreiden.