Radiofreaky schreef:Voor zover ik kan checken hebben ze nog geen RDS.
De frequentie 106 FM is mono, en 105.3 is dacht ik stereo.
RTV Maarssen had wel RDS maar het bereik is zo belabberd dat het Maarssen amper uit komt.
Konden ze zich geen hogere antenne opstelling permiteren http://radio-tv-nederland.nl/mast2/1053 ... gebouw.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Radiofreaky schreef:DX'r, als je een beetje had opgelet wist je dat het vormalige RTV Maarssen daar al lang niet meer zat.
De studio aan de Gaslaan is al reeds 2 jaar bezet door het vormalige RTV Maarssen.
De foto is van jan. 2009 dus 2 jaar kan niet want vorig jaar kwam het signaal nog vanaf die antenne.
Radiofreaky schreef:Alsnog had je makkelijk via google of een andere bron kunnen weten dat ze daar niet meer zaten.
Het zal wel maar is er niets veranderd aan de hoogte want dat was mijn opmerking <Konden ze zich geen hogere antenne opstelling permiteren > en dat is dus niet het geval.
DX'r schreef:Audio is ook niet best op 105.3 en 106.0
da mist een paar dB
De klank is niet mooi. Het viel mij voornamelijk op omdat (in mijn nieuwe voiture) de landelijke zenders veel luider klinken. Dit valt erg op tijdens het vlugge heen en weer zappen tussen stations.
Via Google vind ik nieuws uit 2015 dat ze gingen stoppen maar op hun site - die er actueel uit ziet - staan nog wel hun radio activiteiten op 105.3 en 106.0 vermeld. De stream werkt echter niet.
gerard909 schreef: ↑13 apr 2024 20:41
Zendt RTV Stichtse Vecht nog uit?
Via Google vind ik nieuws uit 2015 dat ze gingen stoppen maar op hun site - die er actueel uit ziet - staan nog wel hun radio activiteiten op 105.3 en 106.0 vermeld. De stream werkt echter niet.
Maarssen heeft al heel lang geen zender op 105.3. Toen die zender uitgezet werd was er heel lang ruis op 106.0 te horen want die prikte de 105.3 door.
Blijkbaar mag je ruis uitzenden want AT die om de hoek een luisterpost heeft greep nooit in, gewoon jarenlang ruis op 106.0.
Inmiddels zou RTV nu weer op 106 te horen; geen signaal op 105.3.
gerard909 schreef: ↑13 apr 2024 20:41
Zendt RTV Stichtse Vecht nog uit?
Maarssen heeft al heel lang geen zender op 105.3. Toen die zender uitgezet werd was er heel lang ruis op 106.0 te horen want die prikte de 105.3 door.
Blijkbaar mag je ruis uitzenden want AT die om de hoek een luisterpost heeft greep nooit in, gewoon jarenlang ruis op 106.0.
Inmiddels zou RTV nu weer op 106 te horen; geen signaal op 105.3.
Dank voor het antwoord. Een bijzondere situatie is het wel.
RTV Stichtse Vecht en RTV Ronde Venen praten achter de schermen met elkaar over de oprichting van een streekomroep, zo valt te lezen op de website van RTV SV.
Ik heb begrip voor het "nut" en noodzaak van de vorming van streekomroepen en zie ook zeker wel mogelijkheden waarop fusie-omroepen elkaar kunnen versterken (ookal gaat dat in de praktijk vaak fout), toch ben ik erg benieuwd hoe samenwerking zal uitpakken en hoe het uiteindelijk gewaardeerd gaat worden door de inwoners (lees:(potentiële) kijkers/luisteraars).
In januari hebben RTV Ronde Venen en RTV Stichtse Vecht publiekelijk gemaakt dat zij een intensiever samenwerking aangaan in de aanloop van de vorming van een streekomroep in 2027.
Een aantal radioprogramma's van RTV Stichtse Vecht komen vanaf nu vanuit de RTV Ronde Venen studio in Mijdrecht en de overige paar programma's zullen als "losse audiocontent" gemaakt worden vanuit een studio in Maarssen-Dorp.