den Haag DAB 5C
Moderator: admin6
-
den Haag DAB 5C
Den Haag heeft zijn vermogen van iets van 100 Watt opgevoerd richting 800 Watt.
Zijn er al reacties hoever het nu komt ??
Re: den Haag DAB 5C
Leuk! Sinds september was 5C bijna niet meer te horen.radiogolfje schreef: ↑04 feb 2025 17:16 Den Haag heeft zijn vermogen van iets van 100 Watt opgevoerd richting 800 Watt.
Nu weer perfect!

https://x266.nl/dump/dab_spectrum_2025-02-04.jpg
Scan je DAB+ radio regelmatig opnieuw!
-
Met de Haagse zendmast in mijn wijk kreeg ik zowel binnen als buiten de lokale DAB+ volle bak binnen. Ik kan dus heel slecht beoordelen of de ontvangst er nu op vooruit is gegaan, alhoewel in de auto het signaal in de Haagse binnenstad geen witte vlekken meer heeft en dus geen dropouts tijdens een ritje.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Wanneer heb jij luistert ? Vorige week Hofstad nog steeds drop-outs waarneembaar.Madurodam FM schreef: ↑05 feb 2025 07:42 Met de Haagse zendmast in mijn wijk kreeg ik zowel binnen als buiten de lokale DAB+ volle bak binnen. Ik kan dus heel slecht beoordelen of de ontvangst er nu op vooruit is gegaan, alhoewel in de auto het signaal in de Haagse binnenstad geen witte vlekken meer heeft en dus geen dropouts tijdens een ritje.
Daarnaast zie je maar weer wat een leugens de overheid verteld, DAB+ zou met minder vermogen (beter voor het milieu) beter resultaat hebben dan FM van van 100 watt naar 800 watt noem ik geen minder vermogen.

The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
-
Ik vertel ook dat ik bijna de zendmast in mijn achtertuin heb staan. Dus of het nu 100 of 800 watt is, het kwam altijd al prima binnen. Afgelopen weekend door Den Haag gereden en viel me op dat er geen dropouts waren. Dat kwam in het verleden (zoals jou ook was opgevallen) nog weleens voor bij het rijden tussen hoogbouw.
-
Dus jij hebt wel winst. Ik hoorde van vrienden uit Loosduinen, dat het daar vrijwel niet verbeterd was, nog steeds ruk.
-
In Loosduinen (voor de niet Hagenezen onder ons, Den Haag Zuid-West) ben ik nog niet geweest om te zien of het signaal op de autoradio binnenkomt. Ik was o.a. in het centrum en Escamp, langs Rijswijkse grens waar me opviel dat ik totaal geen dropouts had. Volgend weekend naar vrienden in Gouda, en zal ik kijken tot hoever de Haagse DAB+ te ontvangen is. Andersom komt die van Gouda ook in Den Haag binnen dus lijkt me dat gewoon te lukken.
-
Deze mux is nu bij mij beter te ontvangen dan hiervoor. Met heel veel moeite is 'ie zelfs beneden op een draagbare ontvanger te pakken. Het is echter nog niet goed genoeg om ongestoord naar Arrow Bluesbox te luisteren. Niet dat ik klaag, want ik woon buiten het doelgebied. Al zou ik het niet erg vinden, als Bluesbox voor een plekje op 5B ZH-Zeeland zal gaan.

-
Echtwel, men is van 100 Watt DRAB naar 800 Watt DAB gegaan.
Zoals ik het een beetje peil, overal beter behalve den Haag zelf.
Ik las hier dat ze meer vermogen hadden: https://mediamagazine.nl/beter-bereik-v ... -den-haag/
Zoals ik het een beetje peil, overal beter behalve den Haag zelf.
Ik las hier dat ze meer vermogen hadden: https://mediamagazine.nl/beter-bereik-v ... -den-haag/