Financiële problemen voor streekomroep Ons West Brabant
Moderator: admin6
-
Re: Financiële problemen voor streekomroep Ons West Brabant
Tsja, je lokale station een naam als Radio Valencia geven heeft nogal een hoog piraten gehalte. Aan de Nederlandse kant van de grens zit dan weer Radio Mexico uit Den Bosch, hoe bedenk je het! Zullen wel overblijfselen zijn uit de jaren '70 en '80 toen het blijkbaar normaal was je station Montevideo, Amerika, Columbia of Hawaii te noemen.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
-
Nu je het zegt. Bij ons had je vroeger Radio Arizona.Madurodam FM schreef: ↑08 okt 2024 13:26 Tsja, je lokale station een naam als Radio Valencia geven heeft nogal een hoog piraten gehalte. Aan de Nederlandse kant van de grens zit dan weer Radio Mexico uit Den Bosch, hoe bedenk je het! Zullen wel overblijfselen zijn uit de jaren '70 en '80 toen het blijkbaar normaal was je station Montevideo, Amerika, Columbia of Hawaii te noemen.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Ik hoorde vanmiddag een presentator zeggen "ZuidWest Is Er Van Bergen Tot Breda" maar die 105.7 Zundert haalt Breda toch niet???
De fm van ettenleur haalt breda wel.
Er is vorig jaar wel een fusie geweesr van Zuidwest FM en Ons Westbrabant maar de programmas van laatst genoemde zijn allemaal gestopt.
Er is vorig jaar wel een fusie geweesr van Zuidwest FM en Ons Westbrabant maar de programmas van laatst genoemde zijn allemaal gestopt.
Het is wel gek he! Ons West Brabant kreeg nix voor elkaar en sinds ZuidWest daar de boel runt worden problemen met de ontvangst die jaren speelden zo opgelost en zelfs grote subsidies binnen geharkt voor redacties en een dagelijks nieuwsprogramma aangekondigd.......
Zuidwest heeft al jaren dagelijks nieuwsprogramma.
Even een suggestie om de titel van dit draadje te veranderen in ontwikkelingen zuid west of zo. De huidige titel is echt heel oud nieuws.
Na het gezeik in Leiden met Sleutelstad en centraal+ is er toch een streekomroep die een beetje lukt...
De redactie is vgm opgeschaald want ik krijg via de zuidwest app nu vaak nieuws uit Etten-Leur en Halderberge en het staat zelfs regelmatig in mijn Chrome feed!
Ook lijken ze de kleine omroep die nooit bij Ons West-Brabant wilde aansluiten boord te hebben. Ik zag steeds vaker nieuws met "BRON: streekomroep zuidwest" op rucphen tv en alle streams van die omroep lopen via "zuidwest.cloud". Als je daarop kijkt zie je "Dit is het domein van samenwerkende omroepen in West-Brabant en Zeeland."
Ook zag ik dit dus waarschijnlijk draait zuidwest dat tv kanaal al gewoon op de achtergrond https://rucphenrtv.nl/rucphen-rtv-lance ... -de-lucht/
Alleen over dab+ zijn ze dan weer muisstil alsof het er niet toe doet voor ze...
De redactie is vgm opgeschaald want ik krijg via de zuidwest app nu vaak nieuws uit Etten-Leur en Halderberge en het staat zelfs regelmatig in mijn Chrome feed!
Ook lijken ze de kleine omroep die nooit bij Ons West-Brabant wilde aansluiten boord te hebben. Ik zag steeds vaker nieuws met "BRON: streekomroep zuidwest" op rucphen tv en alle streams van die omroep lopen via "zuidwest.cloud". Als je daarop kijkt zie je "Dit is het domein van samenwerkende omroepen in West-Brabant en Zeeland."
Ook zag ik dit dus waarschijnlijk draait zuidwest dat tv kanaal al gewoon op de achtergrond https://rucphenrtv.nl/rucphen-rtv-lance ... -de-lucht/
Alleen over dab+ zijn ze dan weer muisstil alsof het er niet toe doet voor ze...
Ik denk dat ze wachten op een goede aanbieding van terneuzen of sneek. daarna kan het snel gaan. verwacht dat ze over paar maanden via dab te horen zijn.jur schreef: ↑21 jan 2025 21:10 Na het gezeik in Leiden met Sleutelstad en centraal+ is er toch een streekomroep die een beetje lukt...
Welke radioprogrammas van Onswestbrabant zijn meegegaan?rmtech schreef: ↑29 jun 2023 23:50 Ik ben medeverantwoordelijk voor het FM-netwerk van ZuidWest en zal wat op een rij zetten. Er zitten veel aannames in dit topic:
Alle zenders, ook 106.7 FM, zijn secuur afgeregeld en luid maar volledig in compliance. Mogelijk luider dan andere lokale zenders in de buurt, maar binnen het stokkemasker en een zwaai niet groter dan 75kHz. We hebben bij het onboarden van 106.7 FM bij ZuidWest fors geïnvesteerd in onder andere MicroMPX en hebben weinig geheimen. De hele audio stack staat zelfs open op Github en wordt actief doorontwikkeld. Het antwoord op vraag "is dit zelfs legaal?" is dan ook ja. Het zijn gewoon 4 vergunde zenders met dezelfde PI-code.
- In Bergen op Zoom staat uitsluitend de zender voor 105.8 FM van ZuidWest FM.
- De zender voor 106.7 FM staat in Oudenbosch, heeft daar altijd gestaan, is niet verplaatst.
- Ons West Brabant en ZuidWest maken sinds 14 mei gezamenlijk radio onder de naam ZuidWest FM. De naam Ons West Brabant Radio behoort tot het verleden. Dit is onder andere hier te lezen.
- Bij de overgang hebben we alle bekende verzamelsites zoals radio-tv-nederland en fmscan gemaild om up-to-date te zijn.
- Alle zenders van ZuidWest FM en (voormalig) Ons West Brabant Radio zijn aan elkaar gekoppeld door middel van dezelfde PI-code. Het klopt dat je deze in een groot deel van het gebied tussen Dordrecht en Antwerpen hoort.
Fijn dat het opvalt. Veel dank![]()
Hawaii hit FM om er maar 1 te noemen ;-)Madurodam FM schreef: ↑08 okt 2024 13:26 Tsja, je lokale station een naam als Radio Valencia geven heeft nogal een hoog piraten gehalte. Aan de Nederlandse kant van de grens zit dan weer Radio Mexico uit Den Bosch, hoe bedenk je het! Zullen wel overblijfselen zijn uit de jaren '70 en '80 toen het blijkbaar normaal was je station Montevideo, Amerika, Columbia of Hawaii te noemen.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Kan dit draadje op slot?
De titel is intussen wel achterhaald (welke financiële problemen?) en bovendien wordt de naam 'Ons West Brabant' ook niet meer gebruikt.
De titel is intussen wel achterhaald (welke financiële problemen?) en bovendien wordt de naam 'Ons West Brabant' ook niet meer gebruikt.