Ik baseerde mij inderdaad op dat artikel.zenderantenne schreef: ↑05 jan 2025 11:28Ik zou graag weten hoe jullie aan deze wijsheid komen, want ik kan het niet duiden... Baseren jullie je op het vage artikel van Radiowereld? Of hebben jullie een andere betrouwbare bron?GerjanCluistra schreef: ↑04 jan 2025 11:29 Die gelijke monniken zijn er toch. De radiostations die kozen voor DAB+ zijn nog steeds te horen, de radiostations die het niet deden zwijgen weer. Dat is zonde maar, ik begrijp het wel.
Radiowereld schrijft: "Zij hebben verzuimd om vorig jaar een vergunning voor lokale DAB+ uit te zenden, waardoor ze niet voldoen aan de digitaliseringsverplichting".
Naast het feit dat deze zin grammaticaal niet klopt, klopt hij inhoudelijk ook niet.
Nergens in de oorspronkelijke vergunning van de lokale FM kavels staat namelijk dat er een digitaliseringsverplichting is. Sterker nog: heel veel stations hadden graag ook een DAB+ kavel bij hun lokale FM frequentie gehad, maar dat was niet mogelijk volgens het ministerie EZK en RDI. De kavels waren FM only, dus zonder DAB+ en digitaliseringsverplichting. Daarom zijn sommige van die "nl piraten plaatjes zenders in het noorden", zoals "Groninger" ze noemt, samenwerkingen aangegaan met andere vergunninghouders zodat ze naast FM ook via DAB+ kunnen uitzenden (Gigant FM bijvoorbeeld met Radio Simone).
Team FM heeft zich zelfs ingeschreven voor het lokale DAB+ allotment in Zuid-Oost Drenthe en hier ook een plekje toegewezen gekregen door de RDI, en dit allotment zal binnenkort in de lucht worden gebracht samen met ZO!34 (de lokale omroep) net als alle andere lokale allotments. Dus hoezo voldoen zij dan niet aan de digitaliseringsverplichting, voor zover die al aanwezig zou zijn? Hun FM vergunning in Emmen (93.5) is immers niet verlengd terwijl ze overal aan voldaan hebben.
Bij de vorige verlenging van de lokale kavels (eind augustus vorig jaar) is er ook sprake van een ambtshalve verlenging geweest en ook hier is er met geen woord gerept over een digitaliseringsverplichting. Je kunt ook niet zomaar de spelregels veranderen en moet dit op zijn minst mededelen aan de vergunninghouders. Navraag bij de betrokken omroepen leert dat zij allen van niets weten en ook in bezwaar gaan tegen deze gedeeltelijke verlenging.
De gronden die nu hier worden aangevoerd zijn nergens op gebaseerd. Het DAB+ allotment in Breda/Etten-Leur is ook nog niet in de lucht (Radio Mexico & Suc6) en toch zijn die FM vergunningen wel verlengd. Bovendien: Zou het niet kunnen zijn dat partijen als Gigant FM, Koekstad en Eemland liever een regionaal DAB+ kavel (en wellicht zelfs FM) willen (waarvan momenteel het veilingsproces loopt) en zich daarom destijds niet hebben ingeschreven op een lokale DAB+ allotment? Want je mag immers niet én een lokale DAB+ vergunning én een regionale DAB+ vergunning bezitten. En hun huidige lokale FM vergunning gaan over naar regionale FM pakketten, dus zo gek is het niet dat ze deze proberen te behouden...
Kortom: wazig verhaal waar alleen het ministerie en RDI verduidelijking over kunnen geven lijkt mij...
Veiling regionale kavels
Moderator: admin6
-
Re: Veiling regionale kavels
Schopt graag tegen heilige huisjes...
De aanmelding voor de veiling is inmiddels gesloten.
Is er al bekend wie teveel geld heeft en zich heeft ingeschreven voor deze veiling?
Is er al bekend wie teveel geld heeft en zich heeft ingeschreven voor deze veiling?
-
Ik las dat Radio Limburg 97FM de partij achter Q-Music Limburg mee
doet
https://www.totaaltv.nl/nieuws/aanmeldi ... -gesloten/
-
Volgens mij zit SLAM! in de Randstad op een kavel van Radio Limburg 97FM.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
-
Dat Klopt zag het ook staan op de linkedin van Michael Bartelet van Radio Limburg 97FM. staan dat hij mee doetMadurodam FM schreef: ↑21 jan 2025 21:31 Volgens mij zit SLAM! in de Randstad op een kavel van Radio Limburg 97FM.
Het gaat mij vooral om de kavels in het Noorden wie zich daar voor heeft ingeschreven.Vliegendereporter schreef: ↑21 jan 2025 21:10Ik las dat Radio Limburg 97FM de partij achter Q-Music Limburg mee
doet
En vooral of Hitzzz nog mee gaat doen, een ether vervuilende zender met slecht muziek beleid en dito inhoud, deze zender laat echt horen hoe het juist niet moet.
-
Blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur, want er zullen ook genoeg luisteraars blij zijn met Hitzzz. En dat is nu het mooie aan een ruim en divers aanbod via DAB+; voor elk wat wils. Ikzelf heb ook zo mijn wensen, bijvoorbeeld een terugkeer van Decibel met hun '90's format, of dance-station Fresh FM. Ruimte genoeg voor variatie in de digitale ether!
Laatst gewijzigd door Madurodam FM op 22 jan 2025 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
- Ane Sybesma
10000 euro borg en minimaal 28000 voor het kavel.. Dat lijkt mij goed voor de piraten, veel extra vrije frequentiesGroninger schreef: ↑22 jan 2025 07:32Het gaat mij vooral om de kavels in het Noorden wie zich daar voor heeft ingeschreven.Vliegendereporter schreef: ↑21 jan 2025 21:10Ik las dat Radio Limburg 97FM de partij achter Q-Music Limburg mee
doet
En vooral of Hitzzz nog mee gaat doen, een ether vervuilende zender met slecht muziek beleid en dito inhoud, deze zender laat echt horen hoe het juist niet moet.
Het gaat even over fm hitzz zit nu hier op fm en dab, en ben benieuwd of zij nog gaan bieden op een fm frequentie, gelet op de prijzen dab zal wel lukken.Madurodam FM schreef: ↑22 jan 2025 08:05 Blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur, want er zullen ook genoeg luisteraars blij zijn met Hitzzz. En dat is nu het mooie aan een ruim en divers aanbod via DAB+; voor elk wat wils. Ikzelf heb ook zo mijn wensen, bijvoorbeeld een terugkeer van Decibel met hun '90's format, of dance-station Fresh FM. Ruimte genoeg voor variatie in de digitale ether!
Ben vooral nieuwsgierig of fm wel uit kan voor hun mede gelet op het feit dat zij donateurs werven om hen financieel te steunen, en dat voor een commerciële clup ( de Mol lacht zich een breuk als hij dit leest ) dat doe je toch niet, je moet je doodschamen dat je dat doet als commerciële zender dat betekent in mijn optiek dat het niet uit kan, ik zelf ben schilder en werk bij een schildersbedrijf ik ga toch ook geen donateurs werven om nog te kunnen schilderen om een voorbeeld te noemen
- Ane Sybesma
Ik denk dat de regionale kavels alleen door landelijke partijen via een constructie als Q-Music Limburg uit kan. Of een constructie zoals Radio NL.
Het zullen wel verkapte steunzenders voor landelijke zenders worden of Radio NL
Het zullen wel verkapte steunzenders voor landelijke zenders worden of Radio NL
Tja, maar is het wel een commerciële zender ? op papier wel want je bent of publieke omroep of commerciële omroep, hobby omroep bestaat niet volgens de wet.Groninger schreef: ↑22 jan 2025 16:45 Ben vooral nieuwsgierig of fm wel uit kan voor hun mede gelet op het feit dat zij donateurs werven om hen financieel te steunen, en dat voor een commerciële clup ( de Mol lacht zich een breuk als hij dit leest ) dat doe je toch niet, je moet je doodschamen dat je dat doet als commerciële zender dat betekent in mijn optiek dat het niet uit kan, ik zelf ben schilder en werk bij een schildersbedrijf ik ga toch ook geen donateurs werven om nog te kunnen schilderen om een voorbeeld te noemen
schilder vind ik nu niet zo goed voorbeeld, maar denk dat je radio maken beter kunt vergelijken met bij voorbeeld voetballen, en zijn voetballers die dit voor hun plezier doen bij een amateur club, die krijgen en niet voor betaald, betalen zelfs contributie en die club zoekt vaak ook mensen die de club op andere manieren financieel willen steunen, dat is vergelijkbaar.
maar er zijn ook spelers die bij een professionele club voetenballen en er goed voor betaald worden.
-
Het ligt eraan, of de huidige bovenlokale radiostations trek hebben in een stapje omhoog. Stations als Arrow Bluesbox, Hofstad, Girlpower, 972, Dance Radio en Sunrise FM zijn feitelijk al regionaal. Zij zouden redelijk eenvoudig aan één of twee regionale DAB+vergunningen kunnen komen en zo hun dekking flink kunnen verbeteren.