Hey alle,
Ik ben over de maanden heen even lekker aan het sleutelen geweest voor processing voor een Ierse station, ik heb ze tevreden genoeg al maar ik vraag me vooralsnog af, is de processing netjes? https://tunein.com/radio/MPB-Radio-1-s336181/ is het linkje, ik ga verder niet over de muziek maar om de processing.
Soundsprocessing Ierse station
Moderator: admin6
Soundsprocessing Ierse station
DJ en Non-Stop beheerder bij Lokale Omroep Goirle, helpt een Ierse radiostation met van alles wat in mijn vrije tijd
!!!

-
Re: Soundsprocessing Ierse station
Tijdje geluisterd. Muziekformat spreekt me wel aan. Voor wat betreft het geluid vind ik het erg opgefokt klinken. Bepaalde frequenties vliegen, vind ik, erg uit de bocht. Bij met name het mid- en midhoog vind ik dat (600 hz - 1000 hz). Hierdoor wordt het geluid erg onrustig en vermoeiend om geruime tijd te luisteren.
Het stereobeeld is op sommige momenten standje badkuip. Ik snap, het is allemaal een kwestie van smaak.
Ben wel benieuwd wat er aan processing draait. Klinkt niet des Orban's. Omnia of Stereotool wellicht?
Het stereobeeld is op sommige momenten standje badkuip. Ik snap, het is allemaal een kwestie van smaak.
Ben wel benieuwd wat er aan processing draait. Klinkt niet des Orban's. Omnia of Stereotool wellicht?
Ik zie een rond draaiend wieltje en hoor helemaal niets.
Wel rustig
Wel rustig

Omnia E9s. Heel erg bedankt voor de tips!! Nu ligt de stream er even uit, technische dingentjes worden aan gewerkt, maargoed. Ik kan hier al wat mee, fijne dag nog!powersfred schreef: ↑14 jan 2025 17:31 Tijdje geluisterd. Muziekformat spreekt me wel aan. Voor wat betreft het geluid vind ik het erg opgefokt klinken. Bepaalde frequenties vliegen, vind ik, erg uit de bocht. Bij met name het mid- en midhoog vind ik dat (600 hz - 1000 hz). Hierdoor wordt het geluid erg onrustig en vermoeiend om geruime tijd te luisteren.
DJ en Non-Stop beheerder bij Lokale Omroep Goirle, helpt een Ierse radiostation met van alles wat in mijn vrije tijd
!!!

Er zijn wat verbeteringen gemaakt, hopelijk is hij wat beter.
!!!