En dat is waarom ik dit topic opende
Radio-logger / programma's terugluisteren / downloaden
Moderator: admin6
Re: Radio-logger / programma's terugluisteren / downloaden
Geen gedoe met radio-loggers die off-line zijn.
Gratis voor thuisgebruik als solo logger.
https://www.abyssmedia.com/mcrs/
Stream of line input gebruiken met een tuner, automatisch splitsen per uur is mogelijk. Neemt ook nog eens in alle formaten op.
Ik zet op die manier drie verschillende kanslen/streams/tuners online op een eigen programma gemist portaaltje, daarop kan ik overal waar ik wil tot een jaar terugluisteren.
Kost je hooguit een oude laptop of nuc die dan 24/7 aan staat.
Gratis voor thuisgebruik als solo logger.
https://www.abyssmedia.com/mcrs/
Stream of line input gebruiken met een tuner, automatisch splitsen per uur is mogelijk. Neemt ook nog eens in alle formaten op.
Ik zet op die manier drie verschillende kanslen/streams/tuners online op een eigen programma gemist portaaltje, daarop kan ik overal waar ik wil tot een jaar terugluisteren.
Kost je hooguit een oude laptop of nuc die dan 24/7 aan staat.
-
-
Alternatief is een beetje afhankelijk wat je terug wil luisteren.
NPO Radio2 heeft in elk geval nog veel programma's terug tot 2017 online staan.
Ik heb net in een paar minuten tijd een platenbonanza van 2021 gedownload (is ook nog 192kbps)
Beetje creatief met F12 of inspecteren en je bent waar je zijn wil
-
Hoe doe je dat via inspecteren/F12 dan?peellandfm schreef: ↑10 jan 2025 22:05Alternatief is een beetje afhankelijk wat je terug wil luisteren.
NPO Radio2 heeft in elk geval nog veel programma's terug tot 2017 online staan.
Ik heb net in een paar minuten tijd een platenbonanza van 2021 gedownload (is ook nog 192kbps)
Beetje creatief met F12 of inspecteren en je bent waar je zijn wil
-
In een webbrowser op de bewuste pagina rechtermuisknop, en netwerk selecteren. Dan speel je het bewuste radiofragment af en zie je ergens een file link met de extensie "mp3" Die link open je in een nieuw tabblad en je drukt op de 3 bolletjes naast de speler. En downloaden maar
Alleen Veronica. En Radio2 maar dat kan al dus het gaat om Veronicapeellandfm schreef: ↑10 jan 2025 22:05
Alternatief is een beetje afhankelijk wat je terug wil luisteren.
-
Koop een (tweedehands) Raspberry Pi 3 (bijvoorbeeld op Marktplaats) voor rond de 30/40 EUR, installeer OpenMediaVault en Streamripper (allebei gratis software), hang de RPi in je netwerk (wifi of bekabeld) en configureer je opnames.
Bij mij draaien 24/7 twee RPi's en het is geen probleem om per RPi 3 of 4 gelijktijdige streams op te nemen en op te slaan op USB stick.
DM maar als je meer uitleg wilt.
Bij mij draaien 24/7 twee RPi's en het is geen probleem om per RPi 3 of 4 gelijktijdige streams op te nemen en op te slaan op USB stick.
DM maar als je meer uitleg wilt.
Ik vind het jammer dat stations het niet gewoon zelf aanbieden. Heb je als Sublime een fantastische avond line-up, maak je het gewoon niet terug te luisteren. Terwijl het best wel eens niet kan uitkomen op die momenten.
En dat heb ik ook bij andere zenders, zeker je specialere programma's zou je meer in de etalage mogen zetten. Zeker de programma's die een beetje van de normale playlist afwijken.
En dat heb ik ook bij andere zenders, zeker je specialere programma's zou je meer in de etalage mogen zetten. Zeker de programma's die een beetje van de normale playlist afwijken.
Simpele reden BumaStemraDavyGer schreef: ↑16 jan 2025 19:09 Ik vind het jammer dat stations het niet gewoon zelf aanbieden. Heb je als Sublime een fantastische avond line-up, maak je het gewoon niet terug te luisteren. Terwijl het best wel eens niet kan uitkomen op die momenten.
Zijn ze een aantal jaar geleden bewust mee gestopt ivm de zeer hoge kosten voor de muziekrechten..DavyGer schreef: ↑16 jan 2025 19:09 Ik vind het jammer dat stations het niet gewoon zelf aanbieden. Heb je als Sublime een fantastische avond line-up, maak je het gewoon niet terug te luisteren. Terwijl het best wel eens niet kan uitkomen op die momenten.
-
Afgelopen oktober heb ik wouter en frank in assen gesproken bij de 80s/90s disco wonderland
Ook hierover, en wout vertelde me dat ze het hier regelmatig over hebben in grote team meetings, en dat er hoe dan ook dit jaar een terug luister functie zal komen
Ook hierover, en wout vertelde me dat ze het hier regelmatig over hebben in grote team meetings, en dat er hoe dan ook dit jaar een terug luister functie zal komen