radiogolfje schreef: ↑07 jan 2025 23:33
Je mag de niet vergunde restruimte gebruiken voor subkanalen.
Nou dan de vraag wie er gelijk heeft want Pascal.K schrijft "Tot nu toe alleen vergunning voor het hoofdkanaal. Over subkanalen is niet gesproken."
Ik heb het idee, dat je als lokale omroep wel de beschikbare bandbreedte mag gebruiken, maar je daar maar één radiostation op mag doorgeven. Bij minder dan zes stations, blijft er dus ruimte over in de mux. Tenzij je de extra ruimte gebruikt voor een datakanaal met plaatjes, want ik heb zo het idee, dat dat wel mag.
Wat FeelGood doet, is kwa DAB+vergunningen niet verboden. Of de verbinding tussen een commercieel en een publiek radiostation mag, is een ander verhaal. Dat lijkt mij meer een zaak voor het CvdM. Wat in Heiloo (allotment 13) gebeurt, is volgens mij niet toegestaan.
Nou dan de vraag wie er gelijk heeft want Pascal.K schrijft "Tot nu toe alleen vergunning voor het hoofdkanaal. Over subkanalen is niet gesproken."
Ik heb het idee, dat je als lokale omroep wel de beschikbare bandbreedte mag gebruiken, maar je daar maar één radiostation op mag doorgeven. Bij minder dan zes stations, blijft er dus ruimte over in de mux. Tenzij je de extra ruimte gebruikt voor een datakanaal met plaatjes, want ik heb zo het idee, dat dat wel mag.
Wat FeelGood doet, is kwa DAB+vergunningen niet verboden. Of de verbinding tussen een commercieel en een publiek radiostation mag, is een ander verhaal. Dat lijkt mij meer een zaak voor het CvdM. Wat in Heiloo (allotment 13) gebeurt, is volgens mij niet toegestaan.
EtherScout schreef: ↑08 jan 2025 20:21
Testkanalen technisch gezien niet, maar dat zal wel door de vingers gezien worden, als er geen radioprogramma op doorgegeven wordt.
Allotment 13 heeft inderdaad maar vijf vergunningen. Op die lijst van Radio-TV-Nederland staat drie keer station nummer 1. Dat kan natuurlijk niet op één vergunning. Er zijn daar gewoon vier stations illegaal bezig.
Test Lokaal 19 is een grappig kanaal met overdag stilte, maar s'avonds oude uitzendingen van zeezenders met middengolf geluidskwaliteit.
Dat lijstje wat DX'r deelt laat zien dat Haagse Beek Beheer B.V. de vergunninghouder van Impact Radio is. Grappig, want Impact zat onder een andere stichtingnaam op de mux van Zoetermeer/Bergambacht. Volgens het CvdM zou Haagse Beek Beheer onder de naam ToTheBeat gaan uitzenden.
Fijn, want Impact is echt compleet anders dan alle andere stations.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
EtherScout schreef: ↑08 jan 2025 20:48
Allotment 13 heeft inderdaad maar vijf vergunningen. Op die lijst van Radio-TV-Nederland staat drie keer station nummer 1. Dat kan natuurlijk niet op één vergunning. Er zijn daar gewoon vier stations illegaal bezig.
Correct. Het gaat om themakanaaltjes van de lokale omroep in Heiloo. Dit is de club die tijdens de opstart van de DAB testperiode er ook voor zorgde dat er maandenlang twee DAB kanalen bovenop elkaar zaten en er dus niets te ontvangen was.
Tot zover deze digitaal gedistribueerde uiting van mijn virtuele mening...
Het jaren 60 station van Feel Good is volgens mij een themakanaal (dat staat op hun site) van de lokale omroep die uitzendt op het kanaal van een commerciële vergunninghouder. Het is een lokale omroep toegestaan om een productieovereenkomst te sluiten met een commerciële vergunninghouder. Deze constructie is dus toegestaan.
Het is geel met bruin en het kruipt over de grond................. Een giraf met hoogtevrees!
Het komt vaker voor; tijdje geleden nog met de inmiddels niet meer bestaande lokale omroep voor de gemeente Zuidplas; Dichtbij FM wat vanuit de studio van het commerciele Gouda FM kwam.
Wat jij zegt is vast en zeker een toegestane constructie maar blijft vreemd dat publiek en commercieel bij dezelfde partij vandaan komen.
Wat betreft Feel Good Radio, die zit onder de vergunning van Stichting Omroep Rijswijk en Stichting Omroep Pijnacker-Nootdorp als publieke lokale omroep. Met 60's&70's zit het commercieel als Stichting Omroep Leidschendam-Voorburg op meerdere lokale muxen. Los van de constructie zijn beide prettige stations om naar te luisteren met een duidelijk format wat afwijkt van de overige omroepen in de regio.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Ik sluit mij hier bij aan.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Madurodam FM schreef: ↑08 jan 2025 12:11
@Echtwel; er is een groot verschil tussen Feel Good Radio en Feel Good 60's&70's. Komt het uit dezelfde stal? Jazeker, maar groot verschil is dat Feel Good Radio de publieke lokale omroep voor Rijswijk, Pijnacker-Nootdorp is, en Feel Good 60's&'70 een commercieel project wat dus ook buiten de regio op DAB+ mag.
Wat betreft Unity is dit geen subkanaal, maar zoals Voorenmedia hierboven al schreef de publieke lokale omroep voor Leiderdorp. Dat het vervolgens iets van doen heeft met Centraal+ maakt het geen subkanaal.
In Den Haag hebben we nu 1 lokale mux, en daar blijft het ook bij. De twee plekken die nu nog beschikbaar zijn worden t.z.t. opgevuld met FunX Den Haag en een project van Haagse Beek Beheer met een station wat tot nu toe de werktitel ToTheBeat heeft gekregen.
Klinkt Feel Good 60s and 70s wel prima en luister lekker weg ,......al lijkt het wel sterk op een kloon van Radio 10 60s en 70s.
Laatst gewijzigd door Echtwel op 15 jan 2025 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Maar dat probeerde ik dus gisteren in mijn post aan te geven. Een lokale omroep mag met een publiek product zendtijd huren van een commerciële vergunninghouder. Het product van de lokale omroep blijft dan publiek en is niet commercieel. Ik weet dit omdat ik dit voor een onderzoek dat ik rondom DAB gebruik aan het doen ben wilde weten. Ik heb deze informatie gekregen van RDI en CvdM.
Het is geel met bruin en het kruipt over de grond................. Een giraf met hoogtevrees!