Grundig Como uit 1962, ontvangst na verhuizing slecht

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
Aveplav

Grundig Como uit 1962, ontvangst na verhuizing slecht

Bericht door Aveplav »

Ik heb een prachtige radio van mijn oom mogen overnemen, het is precies dezelfde als deze: https://www.grammofoon.com/frameset.htm ... ntentFrame
Het grammofoon deel doet het helaas niet, maar de radio deed het prima toen we nog op 4 hoog in een appartement woonden (werkelijk prachtig geluid). Afgelopen oktober zijn we verhuisd naar een huis en sindsdien werkt de radio niet goed meer, ik krijg maar een klein beetje geluid te horen en veel ruis. De ontvangstbevestiginsstrepen (groene strepen links) komen ook niet in de buurt van elkaar. Mijn vrouw zei dat dit kan zijn omdat de radio nu op de begane grond staat en daardoor slecht ontvangst heeft. Anderzijds kan het natuurlijk zijn dat de radio tijdens de verhuizing te hardhandig is behandeld en dat doordoor de ontvangstbuizen niet meer goed zijn. Het valt me in de auto overigens ook op dat mijn favoriete kanaal slechte ontvangst heeft, dus daar kan het ook deels aan mijn locatie liggen (ben verhuisd naar centrum van Ede). We houden de radio het liefst in de huiskamer, zelfs zonder geluid is het een prachtig ding om te hebben staan.

Mijn vraag is: Wat voor een antenne heeft deze radio nodig en waar kan ik die vinden?

Ik heb 1.5 linker hand dus ben vrij nerveus met het idee om de radio te moeten openen en de buizen zelf te moeten vervangen. Ik zag dat maar een deel geschroefd is en de rest geniet lijkt te zijn, dus dat moet dan ook weer opgelost worden.

Daarnaast vroeg ik me af wat er mis zou kunnen zijn met de grammofoonspeler en hoe dit gerepareerd zou kunnen worden. Al het advies is welkom!
radiogolfje

Re: Grundig Como uit 1962, ontvangst na verhuizing slecht

Bericht door radiogolfje »

Op welke frequentieband luisterde je, AM of UKW ?
Daarbij verhuist, van hoogbouw Ede? naar begane grond Ede.
Plaats reactie