Stem/sound check

Wil je vormgeving laten horen of wil je iets vragen over vormgeving? Dat kan hier!

Moderator: admin6

Plaats reactie
Victory

Stem/sound check

Bericht door Victory »

Een noodgedwongen kennis/vriend van me werkt bij een landelijk (DAB) radiostation en hij heeft continu commentaar op mijn stem.
Omdat ik hem langer dan vandaag ken, hecht ik niet heel veel waarde aan zijn mening maar ik ben nieuwsgierig naar jullie mening.

Wat vinden jullie van mijn stem?

https://we.tl/t-2HtSbQkhDU
deze link blijft niet lang online ...
Ik dacht vandaag bij mezelf dat morgen vandaag alweer gisteren zal zijn....
MFM

Re: Stem/sound check

Bericht door MFM »

Laten we als eerste voorop stellen dat ik puur mijn mening geef als forumlid…ben er niet op uit om je af te kraken.

Dan zal jouw vriend zijn commentaar/kritiek vooral door het “net niet” gehalte komen.
Je stem is het “net niet” en omdat je ook nog eens te dik erbovenop legt zodat het lijkt dat het vooral erg veel moeite kost om tot dit resultaat te komen, komt het daardoor extra ongeloofwaardig over.

Probeer eerst eens met je eigen stem zonder te verdraaien iets in te spreken. Zonder dat onderste uit de kan gekreun.
Ietsje minder over the top. Duidelijker en normaler gearticuleerd ingesproken.

En mocht het allemaal juist wel helemaal naturel en “onbespoten” ingesproken zijn? Dan is je stem wel mooi donkerbruin maar zonder de juiste spraaklessen helaas niet meer dan dat.

Verder hulde dat je dit online zet.
Dukard

Bericht door Dukard »

Eens met hierboven ... en lijkt sterk op een voicetrack :))

wwwwww Plaats ook eens een audio voorbeeld hoe je normaal op een ontspannen manier praat - ben benieuwd :wink:
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
Ivory

Bericht door Ivory »

Ik ben ook erg benieuwd hoe je stem normaal klinkt. Ik neem aan dat dit niet je normale stem is waarmee je bij de bakker een brood besteld :-)
Het klinkt erg geknepen, geforceerd en verre van natuurlijk. Als je zo blijft inspreken verkracht je echt je stembanden.
Streampie

Bericht door Streampie »

Hey Victory, ik heb eens geluisterd. In de basis heb je een goeie, mooi donkere stem. Zeer geschikt voor vormgeving zoals je dat nu ook doet.

Maar je kennis heeft wel gedeeltelijk gelijk.

Je zet inderdaad heel erg zwaar aan. je "R" wordt een "G". Ook klink je vaak behoorlijk nasaal. Dat is totaal niet nodig, want je timbre is al behoorlijk donker/warm.

Probeer meer voor in je mond te spreken, wat rustiger te praten en beter te articuleren. Dat zijn allemaal dingen die je prima snel kunt aanleren. Verder tof dat je dit deelt idd. -bier
Feivel

Bericht door Feivel »

Ik snap je vriend volkomen. En ik vind het bijna stuitend arrogant dat je z’n mening niet serieus neemt. Die vriend van je werkt bij de landelijke radio, en daar weten ze echt wel van wanten. Laat hem je coachen, luister naar wat hij te zeggen heeft. Neem je kladblok ter hand en schrijf zijn tips en opmerkingen op. Ga er dan mee aan de slag.

Je stem klinkt ontzettend geforceerd. Probeer eens iets met je natuurlijke stem in te spreken. Het klinkt alsof het uit je tenen moet komen. Bedenk je dat niet iedere stem geschikt is om jingles mee in te spreken. Dat is volkomen ok. Misschien kom je juist beter uit de verf als je gewoon een radioprogramma presenteert.

Net als de rest ben ik heel benieuwd naar je ontspannen stem. Misschien klinkt die wel vele malen mooier :-).
Victory

Bericht door Victory »

Die vriend heeft een bijrolletje.
Dank voor de reacties. Om het argument te gebruiken dat ik wat verkouden was vind ik wat zwak, hetgeen wel het geval was.
Een meer natuurlijke stem is dus het advies. ik kom uit Nijmegen dus ik wil de zachte 'g' compenseren met een harde g''.
Bedankt voor de input! Fijne jaarwisseling!
Ik dacht vandaag bij mezelf dat morgen vandaag alweer gisteren zal zijn....
peellandfm

Bericht door peellandfm »

Victory schreef: 29 dec 2024 16:27 ik kom uit Nijmegen dus ik wil de zachte 'g' compenseren met een harde g''.
Dat zou ik niet doen, want alleen met een harde G ben je er niet.
Dan zal de Gooise R (erw) ook moeten.
Logopedie dan maar.
Plaats reactie