nieuwe studio bouwen

Plaats links naar foto's van studio's die jij de moeite waard vind. RadioForum.nl is niet verantwoordelijk voor de vertoonde foto's.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Johnny_

nieuwe studio bouwen

Bericht door Johnny_ »

Geachte Forum Leden,

Na enige tijd komt mijn oude hobby weer in beeld, ik heb een huis gekocht met tuin, van 7 meter breed en 4 meter diep. nu zou ik graag een fijne studio willen bouwen en een soort lounge ruimte erbij. echter ik ben op zoek naar het geschikte materiaal. rekening houdend datde studio 3.50 meter breed zal worden. zijn hier online of bij colegga's schemas van te vinden welk materiaal gebruikt wordt. van de ombouw tot binnen bouw ook zoek ik het gedempt akoustisch houd wat je veel al ziet in studios'. graag jullie tips hierover. in het najaar zal de bouw beginnen. -love -love
GerjanCluistra

Re: nieuwe studio bouwen

Bericht door GerjanCluistra »

Een studio is toch gewoon ruimte met een vloer, 4 wanden en een dak, waarbij aan de binnenzijde wat geluiddempend materiaal is geplakt?
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Johnny_

Bericht door Johnny_ »

GerjanCluistra schreef: 25 apr 2024 23:20 Een studio is toch gewoon ruimte met een vloer, 4 wanden en een dak, waarbij aan de binnenzijde wat geluiddempend materiaal is geplakt?
Klopt maar ik ven meer naar de materialen op zoek bijvoorbeeld de dempende materialen etcetera. In sommige zie je langs de muren ook de akoestische hout en vloeren.
v.ijl

Bericht door v.ijl »

Zet je wensen/eisen op papier.. En informeer bij HELIOS (Haarlem) https://www.helios.nl/akoestiek
en dan is er koffie......
Dukard

Bericht door Dukard »

v.ijl schreef: 26 apr 2024 11:35 Zet je wensen/eisen op papier.. En informeer bij HELIOS (Haarlem) https://www.helios.nl/akoestiek
Ik vermoed dat je "tip" iets te hoog (lees: veel te duur) is gegrepen voor TS - Helios is al jaren aan de max met hun ex. de BTW prijzen.

Bijvoorbeeld https://www.bax-shop.nl/producten.html? ... =akoestiek zal denk ik veel meer keuze bieden en binnen het budget liggen.

?!!? :wink:
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
big T

Bericht door big T »

Koop een houten schuur, en richt deze in zo als je wilt.
Duur kan dan altijd nog.
Zorg voor stroom en gas naar de schuur.
Ruud.nl

Bericht door Ruud.nl »

Heb je wel eens gedacht aam akupanelen ,dit is in ieder geval goedkoper
zie bv https://www.akupanel-outlet.nl/akupanel-xl/
v.ijl

Bericht door v.ijl »

Misschien is dit wat TS wil..... hoe-maak-ik-zelf-een-geluidsstudio https://www.akoestiekwinkel.nl/tips/hoe ... uidsstudio
Je kunt het zo duur maken als je wilt.
Johnny_

Bericht door Johnny_ »

budget is onbeperkt. 6k ruim geschoten moet lukken?.
GerjanCluistra

Johnny_ schreef: 26 apr 2024 07:17
GerjanCluistra schreef: 25 apr 2024 23:20 Een studio is toch gewoon ruimte met een vloer, 4 wanden en een dak, waarbij aan de binnenzijde wat geluiddempend materiaal is geplakt?
Klopt maar ik ven meer naar de materialen op zoek bijvoorbeeld de dempende materialen etcetera. In sommige zie je langs de muren ook de akoestische hout en vloeren.
Ik lees dat je een studio wilt bouwen. Heb je nu een stukje gras waar een nieuw gebouwtje op komt te staan? Of heb je al een ruimte en wil je die inrichten want, dat maakt nogal een verschil.
Johnny_

Bericht door Johnny_ »

GerjanCluistra schreef: 27 apr 2024 21:02
Ik lees dat je een studio wilt bouwen. Heb je nu een stukje gras waar een nieuw gebouwtje op komt te staan? Of heb je al een ruimte en wil je die inrichten want, dat maakt nogal een verschil.

Een tuin van 7 meter lang en 4 breed, de studio ruimte zal 4 breed worden en ongeveer 4.50 meter lang. :) moet haal bar zijn, en ik zoek de geschikte materialen om het echt tot een studio makn, o.a akoustisch, geluidsdempend etc . eventueel voorbeelde mochten die er wezen. ik moet vanaf blanco starten voor de buiten kant is een budget van om en om 6k beschikbaar.
v.ijl

Bericht door v.ijl »

de studio ruimte zal 4 breed worden en ongeveer 4.50 meter lang.
Ik vind dit wel erg krap..... Uitwendig 18 m^2, inwendig c.a. 15,5 m^2, hier gaan nog wat meters^2 af voor toilet, pantry, berging/opslag. Uiteindelijk houd je maar c.a. 9,5 m^2 over, dit wordt dan de studio.
GerjanCluistra

Johnny_ schreef: 28 apr 2024 02:04
GerjanCluistra schreef: 27 apr 2024 21:02

Een tuin van 7 meter lang en 4 breed, de studio ruimte zal 4 breed worden en ongeveer 4.50 meter lang. :) moet haal bar zijn, en ik zoek de geschikte materialen om het echt tot een studio makn, o.a akoustisch, geluidsdempend etc . eventueel voorbeelde mochten die er wezen. ik moet vanaf blanco starten voor de buiten kant is een budget van om en om 6k beschikbaar.
Helder. Zoals @big T ook al zei, bouw een houten schuur.

Persoonlijk zou ik een betonvloer storten met een vorst rand en daar een houten gebouw op zetten. Met hout creëer je al een goede akoestiek. Op de betonvloer van dat ondertapijt met een laag vloerbedekking er over. Dan heb je de studioakoestiek op orde. Eventueel zou je van daaruit verder kunnen bouwen maar, heel erg nodig zal het niet meer zijn.
v.ijl

Bericht door v.ijl »

ik ven meer naar de materialen op zoek bijvoorbeeld de dempende materialen etcetera.
De dempende materialen zijn b.v. minerale wol: steen- of glaswol plaat of rol, met een dikte van 10 tot 15 cm.
Bekende merken zijn b.v. ROCKWOOL; steenwol plaat / rol. ISOVER; glaswol plaat / rol.
Een milieu vriendelijk alternatief is MÉTISSE circulaire katoen-isolatie (www.vrk-isolatie.nl) in plaat en rol.
Duurder dan steen- en glaswol!
Lex In Het weekend

Bericht door Lex In Het weekend »

Staat de studio er inmiddels?
Lexinhetweekend.
Plaats reactie