Toevoegen of verwijderen banden Omnia SST

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Surströmming

Toevoegen of verwijderen banden Omnia SST

Bericht door Surströmming »

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier maar lees al heel wat jaartjes mee :D

Ik heb een vraag over Omnia SST. Is het mogelijk om binnen de fabriekspresets het aantal banden van de twee multibandlimiters te wijzigen? Veel presets in MB1 zijn 7 bands, sommige 5 bands, in MB2 soms 4 bands of 7 bands. Het lijkt allemaal preset afhankelijk. Ook staan er afhankelijk van de presets functies uit die niet in te schakelen zijn. Is er een manier om helemaal vanaf "nul" te beginnen? Ik heb de complete manual doorgelezen maar ik kan er helaas niets over vinden. Of ik heb het gewoon niet begrepen. Ook Google bood geen soelaas. Ik ben niet helemaal onbekend met soundprocessing (enthousiaste hobbyist) maar ik vind het altijd fijn om, indien mogelijk, met twee of drie banden te beginnen om de aard van het beestje te leren kennen. Of is dit in SST (of andere Omnia producten) gewoon niet mogelijk gemaakt? Ik weet dat het een verschrikking kan zijn om de juiste cross over tussen banden uit de vogelen door faseverschuivingen.

Alvast bedankt en geniet van het weekend!
Mathijsco

Re: Toevoegen of verwijderen banden Omnia SST

Bericht door Mathijsco »

Dit kan; onder multiband > band frequencies > bands.
(S)ST is fase-lineair dus je krijgt door de crossovers niet te maken met phase shift.
Plaats reactie