Waar haal (koop) jij jouw nieuwste muziek?

Wil je vormgeving laten horen of wil je iets vragen over vormgeving? Dat kan hier!

Moderator: admin6

big T

Re: Waar haal (koop) jij jouw nieuwste muziek?

Bericht door big T »

Maar dan gaan we aanvullen, goed in een slechte audio processing geeft rommel uit.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

big T schreef: 18 jan 2024 08:01 Maar dan gaan we aanvullen, goed in een slechte audio processing geeft rommel uit.
Van audioprocessing wordt de geluidskwaliteit objectief bekeken nooit beter. Je hoeft 'm ook niet hard te laten werken, maar als beveiliging tegen overmodulatie zul je toch iets moeten hebben. Maar Remco had al veel geschreven over geluidskwaliteit e.d., dus dat heb ik niet willen herhalen.
big T

Bericht door big T »

We dwalen af, ik reageerde op de stelling dat een mp3 met 320 kbps hoorbaar slechter is dan een WAV formaat.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Zwarte Stoomboot schreef: 18 jan 2024 08:53
big T schreef: 18 jan 2024 08:01 Maar dan gaan we aanvullen, goed in een slechte audio processing geeft rommel uit.
Van audioprocessing wordt de geluidskwaliteit objectief bekeken nooit beter. Je hoeft 'm ook niet hard te laten werken, maar als beveiliging tegen overmodulatie zul je toch iets moeten hebben. Maar Remco had al veel geschreven over geluidskwaliteit e.d., dus dat heb ik niet willen herhalen.
Geen idee hoe bovenstaande reactie in deze discussie terechtkomt. Ik weet vrij zeker dat ik 'm in de discussie over de Nano-zender had geplaatst en niet hier.
Lex In Het weekend

Bericht door Lex In Het weekend »

Hartelijk dank voor je uitgebreide bericht. En excuses voor mijn late reactie.

Dit is inderdaad leuk voor radiostations, maar dat ben ik (nog) niet.
Wanneer ik zin/tijd heb gooi ik de stream open op het wereldwijdeweb. Wanneer ik binnenkort meer tijd over heb zal ik ook over gaan
naar vaste tijdstippen. Maar voor mij kan het jaarbedrag nog even niet uit, gezien de weinig uurtjes die ik nu doe.
DigiPluggen schreef: 31 dec 2023 11:54
Lex In Het weekend schreef: 17 dec 2023 09:41 Karrenvrachten aan muziek uit het verleden heb ik op cd en deze staan dan weer opgeslagen op de NAS.
Maar wil ik tussendoor ook hedendaagse hits draaien en/of nummers die er zitten aan te komen, dan is er voor zover ik weet niks te vinden.
Vaak moet ik wachten tot een band/artiest een cd uitbrengt of pak ik af en toe een nieuw nummer via Spotify.
Waar halen jullie de hits van nu op? Cd-single of downloads maakt niet uit, tips zijn van harte welkom.
Hi lex,

Ik wil graag even de aandacht vestigen op ons platform dat van enorme waarde kan zijn voor radiostations zoals het jouwe: Digi Pluggen.

Digi Pluggen is meer dan alleen een muziekdistributieplatform; het is een enorme database waar muzieklabels, artiesten en radiostations samenkomen om de nieuwste en beste muziek te ontdekken en te delen. Hier zijn een paar redenen waarom je zou moeten overwegen om Digi Pluggen in je radiostation te integreren:
- Brede Selectie van Nieuwe Releases: Digi Pluggen biedt een uitgebreide database van de nieuwste muziek, variërend van opkomende artiesten tot gevestigde namen. Door onze samenwerkingen met meer dan 50 pluggers en grote labels als Universal, Warner, Sony en 8Ball is er voor ieder wat bij. Ontdek en deel de meest actuele tracks die perfect passen bij de stijl van jouw radiostation.
- Eenvoudige Toegang tot Kwaliteitsmuziek: Met Digi Pluggen krijg je toegang tot hoogwaardige audiobestanden, waaronder WAV en MP3. Het platform is ontworpen om de zoektocht naar nieuwe muziek eenvoudig en effectief te maken.
- Wekelijkse Updates: Iedere vrijdag sturen wij een nieuwsbrief naar alle radiostations die bij ons zijn aangesloten met alle nieuwe releases van die week.
- Samenwerking met de NLPO (voorheen OLON): Ben jij met je radiostation aangesloten bij de NLPO? Dan kun je gebruik maken van onze samenwerking en heb je recht op Digi Pluggen tegen een gereduceerde prijs.
- Digi Pluggen Top100: Bekijk wekelijks de 100 meest gedownloade en geluisterde tracks op digipluggen.nl voor een nog beter inzicht in welke tracks op dat moment trending zijn.

Een nieuwe release staat 3 maanden online. Zo zorgen we er voor dat ons platform altijd vernieuwend is.

Om je de voordelen van Digi Pluggen zelf te laten ervaren, bieden we jou (en alle forumleden die nog geen account hebben) een speciale aanbieding aan: één maand gratis gebruik van ons platform! Hiermee kun je alle functies van Digi Pluggen ontdekken en zien hoe het de muzikale diversiteit op jouw radiostation kan verrijken.

Aarzel niet om je gratis proefperiode te starten door een mailtje te sturen naar info@digipluggen.nl. Als je vragen hebt of meer informatie nodig hebt, staan we klaar om je te helpen.

Bekijk ook deze YouTube video voor meer informatie: https://www.youtube.com/watch?v=ByFO1EvGWQY
Lexinhetweekend.
Lex In Het weekend

Op dit moment haal ik mijn nieuwe nummers van 7digital Nederland. Rond de €2,- heb je een Top 40 of tipparade plaat in bezit.
Lexinhetweekend.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

big T schreef: 17 jan 2024 13:03 320 kbs is geen afval!
Als het aanbod er is in wav, zou ik hier voor gaan. Opslag is tegenwoordig niet extreem kostbaar meer. Dus ik zou het weten. Wanneer je gaat herencoderen voor stream en bijvoorbeeld dab+ dan zal betere input ook betere output geven. Daarnaast is de ene mp3 misschien wel met een andere codec gemaakt waardoor er ondanks dat het dezelfde bitrate betreft, toch anders.
big T

Bericht door big T »

Geen idee ik heb een analoge zender daar komt geen coder aan te pas.
sverrips

Bericht door sverrips »

Ik heb altijd voor ogen dat wat je erin stopt, zo van zo'n hoog mogelijk kwaliteit moet zijn, omdat de weg naar het einde bijna altijd verlies opleverd. Het is dus logsich dat de bron dan geen minder bestand/kwaliteit moet zijn als hoge kwaliteit voor handen is, tenzij het technisch lastig is en beperkingen oplevert. Zo sturen we onze dab+ zender dus aan met 320kbit/s opus. Het liefst willen we flac aanleveren, maar met een unlimited internet lopen we tegen de 8 GB bundel beperking aan waarna er steeds extra bundels aangevraagd moet worden. In zo'n geval kan het niet anders en ook als er beperkte codec ondersteund wordt bij iets, kan ik me voorstellen dat er een stap terug gedaan moet worden. Ik ben niet zo voor, van 320 kbit/s mp3 hoor je toch niet, dus prima op de zender. Ik vind dat je enige kwaliteit moet leveren als dat binnen de mogelijkheden ligt en kan, of je dat nu hoort of niet.
https://linux.radio ( met Lotte als AI Auto DJ & Radio Host, Powered by LinuxRadio.Tools V2402 )
multiband2

Bericht door multiband2 »

Ik haal het van Deemix dit is een applicatie waarmee je FLAC bestanden kunt downloaden. Je hebt hiervoor wel een Deezer Premium account nodig, pak en beet 15 euro per maand, maar wel onbeperkt downloaden.
Of dit mag; ik heb geen idee.
Marcoandy

Bericht door Marcoandy »

multiband2 schreef: 21 mar 2024 21:35 Ik haal het van Deemix dit is een applicatie waarmee je FLAC bestanden kunt downloaden. Je hebt hiervoor wel een Deezer Premium account nodig, pak en beet 15 euro per maand, maar wel onbeperkt downloaden.
Ik gebruik ook naar volle tevredenheid Deemix
nostalgia

Bericht door nostalgia »

multiband2 schreef: 21 mar 2024 21:35 Of dit mag; ik heb geen idee.
Om te gebruiken voor je radio is het antwoord nee.

You must not:

Republish material from Deemixapppro
Sell, rent or sub-license material from Deemixapppro
Reproduce, duplicate or copy material from Deemixapppro
Redistribute content from Deemixapppro

https://deemix.pro/terms-and-conditions/
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Marcoandy schreef: 06 jul 2024 15:33
multiband2 schreef: 21 mar 2024 21:35 Ik haal het van Deemix dit is een applicatie waarmee je FLAC bestanden kunt downloaden. Je hebt hiervoor wel een Deezer Premium account nodig, pak en beet 15 euro per maand, maar wel onbeperkt downloaden.
Klopt het dat dit niet meer werkt?

(ik ben geen radiostation, overigens)
sverrips

Bericht door sverrips »

Marcoandy schreef: 06 jul 2024 15:33
Dit is hardstikke illegaal en wordt ook niet gewaardeerd om hier uit te doeken te doen hoe je dat doet.

Stephan
https://linux.radio ( met Lotte als AI Auto DJ & Radio Host, Powered by LinuxRadio.Tools V2402 )
Lex In Het weekend

Ik ben bij 7Digitaal gebleven. Ik ben er zeer tevreden over.
Veel nieuwe nummers die net zijn uitgebracht staan er snel op in zowel FLAC als mp3.
En natuurlijk ontzettend veel nummer uit het verleden. Ik ben zeer tevreden.
Lexinhetweekend.
Plaats reactie