Hoe doen de vroegere zeezenders het nu?

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Noordzee

Re: Hoe doen de vroegere zeezenders het nu?

Bericht door Noordzee »

jessica schreef: 22 jan 2022 11:57 Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden hoe de vroegere zeezenders het nu doen.

De zenders die ik heb kunnen vinden:

5 - Mi Amigo Radio - pas opgestart door veel DJ's van vroeger en alleen op internet.

Ik had hoge verwachtingen van dit station. Ik vind op zich de Dj's leuk. De oude commercials beslist niet. Dan ben je toch teveel in het verleden blijven hangen. Soms ook oubollige platen. Alleen ook op internet. Had meer van dit station verwacht.

@jessica

Je hebt jouw zin gekregen wat betreft de oude commercials op Mi Amigo Radio. Sinds de doorstart eerder dit jaar worden er geen oude commercials gedraaid en zijn de oorspronkelijke DJ's ook niet meer te horen.

Wat vind je nu van dit station?

(Persoonlijk vind ik ze nu veel minder interessant. Met de Nederlandstalige Top 15 als dieptepunt.)

Wat vind je van de Mi-Amigo-zondag op Golden Oldies Radio?

(Ik vind daar de oude Mi Amigo sfeer die mij lief is met ongeveer twee oude commercials per uur. Heel beperkt dus. Wel een aantal oude bekende DJ's zoals Ton Schipper en Frans van der Drift.)
jessica

Bericht door jessica »

Dit Mi Amigo is mijn station niet. Te veel "slechte" (eigen mening) Nederlandstalige muziek.
Heb gelezen dat dit Mi Amigo meer een voortzetting is van het Belgische Maeva.
Bijna alleen Belgische Dj's nu ook. Dit is slechter dan hoe het was. Ze hadden voor mij alleen de oude reclames kunnen beperken.
1 of 2 per uur kan nog wel. Hoewel ik ze nu wel te vaak gehoord heb.

Naar Golden Oldies Radio heb ik nog niet geluisterd. Mijn favoriete DJ Marc Jacobs zit daar ook niet. Voor hem luisterde ik meestal en ik vond Bart van Gogh ook goed. Beide zitten niet op Golden Oldies Radio. Maken op dit moment ook geen programma meer.
Bij 50 jaar Mi Amigo maakten Marc Jacobs en Bart van Leeuwen samen een programma. En dat klonk erg leuk.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Het begon leuk met een eigenzinnig format met voornamelijk 70's en wat 60's en misschien wat hele vroege jaren 80 tracks heel gedoseerd maar nu is het verworden tot een mainstream classic hits station zoals er zovele zijn. Erg jammer. En dat juist nu 60's en 70's muziek heel populair is, getuige de populariteit van Radio 10 60's en 70's en Radio 10 Brabant wat uitsluitend jaren 60 en 70 muziek draait. Jammer dat ze niet weer in dat gat springen.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

jessica schreef: 13 okt 2024 17:30 Mijn favoriete DJ Marc Jacobs zit daar ook niet. Voor hem luisterde ik meestal en ik vond Bart van Gogh ook goed. Beide zitten niet op Golden Oldies Radio. Maken op dit moment ook geen programma meer.
Bij 50 jaar Mi Amigo maakten Marc Jacobs en Bart van Leeuwen samen een programma. En dat klonk erg leuk.
Sinds kort heeft Marc Jacobs honderden foto's online gezet over de tijd op zee tussen 1976 en 1979.

Voor de liefhebbers:

https://www.flickr.com/photos/offshorer ... 320705070/
Vanjeafisharder

Zo, die foto's zijn een beetje bewerkt met AI zo te zien...
big T

Bericht door big T »

Nee die zijn door een mens bewerkt, heeft heel veel werk en tijd gekost.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Vanjeafisharder schreef: 13 okt 2024 17:40 Het begon leuk met een eigenzinnig format met voornamelijk 70's en wat 60's en misschien wat hele vroege jaren 80 tracks heel gedoseerd maar nu is het verworden tot een mainstream classic hits station zoals er zovele zijn. Erg jammer. En dat juist nu 60's en 70's muziek heel populair is, getuige de populariteit van Radio 10 60's en 70's en Radio 10 Brabant wat uitsluitend jaren 60 en 70 muziek draait. Jammer dat ze niet weer in dat gat springen.
Dan vermoed ik dat jij meer plezier gaat beleven met de Mi-Amigo-zondag op Golden Oldies Radio. Daar hoor je vooral jaren 60 en 70 muziek.
Vanjeafisharder

Ja, ach, dat is alleen op zondag. Mi Amigo had 24/7 dat format met dezelfde uitstraling en format en daarbij de jingles en commercials van toen wat het speciaal maakte.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Tsjaa, ik weet het. Ik luister inderdaad alleen op zondag naar hun.
Gelukkig heb je op Mi Amigo ("De Echte") op zaterdag en zondag tussen 18.00 en 19.00 nog wel de Playa Tapes.
En verder kun je voor oude muziek ook goed terecht bij Radio Mi Amigo International. Daar wordt heel veel jaren 60/70 gedraaid.

Doordeweeks staat de radio hier al jarenlang vastgeroest op Radio Caroline. Ideale zender voor tijdens mijn werk.
Plaats reactie