Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

NIcone900

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door NIcone900 »

DavyGer schreef: 05 sep 2024 08:28 Ik kreeg tussen 7:30 en 8:00 zelfs even freaknacht vibes. Ik vind het wel lekker tot nu toe, heb het idee dat het echt veel meer music driven is dan op radio 10 en ik heb ook het idee veel meer de muzikale hand van Gerard te horen.
Freaknacht vibes? Ik hoor echt bijna alleen maar hits hoor voorbij komen bij Ekdom.

Heb de muziek erbij gepakt:

07:58
Safe And Sound
Capital Cities hit
07:53
C Day
Confetti's
07:48
Freeze-Frame
The J. Geils Band bekende radioplaat
07:46
Twilight Zone
2 Unlimited ?
07:39
Stupid Girl (2015
Garbage Bekende plaat
07:35
Rock Your Body
Justin Timberlake HIT
DavyGer

Bericht door DavyGer »

NIcone900 schreef: 05 sep 2024 08:32
DavyGer schreef: 05 sep 2024 08:28 Ik kreeg tussen 7:30 en 8:00 zelfs even freaknacht vibes. Ik vind het wel lekker tot nu toe, heb het idee dat het echt veel meer music driven is dan op radio 10 en ik heb ook het idee veel meer de muzikale hand van Gerard te horen.
Freaknacht vibes? Ik hoor echt bijna alleen maar hits hoor voorbij komen bij Ekdom.

Safe And Sound
Capital Cities hit
C Day
Confetti's
Freeze-Frame
Twilight Zone
2 Unlimited ?
Stupid Girl (2015
Garbage Bekende plaat
Rock Your Body
Justin Timberlake HIT
Gerard zat even zijn hele turn on the bass archief na te gaan voor dokter pop. Ook daarom werkt het niet om maar gewoon even klakkeloos een playlistje hier neer te knallen zonder ook maar iets te luisteren. En dat is wel echt de tendens hier in dit topic: je knalt hier een playlistje neer (van hele korte fragmentjes van nummers) of een out of context quote en dan kunnen we weer allemaal klagen en zeiken.

Overigens heeft Gerard een nieuw itempje 'de tiktok top drie', vind ik echt zo niet passen op een zender als Veronica. Dat daar tegenwoordig muziek wordt gemaakt snap ik, maar om daar nou de verhalen die meer passen bij zestienjarige tienermeisjes te gaan vertellen. Dan haak ik toch wel af. Interesseert mij wat welk dansje bij een bepaald nummer hoort?
Janno

Bericht door Janno »

Die TikTok top 3 vind ik ook niet echt passend. Beetje apart voor een zender die toch vooral op oudere muziek inzet.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Janno schreef: 05 sep 2024 09:34 Die TikTok top 3 vind ik ook niet echt passend. Beetje apart voor een zender die toch vooral op oudere muziek inzet.
Het idee van Gerard is dat er op TikTok ook veel oude muziek voorbij komt zoals deze week 'Fatman Scoop - Be Faithful' en dat er ook moderne liedjes op staan die prima in het format passen. En daar twijfel ik niet aan, TikTok maakt tegenwoordig de hits en heeft die functie van de radio overgenomen. Dat je daar iets mee wil, helemaal prima. Maar beter gewoon die drie liedjes draaien en alles over de bijbehorende dansjes of whatever gewoon achterwege laten. Dat sluit totaal niet aan op de doelgroep
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

DavyGer schreef: 05 sep 2024 08:54

Safe And Sound
Capital Cities hit
C Day
Confetti's
Freeze-Frame
Twilight Zone
2 Unlimited ?
Stupid Girl (2015
Garbage Bekende plaat
Rock Your Body
Justin Timberlake HIT
Gerard zat even zijn hele turn on the bass archief na te gaan voor dokter pop. Ook daarom werkt het niet om maar gewoon even klakkeloos een playlistje hier neer te knallen zonder ook maar iets te luisteren. En dat is wel echt de tendens hier in dit topic: je knalt hier een playlistje neer (van hele korte fragmentjes van nummers) of een out of context quote en dan kunnen we weer allemaal klagen en zeiken.

Overigens heeft Gerard een nieuw itempje 'de tiktok top drie', vind ik echt zo niet passen op een zender als Veronica. Dat daar tegenwoordig muziek wordt gemaakt snap ik, maar om daar nou de verhalen die meer passen bij zestienjarige tienermeisjes te gaan vertellen. Dan haak ik toch wel af. Interesseert mij wat welk dansje bij een bepaald nummer hoort?
Klopt, die playlisten kloppen vaak niet met de werkelijkheid dus die playlist websites zoals relisten.nl kun je niet vertrouwen, soms wordt er wat tussendoor gegooid wat niet in de playlist staat.
StefanT

Bericht door StefanT »

Vanjeafisharder schreef: 05 sep 2024 10:46
Klopt, die playlisten kloppen vaak niet met de werkelijkheid dus die playlist websites zoals relisten.nl kun je niet vertrouwen, soms wordt er wat tussendoor gegooid wat niet in de playlist staat.
Ja, of er wordt een fragment gedraaid uit het systeem waardoor er een plaat in de playlist komt terwijl die maar 10 sec wordt gedraaid. Paul Rabbering heeft bv de Top Op 14 waarbij hij vijf fragmenten laat horen die allemaal in de playlist komen.
Orange

Bericht door Orange »

jessica schreef: 05 sep 2024 02:01 Ik vond trouwens altijd de oude slogan van Radio Decibel goed

- Hier gebeurt het op Decibel Radio. -

Later heeft DigitaalHitFM ook nog een soortgelijke slogan gebruikt.

- DigitaalHitFm, daar waar het gebeurt.

Wat mij betreft had Veronica die slogan ook kunnen gebruiken. Deze slogan vertelt niet waar je voor staat, maar wekt wel de interesse tot luisteren op.
Of 'Keihard de lekkerste' weer terughalen.
Janno

Bericht door Janno »

Orange schreef: 05 sep 2024 11:52
jessica schreef: 05 sep 2024 02:01 Ik vond trouwens altijd de oude slogan van Radio Decibel goed

- Hier gebeurt het op Decibel Radio. -

Later heeft DigitaalHitFM ook nog een soortgelijke slogan gebruikt.

- DigitaalHitFm, daar waar het gebeurt.

Wat mij betreft had Veronica die slogan ook kunnen gebruiken. Deze slogan vertelt niet waar je voor staat, maar wekt wel de interesse tot luisteren op.
Of 'Keihard de lekkerste' weer terughalen.
Past wel goed bij: hij komt! :))
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Vanjeafisharder schreef: 05 sep 2024 10:46

Safe And Sound
Capital Cities hit
C Day
Confetti's
Freeze-Frame
Twilight Zone
2 Unlimited ?
Stupid Girl (2015
Garbage Bekende plaat
Rock Your Body
Justin Timberlake HIT

Muziekfragmentjes van 10 seconden worden inderdaad ook vaak geregistreerd door deze websites.
Streampie

Bericht door Streampie »

Ik wou al zeggen, kan me niet voorstellen dat iemand in Nederland C Day van Confettis op primtetime draait -smok
Ferjo

Bericht door Ferjo »

Streampie schreef: 05 sep 2024 13:04 Ik wou al zeggen, kan me niet voorstellen dat iemand in Nederland C Day van Confettis op primtetime draait -smok
‘Sound of C’ zou wat mij betreft wél kunnen 👌
Ferjo

Bericht door Ferjo »

En dat is wel echt de tendens hier in dit topic: je knalt hier een playlistje neer (van hele korte fragmentjes van nummers) of een out of context quote en dan kunnen we weer allemaal klagen en zeiken.
Out of context klagen en zeiken vind ik meer een wereldwijde tendens dan louter in dit topic 🧐😂
Streampie

Bericht door Streampie »

Ekdom's jinglepakket voor de ochtend staat online. Maar liefst 12 "cuts", af en toe een tikkie cliche, maar over-all klinkt het prima en uiteraard past het goed binnen het algemene pakket van Veronica.

https://soundcloud.com/sonicspring/ekdom-veronica
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Het middagprogramma is er met Wout & Frank echt gigantisch op vooruit gegaan. In alles.
De muziekmix spreekt me erg aan. Matthias Reim, Informer en Normaal komen gewoon voorbij in slechts één uur tijd. Herkenbare hits en tegelijkertijd verrassend.

Tegelijkertijd hoop ik dat de weekendprogramma’s meer inhoud krijgen, want dit is nu vooral muziek en “dit was/dit komt” aankondigingen. Rick van Velthuyzen begint steevast met ‘gebedel’ om appjes met de vraag “vertel me wat je aan het doen bent”. Creatieve armoede die je niet hoeft te verwachten van Rick en Niek.
👆 Dit was een nutteloze bijdrage …

Nu komt een zinvolle reactie 👇
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 05 sep 2024 18:54 Tegelijkertijd hoop ik dat de weekendprogramma’s meer inhoud krijgen, want dit is nu vooral muziek en “dit was/dit komt” aankondigingen. Rick van Velthuyzen begint steevast met ‘gebedel’ om appjes met de vraag “vertel me wat je aan het doen bent”. Creatieve armoede die je niet hoeft te verwachten van Rick en Niek.
Het weekend vind ik juist erg fijn. Rick is als één van de weinige dj's wat leuks te maken van enkel muziek en reacties van luisteraars op niks. Dat noem ik geen creatieve armoede, maar kracht.

Het goede aandeel muziek in het weekend kan ik ook wel waarderen.
Rock 'n roll is better than music!
Plaats reactie