Wild FM nieuwe stijl
Moderator: admin6
Re: Wild FM nieuwe stijl
En Slam! had in de playlist ook gewoon Rema - calm doen
Hoorde wel meerdere niet danceplaten… maar moet zeggen dat ik wel heb genoten! Klonk heerlijk.
Ik denk dat ze wachten op de regionale Fm/dab veiling die volgendjaar plaats doet vinden.Madurodam FM schreef: ↑17 aug 2024 16:11 Voor zover ik kan zien komen ze in iedergeval niet op de lokale Mux van Den Haag, want die zit vol. Rotterdam zou nog optie kunnen zijn, want daar is nog ruimte en nog niet alle commerciele partijen worden momenteel vermeld in het RDI overzicht (Free Radio Rotterdam ontbreekt bijvoorbeeld, terwijl die toch echt via DAB+ van start gaan) of Wild FM gaat via een regionaal netwerk verder.....we gaan het zien
Ik had gehoopt dat Wild FM een landelijke DAB+ frequentie kreeg, om de kwijtraking van de FM te compenseren. Maar helaas de vette dancezender heeft geen fatsoenlijke plek in de ether
Nu Lisa Stansfield (Adult Contemporary) op de dancezender. Ik snap niet wat daar aan de hand is, maar het lijkt wel alsof het danceformat niet meer zo streng wordt gehandhaafd.
-
Is Wild FM gestopt met de Weekendmix? Op de tijdstip waar de Weekendmix zat is nu Summer Beats met Andrew Summer.
-
Terwijl Wild FM na een deal met GLXY had aangekondigd beter te ontvangen te zijn in Rotterdam en Den Haag kan ik enkel melden dat ik ze sinds enkele dagen kwijt ben van DAB+. In het overzicht van nieuwe vergunninghouders komt ook geen Wild FM voor in Zuid-Holland, of het zou via een 'vage' constructie moeten lopen, bijvoorbeeld Haagse Beek Beheer B.V. die zowel in Den Haag als Rotterdam een plek krijgt, maar waar we tot nu toe maar weinig vanaf weten (bij CvdM hebben ze toestemming om onder de naam ToTheBeat te mogen uitzenden).
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
-
Een regionaal FM-kavel (B-kavel) heeft, volgens mij, twee verplichtingen rondom DAB+:Madurodam FM schreef: ↑05 sep 2024 12:44 Terwijl Wild FM na een deal met GLXY had aangekondigd beter te ontvangen te zijn in Rotterdam en Den Haag kan ik enkel melden dat ik ze sinds enkele dagen kwijt ben van DAB+. In het overzicht van nieuwe vergunninghouders komt ook geen Wild FM voor in Zuid-Holland, of het zou via een 'vage' constructie moeten lopen, bijvoorbeeld Haagse Beek Beheer B.V. die zowel in Den Haag als Rotterdam een plek krijgt, maar waar we tot nu toe maar weinig vanaf weten (bij CvdM hebben ze toestemming om onder de naam ToTheBeat te mogen uitzenden).
1 - Aanwezig zijn op DAB+ in het FM-zendgebied. (Eis van de FM-vergunning.)
2 - Het bijbehorende FM-programma uitzenden op het bijgeleverde DAB+plekje. (Eis van de DAB+vergunning.)
Het programma GLXY op FM voldoet aan verplichting 1. Het programma Wild FM op DAB+ voldoet niet aan verplichting 2.
En daar komt dan nog bij, dat ik mij afvraag of Wild FM zowel via een B-kavel, als via een lokale vergunning actief mag zijn op DAB+. Kortom, volgens mij is Wild FM niet helemaal legaal bezig.
Bij de aanvraag van een lokaal kavel moest men aangeven geen verbintenis te hebben met landelijke of regionale zenders en activiteiten. Gezien Wild de houder is van regionale frequenties is, mag dus niet niet. Ook al zend er iets anders op uit.EtherScout schreef: ↑06 sep 2024 12:29Madurodam FM schreef: ↑05 sep 2024 12:44 Terwijl Wild FM na een deal met GLXY had aangekondigd beter te ontvangen te zijn in Rotterdam en Den Haag kan ik enkel melden dat ik ze sinds enkele dagen kwijt ben van DAB+. In het overzicht van nieuwe vergunninghouders komt ook geen Wild FM voor in Zuid-Holland, of het zou via een 'vage' constructie moeten lopen, bijvoorbeeld Haagse Beek Beheer B.V. die zowel in Den Haag als Rotterdam een plek krijgt, maar waar we tot nu toe maar weinig vanaf weten (bij CvdM hebben ze toestemming om onder de naam ToTheBeat te mogen uitzenden).
Een regionaal FM-kavel (B-kavel) heeft, volgens mij, twee verplichtingen rondom DAB+:
1 - Aanwezig zijn op DAB+ in het FM-zendgebied. (Eis van de FM-vergunning.)
2 - Het bijbehorende FM-programma uitzenden op het bijgeleverde DAB+plekje. (Eis van de DAB+vergunning.)
Het programma GLXY op FM voldoet aan verplichting 1. Het programma Wild FM op DAB+ voldoet niet aan verplichting 2.
En daar komt dan nog bij, dat ik mij afvraag of Wild FM zowel via een B-kavel, als via een lokale vergunning actief mag zijn op DAB+. Kortom, volgens mij is Wild FM niet helemaal legaal bezig.