www.wifiradio-frontier.com storing
Moderator: admin6
-
Re: www.wifiradio-frontier.com storing
Klopt werkt alweer sinds een maand of wat. Beter als ooit te voren. Ben de oude favorieten kwijt maar het opzoeken ervan gaat uitstekend! Gebruik het voor mijn Medion radio.
Laat Ons Luisteren!
-
Helemaal met je eens! Snelle verbindingen en overschakelen.
Maar ook niet onbelangrijk: bij het aanvragen van nieuwe toevoegingen, binnen een week afhandeling!
Maar ook niet onbelangrijk: bij het aanvragen van nieuwe toevoegingen, binnen een week afhandeling!
Misschien hebben anderen met een internet radio met frontier chipset ook het probleem dat de service niet beschikbaar lijkt te zijn ? Ik krijg in ieder geval géén verbinding meer met de server.
Hier werkt alles normaal.
Dank Jessica voor de suggestie, maar ik kan dit niet invoeren op mijn internet radio, wel ?jessica schreef: ↑27 aug 2024 13:30 Probeer het via deze link:
https://smartradio.frontier-nuvola.net/
En JanSint, bedankt, ik ga verder zoeken wat er aan de hand is...
Als je eerder je internetradio hebt gelinkt kan je via deze pagina je favorieten beheren. Nieuwe favorieten inbrengen is sinds enige tijd wel iets lastiger. Maar als je een radiostation niet in hun lijst ziet staan kan je hem via de site aanmelden. Daarna kan je hem via je internetradio dan toevoegen.glokhoff schreef: ↑27 aug 2024 18:51Dank Jessica voor de suggestie, maar ik kan dit niet invoeren op mijn internet radio, wel ?jessica schreef: ↑27 aug 2024 13:30 Probeer het via deze link:
https://smartradio.frontier-nuvola.net/
En JanSint, bedankt, ik ga verder zoeken wat er aan de hand is...
-
Ik heb begrepen dat nieuwe aanmeldingen al een tijdje niet meer in behandeling worden genomen en dat je zelf nieuwe streams handmatig moet toevoegen.
Nu gaat het over het favorieten portaal. Dat heb je echter helemaal niet nodig, verreweg de meeste gebruikers hebben geen idee van het bestaan van zo'n portaal. Het probleem is dat de radio geen contact maakt met de server met de database van alle te ontvangen radiostations.
Er is dus iets anders aan de hand. Ik zou beginnen met de "netwerk configuratie" opnieuw uit te voeren en als dat niet werkt een "factory reset" en alles opnieuw configureren.
Er is dus iets anders aan de hand. Ik zou beginnen met de "netwerk configuratie" opnieuw uit te voeren en als dat niet werkt een "factory reset" en alles opnieuw configureren.
Ik heb inderdaad het wifi netwerk opnieuw ingevoerd, en nu werkt het weer... Ik zie wel met de UNDOK app onder UNDOK-instellingen dat de 'smartradio-serverstatus' niet langer beschikbaar is ?
Ze hadden een site waar je de status van alle network en server activiteit kon zien. Die is er nu niet meer.
Ik heb de indruk dat Frontier bezig is zich alleen nog te richten op hun kernactiviteit, hardware chips en modules, en alle andere activiteiten wil stoppen of overdragen. Ik las ergens dat ze het hele network en server gebeuren overdragen aan Airable (nu al de beheerder van de data base). Andere (Sonos, JBL, Bluesound etc.) doen dat ook niet zelf en werken samen met Tunein. Airable wordt dat een soort Europese (Duits) alternatief voor Tunein.
Bedankt, JanSint. Zou fijn zijn als er ergens te lezen zou zijn wat de wijzigingen zijn en hoe je je internet radio kunt blijven gebruiken.... maar ja, na een paar jaar is er weer iets nieuws en wordt het oude afgedankt.
Als de overdracht goed verloopt merk je als eindgebruiker daar niets van. Airable lijkt me een goede partij. Ze hebben de afgelopen 5 jaar de radio database van Frontier onderhouden en dat verloopt goed.
Als je op hun site bij referenties kijkt https://www.airablenow.com/company/references/ zie je dat ze een relatie hebben met een heleboel content, hardware en product leveranciers. Zowel goedkope merken als dure high end partijen. Dus ik denk dat ze de internet streaming markt goed kennen. Kunnen daarom een serieuze concurrent voor TuneIn worden.
Als je op hun site bij referenties kijkt https://www.airablenow.com/company/references/ zie je dat ze een relatie hebben met een heleboel content, hardware en product leveranciers. Zowel goedkope merken als dure high end partijen. Dus ik denk dat ze de internet streaming markt goed kennen. Kunnen daarom een serieuze concurrent voor TuneIn worden.