Muziek op de luchtvaart band

Zijn ze in of uit de lucht? Waar komen ze binnen? Wie heeft de hoogste vermogens en waar vind je schema's?

Moderator: admin6

Plaats reactie
zend-amateur

Muziek op de luchtvaart band

Bericht door zend-amateur »

Kan zo niet vinden in welke richting het vandaan komt maar hier in oost Groningen is momenteel de zelfde muziek die wordt uitgezonden op fm 100 mhz ook te beluisteren op diverse frequenties in de luchtvaart band oa 118.080
Cavity

Re: Muziek op de luchtvaart band

Bericht door Cavity »

Check even https://geheimezender.com/

daar kan je de muziek controleren met de stream en even een berichtje sturen naar het destbetreffende station.

Hoogst waarschijnlijk hebben ze het zelf niet door
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

zend-amateur schreef: 01 okt 2022 17:35 Kan zo niet vinden in welke richting het vandaan komt maar hier in oost Groningen is momenteel de zelfde muziek die wordt uitgezonden op fm 100 mhz ook te beluisteren op diverse frequenties in de luchtvaart band oa 118.080
Ze roepen toch altijd heel hard dat piraten anno nu niet meer storen omdat ze zo gezegd nog betere spullen gebruiken dat de legale omroepen..

Als dit echt zo is dan zijn ze zo uit de lucht door AT
zend-amateur

Cavity schreef: 01 okt 2022 20:47 Check even https://geheimezender.com/

daar kan je de muziek controleren met de stream en even een berichtje sturen naar het destbetreffende station.

Hoogst waarschijnlijk hebben ze het zelf niet door
Ik ga al die sites niet bij langs, en was bij een kennis die veel naar de luchtvaart band luistert, en hoorde daar muziek door de gesprekken heen komen vandaar dat ik het hier even gemeld heb.
big T

Bericht door big T »

Ik heb ook even gekeken, en hier was de band geheel schoon.
Muziek van een FM breedband signaal is heel moeilijk te decoderen in een AM smalband detector.
fdboer

Bericht door fdboer »

Ik heb niets met piraten en ben van mening dat ze overbodig zijn. Maar goed, is er gecontroleerd of het niet per ongeluk intermodulatie producten in de ontvanger waren? Daardoor kan je dingen horen die er eigenlijk niet zijn.
zend-amateur

big T schreef: 02 okt 2022 09:19 Ik heb ook even gekeken, en hier was de band geheel schoon.
Muziek van een FM breedband signaal is heel moeilijk te decoderen in een AM smalband detector.
Je het was storing op maat van de muziek die werd uitgezonden flank detectie
big T

Bericht door big T »

Dat is een betere beschrijving. Iets goed verstaanbaar komt er niet uit.
Adinfinitum

Bericht door Adinfinitum »

Pascal. K schreef: 02 okt 2022 00:29
Ze roepen toch altijd heel hard dat piraten anno nu niet meer storen omdat ze zo gezegd nog betere spullen gebruiken dat de legale omroepen..

Als dit echt zo is dan zijn ze zo uit de lucht door AT
Een krachtig zendsysteem met onberispelijke apparatuur van bijvoorbeeld R&S kan in een woonwijk gewoon voor storing zorgen. De huis- tuin- en keukenradio’s kunnen last krijgen van wat heet “grootsignaal gedrag”. Ligt het in dit voorbeeld aan de spullen? Nee, maar wel aan een gebrek aan technische kennis. Er zijn meer voorbeelden te noemen, waarover niet wordt (of kan worden) nagedacht en het uiteindelijk gaat het dan alsnog mis, ondanks alle professionele hardware. Alsof je daarmee een bepaald recht koopt, zo reageert men soms. Het storende signaal dat hoorbaar is in de luchtvaartband kan zelfs uit de eindversterker van een andere zender komen dan die je in de luchtvaartband hoort.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Ik heb de laatste tijd last van muziek op 119.650 (Drachten Radio)
Plaats reactie