HoornRadio en Onswestfriesland samen verder als mogelijke nieuwe streekomroep voor West-Friesland

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Plaats reactie
rmtech

Re: HoornRadio en Onswestfriesland samen verder als mogelijke nieuwe streekomroep voor West-Friesland

Bericht door rmtech »

Congrats met deze stap! Ik ben benieuwd of het één merknaam wordt, of er meerdere blijven die onder de overkoepelende stichting vallen. Hoorn Radio en van Hoorn zeggen zijn niet echt geschikt als merknaam voor een streekomroep en WEEFF is ook vrij nietszeggend.
ehwald

Re: HoornRadio en Onswestfriesland samen verder als mogelijke nieuwe streekomroep voor West-Friesland

Bericht door ehwald »

Het blijven de aparte merknamen elk met hun eigen kanaal , met waar mogelijk een cross over samenwerking. Uiteraard zal die in het begin nog zoeken zijn naar de juiste vorm, maar zal uiteindelijk zijn vruchten gaan afwerpen in een efficiëntie samenwerking.

Mensen hebben tijd nodig om aan elkaar en de nieuwe situatie te wennen, en er zal ongetwijfeld soms water bij de wijn gedaan moeten worden, maar we werken wel naar het doel toe om dit samen te doen.
perikelen

Bericht door perikelen »

Vanwege de procedure is het voor andere omroepen niet meer mogelijk om een aanvraag voor de zendvergunning in te dienen.
Dat is niet juist. IEDER ander initiatief kan nog steeds een aanvraag indienen. De gemeenten kunnen dat niet weigeren...
Tot zover deze digitaal gedistribueerde uiting van mijn virtuele mening...
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

perikelen schreef: 25 jul 2023 16:47
Vanwege de procedure is het voor andere omroepen niet meer mogelijk om een aanvraag voor de zendvergunning in te dienen.
Dat is niet juist. IEDER ander initiatief kan nog steeds een aanvraag indienen. De gemeenten kunnen dat niet weigeren...
Gemeenten hebben sowieso niets te zeggen over de aanvraag, de uitvoering en de inhoud. Wel is het zo dat de CvdM bij meerdere aanvragen om advies vraagt bij de gemeente, die vervolgens ook vaak gehonoreerd wordt.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
ehwald

Bericht door ehwald »

perikelen schreef: 25 jul 2023 16:47

Cvdm heeft eerder al besloten dat alleen de partijen uit de 1e ronde een aanvraag konden indienen. Het is dus WEL juist…
ehwald

Bericht door ehwald »

thisisradioman schreef: 01 aug 2023 18:55 Het valt toch niet te ontkennen dat tot een half jaar geleden jullie elkaar het licht in de ogen niet gunden en er geen enkele behoefte laat staan intentie bestond om tot een fusie over te gaan
Ik kan alleen maar vanuit WEEFF praten en daar hebben we het op de redactie vloer toch echt al op voorhand gehad (en zelfs al met een van de partijen) een verkennend gesprek gehad om de samenwerking aan te gaan. Hier is ook gewoon ook documentatie van.

Totale kolder dat er wordt beweerd dat wij een ander het licht in de ogen niet gunde.

Ik merk dat dit steeds meer de gewoonte wordt hier op het radio forum. In een ander topic ook al, leden die elkaar met advocaten en aangiftes bedreigen. Topics met mis informatie zogenaamd uit eerste hand. De sfeer hier lijkt wel om elkaar onderuit te halen ipv constructief iets bij te dragen. Slechte ontwikkeling
ehwald

Bericht door ehwald »

Zonder die zelfde poppetjes is er ook niets voor de luisteraar, kijker en lezer. Een organisatie moet ook de kans krijgen om wat te kunnen gaan betekenen.

Jammer van de insinuatie dat de organisaties lijken te vergeten dat het niet om hun gaat maar om de luisteraar. Volgens mij zorgen we er met deze uitgebreide samenwerking (en ja die noemde ik tussen haakjes gedwongen omdat de gemeentes niets liever dan dat zagen en zo het bestaan van alle partijen werd verzekerd)

We kunnen door deze fusie een stuk efficiënter gaan werken. Samen ipv allemaal zonder visie en sturing precies hetzelfde doen. En specifieke content op het daarvoor gunstigste platform afzetten. Iets wat op termijn zijn vruchten gaat afwerpen ivm kosten besparing.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

ehwald schreef: 02 aug 2023 09:19 Zonder die zelfde poppetjes is er ook niets voor de luisteraar, kijker en lezer. Een organisatie moet ook de kans krijgen om wat te kunnen gaan betekenen.

Jammer van de insinuatie dat de organisaties lijken te vergeten dat het niet om hun gaat maar om de luisteraar. Volgens mij zorgen we er met deze uitgebreide samenwerking (en ja die noemde ik tussen haakjes gedwongen omdat de gemeentes niets liever dan dat zagen en zo het bestaan van alle partijen werd verzekerd)

We kunnen door deze fusie een stuk efficiënter gaan werken. Samen ipv allemaal zonder visie en sturing precies hetzelfde doen. En specifieke content op het daarvoor gunstigste platform afzetten. Iets wat op termijn zijn vruchten gaat afwerpen ivm kosten besparing.
Amen helemaal gelijk !
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
fhughes

Bericht door fhughes »

Op 1 november hebben de steden en gemeenten in West-Friesland besloten om alleen een zendvergunning voor de streekomroep van Stichting ‘van Hoorn zeggen’ te verlenen. Echter, er is nog geen spoediger besluit genomen over de verhuizing van het hoofdkwartier en studios van WEEFF naar West-Friesland. Het hoofdkwartier en studio bevinden zich momenteel in Enkhuizen, maar is niet uitgesloten dat ze later op een andere plek in West-Friesland geïnstalleerd kunnen worden.
Stichting Lokale Media West-Friesland heeft de aanvraag ingetrokken, en dus is er voor één periode geen streekomroep in West-Friesland. Stichting ‘van Hoorn zeggen’ gaat verder als zelfstandige streekomroep met een eigen redactie en studio. De samenwerking tussen de drie partijen, die tot stand komt door de fusie, zal voortaan het draaiende bewerkstelligen.
Ook zijn er plannen om een gemeenschappelijke ruimte te realiseren voor alle omroepen in West-Friesland. De drie partijen hebben al gesprekd over mogelijke locaties, maar dit is nog niet besloten. Er moet ook bijgevolg nog geld geïnvesteerd worden door de zeven gemeenten.
Ook is er sprake van een eventuele verhuizing van WEEFF naar West-Friesland. Voorzitter Hendrik Boland zegt dat dit nog niet beslist is, maar dat de partij wel gesprekken heeft gevoerd met Stichting Lokale Media om te kijken hoe ze samen kunnen reizen en eventueel een nieuwe studio of redactie opbouwen in West-Friesland.
ehwald

Bericht door ehwald »

Tjonge, nou hier de niet verwachte antwoorden hoor.

Wat is de meerwaarde voor de luisteraar/lezer/kijker als iedereen zijn ding blijft doen zoals dat nu gaat alleen onder de noemer van een "paraplu" streekomroep.
Een samenwerking tussen de partijen. zoals ik al eerder aangaf. waardoor betere efficiëntie. Ipv 3 man van verschilende omroepen een eenzelfde item te laten maken kan je dit nu met 1 persoon af. Het mooie is dat we reportages van de ene partij nu op bv het tv kanaal van WEEFF kunnen uitzenden, een goed gesprek op WEEFF met een inwoner van de gemeente Hoorn ook op Hoorn radio kunnen uitzenden, en tal van zulke voorbeelden.
Wordt er gekeken naar een nieuw pand/apparatuur of gaat het naar journalistiek zoals de NLPO dat voor ogen heeft
De lokatie in Enkhuizen is sowieso te klein. Dat was het 1,5 jaar geleden al. Niet te klein omdat we graag een grotere mooiere studio willen , maar te klein omdat de redactie medewerkers niet eens fatsoenlijk ruimte hebben. U snapt, met 2 extra partijen erbij die ook opzoek zijn naar een ruimte dat het dus ook efficiënter is om te verhuizen naar 1 lokatie waarin iedereen gehuisvest zit. Daar zitten kosten aan verbonden. Hoe we dat gaan betalen ga ik me niet over uitweiden, ik ben niet de financiële man binnen de omroep en heb daar sowieso geen behoefte aan om dit op dit forum te delen. Het is uiteraard volgend jaar in onze openbare jaarbegroting terug te vinden.
3. Hoe lang is de door u vermelde termijn waarin de samenwerking geeffectueerd wordt en de organisaties in elkaar worden geschoven i.p.v. hun eigen ding te blijven doen en ieder hun financiële deel van de taart opstrijkt, kortom gewoon de streekomroep wordt waarvan men zegt dat dat de opzet is en voor de kostenbesparing waar u over spreekt ?
Beste man, Ik zit niet in het bestuur, en aangezien de inkt van de fusie net droog is, de mensen eerst maar eens aan elkaar moeten gaan wennen, er een bepaalde chemie onderling moet ontstaan, en de weg moeten gaan vinden binnen de nieuwe opzet lijkt me dat in eerste instantie realistischer om ons daar druk om te maken.

overigens,
Ik ontwijk geen vragen. Als er iemand een open boek is ben ik het wel. Altijd reactie gevend op wat ik kan delen, onder mijn eigen naam. En ik word zeer verontwaardigt van steeds maar weer die incinuaties als "elkaar het licht in de ogen niet gunnen, elkaar de tent uitvechten" .
Vd week nog een topic over WEEFF, VOL met onwaarheden. de topic starter (die zelf stiekem gewoon auteur van het artikel was) heeft het maar online laten halen toen ie erachter kwam dat z'n bronnen uit een dikke duim kwamen. En sowieso, sinds waneer is alles wat er in de krant staat waar? Zat "thisisradioman" bij alle vergaderingen en besprekingen die wij intern hadden? Alle gesprekken die er op voorhand al zijn geweest? Nein Man.

k wens jullie alleen nogmaals veel succes. Ik hoop dat de gemeentes er goed en een aantal nachtjes flink over slapen. NH radio lijkt me de regio ook prima te kunnen bedienen als je de situatie nu beschouwt.
Dan snap je er ook niets van. Maatgoed. Bedankt voor de succeswensen hé. :lol:
ik ga ervan dat een antwoord uit zal blijven
Dat zou zomaar eens een voorspelende gave kunnen zijn van thisisradioman .Deze toetsenbord ridder gaat ff andere dingen doen.
rmtech

Bericht door rmtech »

Ik lees dit topic tegenwoordig met popcorn. Grote klasse van @Ehwald om rustig te antwoorden op alles dat hier wild in het topic geslingerd wordt.
Knite Force

Bericht door Knite Force »

ehwald schreef: 02 aug 2023 19:49 Ik kan je PM niet beantwoorden, dat heb je uitgeschakeld. Maar het antwoord is ja. :cool:
Plaats reactie