Kenwood CR-ST100S

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Peterheefteenradio

Kenwood CR-ST100S

Bericht door Peterheefteenradio »

Hallo,
Ik heb een vraag over welke instantie de online database beheerd van de online radiostations te ontvangen op de internetradio van Kenwood CR_ST100S.
Ik luister hierop naar diverse radio stations en in dit geval naar de oldie zender Radio 0511. Dit station heeft onlangs een andere streamings server in gebruik gegenomen en op de oude stream een verhuisbericht. Ik laat de radio nu opnieuw alle stations zoeken maar kom steeds weer op de oude stream uit, met daar op het verhuisbericht.

Mvg, Peter
De zon schijnt op de radio
wave

Re: Kenwood CR-ST100S

Bericht door wave »

Volgens mij gebruikt Kenwood de Frontier Nuvola service met de UNDOK app. Via de portal van Frontier kun je persoonlijke URL’s toevoegen. Zie de handleiding van de radio voor de app en de Frontier knowledge base voor hoe e.e.a werkt.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Peterheefteenradio

Bericht door Peterheefteenradio »

wave schreef: 04 jan 2022 00:35 Volgens mij gebruikt Kenwood de Frontier Nuvola service met de UNDOK app. Via de portal van Frontier kun je persoonlijke URL’s toevoegen. Zie de handleiding van de radio voor de app en de Frontier knowledge base voor hoe e.e.a werkt.
Bedankt voor je antwoord, inmiddels is de wijziging doorgevoerd.

Mvg,
Peter
De zon schijnt op de radio
Streekstad Media

Bericht door Streekstad Media »

Wie weet waar ik kan zien welke stations in deze lijst zitten?
wave

Bericht door wave »

In de app of in je persoonlijke omgeving op de Nuvola site denk ik. Maar kijk even op de Frontier Nuvola website in de Knowledge base, daar vind je vast het antwoord op je vraag.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
hansvanpoppen

Bericht door hansvanpoppen »

Ik ben nieuw hier.
Kan de radio toevoegen aan de UNDOK app
Niet mogelijk om deze toe te voegen aan het Frontier account zodat ik mijn mappen bij oude radio’s kan overnemen.

Frontier vraagt om een access code, die via de Help menu te vinden zou zijn. Ik heb deze optie niet gevonden.

Is er misschien een update geweest waardoor dit niet meer mogelijk is?
Wie heeft de oplossing?
JanSint

Bericht door JanSint »

In de Browse tap vind je het help item. Als je dat kiest krijg je o.a. de access code. UNDOK is op dat punt niet gewijzigd.
Echter bij vrij nieuwe Radio's met een Frontier chipset ontbreekt de optie om via de Nuvola website favoriete lijstjes te maken.

Je kunt Radio's toevoegen door:
- mail te sturen naar Nuvola support.
- er schijnt ook een mogelijkheid te zijn om lokaal een Radio toe te voegen. Je moet dat via een browser naar het IP address van de Radio gaan. Je komt dan in een service menu. Ik heb daar zelf geen ervaring mee en weet niet hoe robuust dat is.
KarelM

Bericht door KarelM »

Dit toestel heeft de afgelopen 3 jaren perfect gewerkt. Na een verholpen storing op het internet krijg ik geen internetsignaal meer: over het symbool rechts onderaan op het schermpje staat een rood kruis. Alle mogelijkheden in de handleiding ten spijt krijg ik het internet niet aan de praat. De 'pod' met draadloos internet staat er nochtans vlakbij en een draadaansluiting is niet voorzien op het toestel. Zie ik iets over het hoofd? Bestaat er nog een andere mogelijkheid dan het toestel dumpen?

Bijkomende info: mijn internet verloopt via het Belgische Telenet en WPS bestaat daar al lang niet meer
Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

Is bij het verhelpen van de storing misschien de WiFi- naam en/of het wachtwoord veranderd? In dat geval moet je deze via een bepaalde procedure weer in kunnen stellen op je radio.
KarelM

Bericht door KarelM »

Oorzaak gevonden na de aankoop van eenzelfde toestel waarbij eveneens geen draadloos internet mogelijk was (en een LAN-aansluiting ontbreekt!): het toestel werkt niet met 6G waarmee de pods van Telenet zijn uitgerust. Modern, moderner, waardeloos (als overtreffende trap). :cry:
KarelM

Bericht door KarelM »

bedankt Aart maar daar lag het niet aan; zie mijn 'slotwoord'
Johnny_

Bericht door Johnny_ »

Ik weet niet of het nog van belang is, meestal even een engelstalig mailtje sturen naar : srsupport@frontier-nuvola.net dan wordt het binnen 24 uur gewijzigd juist, frontier gaat vaak wel over alle internet radio's die er zijn, daarnaast is er ook nog mediayou.net.
JanSint

Bericht door JanSint »

KarelM schreef: 18 jul 2024 15:50 Oorzaak gevonden na de aankoop van eenzelfde toestel waarbij eveneens geen draadloos internet mogelijk was (en een LAN-aansluiting ontbreekt!): het toestel werkt niet met 6G waarmee de pods van Telenet zijn uitgerust. Modern, moderner, waardeloos (als overtreffende trap). :cry:
Beetje laat misschien maar als je op "wifi 6 backwards compatible" zoekt vind je dat WIFI 6 compatible is met apparaten met oudere versies. Dat is de oorzaak dus waarschijnlijk niet.
Op de UNDOK support site vind je informatie over zaken die je kunt checken als je een MESH (pods) wifi netwerk gebruikt.
Plaats reactie