Radio Caroline

Forum voor al het nieuws over buitenlandse radiostations en dj's.

Moderator: admin6

jessica

Re: Radio Caroline

Bericht door jessica »

Bij welke DJ was je toen je de studio in ging? Ik hoorde een DJ over iemand uit NL praten.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Johnny Lewis. Ergens rond 10.30. En dat was ik inderdaad. Ik heb nog een kort antwoord gegeven op een vraag van hem. De rondleiding werd door Josh gegeven. Super interessant!

Jammer dat je hier geen foto’s kunt plaatsen.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Kan wel maar dan moet je ze uploaden naar een photoserver en dan hier de link plaatsen bij 'volledige bewerker & voorbeeld'.
jessica

Bericht door jessica »

Noordzee schreef: 23 jun 2024 08:52 Johnny Lewis. Ergens rond 10.30. En dat was ik inderdaad. Ik heb nog een kort antwoord gegeven op een vraag van hem. De rondleiding werd door Josh gegeven. Super interessant!

Jammer dat je hier geen foto’s kunt plaatsen.
Ja dat heb ik gehoord. Ik was niet erg aandachtig aan het luisteren, maar ik hoorde het langskomen. Een bezoek aan het schip staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Leuke DJ die Johnny Lewis. Heeft geloof ik op alle zendschepen gezeten die er hebben bestaan bijna. Caroline. Laser en the Voice of Peace.
Josh is ook een leuke DJ. De jongste. Groot talent. Hoop dat er meer van dat soort talenten doorstromen bij Caroline.
Helmut

Bericht door Helmut »

big T schreef: 22 jun 2024 23:36 En wat zag je dan?
Een studio en wat nog meer?
Wat je ziet Theo, dat ken je meestal van de vele foto's die er zijn,
maar wanneer je er bent dan voel je het een je ruikt het^^
De zee, de geschiedenis, de kracht van de weerstand tegen
vele normen, die er vroeger bestonden.
Maar ook het bewegende schip, het weer, de golven en het
gevoel van vrijheid, vrijheid die je zó aan land niet hebt.
Muziek die er ook een beetje anders is dan aan wat de
massa gewend is.
En wanneer jij er bent zul je vermoedelijk naar plekken kijken
waar anderen geen foto's hebben genomen.
Mensen die het niet verstaan zeggen misschien ahh dan ga
ik een keer op de kermis op de achtbaan. Maar NE dat is het niet haha
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Drie studio’s, de ruimte waar de singles en LP’s staan, de “huiskamer”, de machinekamer, de stuurmanshut, de keuken, de ruimte waar de zender staan, etc.

Het schip is veel groter dan ik dacht. Op dagen dat er niet live uitgezonden wordt, mag je ook de twaalf slaaphutten bezichtigen, maar dat kon afgelopen weekend dus niet.

Uiteraard ook het voordek en het achterdek bezocht. Het dek wordt trouwens momenteel door vrijwilligers onderhouden. En dat is hard nodig ook. Het schip is duidelijk aan een grote opknapbeurt toe.

Veel materiaal (waaronder de platen) wordt nu niet meer gebruikt. Tegenwoordig gaat de muziek ook tijdens de live-uitzendingen vanaf de PC.

Indrukwekkend was ook de ruïne die destijds was veroorzaakt door Nederlandse opsporingsambtenaren. Die hadden lang geleden het schip overvallen terwijl het buiten de territoriale wateren lag. De sporen van die actie zijn nog steeds zichtbaar.

Aanstekelijk was het enthousiasme van DJ Josh. Net als dat van de andere vrijwilligers daar.

O ja, er was ook nog een shop aan boord. Ik had al de nodige mokken, maar nu heb ik ook een T-shirt kunnen aanschaffen en wat kleinere souvenirs. Best handig, want ze sturen tegenwoordig niets meer per post naar Nederland.
big T

Bericht door big T »

ow kijk fijn dat er nog sfeer is blijven hangen, we weten dat sfeer door mensen gemaakt wordt.
En het is een zeer groot voordeel dat het schip met inhoud er nog is.
Zonder dat het een buitenschil is waar de inhoud er letterlijk eruit gehaald is geworden en daarmee de ziel en sfeer.
Ja als ik toestemming krijg om de UK binnen te komen, moet ik daar gaan kijken.
jessica

Bericht door jessica »

Noordzee schreef: 24 jun 2024 12:41
Drie studio’s, de ruimte waar de singles en LP’s staan, de “huiskamer”, de machinekamer, de stuurmanshut, de keuken, de ruimte waar de zender staan, etc.

Het schip is veel groter dan ik dacht. Op dagen dat er niet live uitgezonden wordt, mag je ook de twaalf slaaphutten bezichtigen, maar dat kon afgelopen weekend dus niet.

Uiteraard ook het voordek en het achterdek bezocht. Het dek wordt trouwens momenteel door vrijwilligers onderhouden. En dat is hard nodig ook. Het schip is duidelijk aan een grote opknapbeurt toe.

Veel materiaal (waaronder de platen) wordt nu niet meer gebruikt. Tegenwoordig gaat de muziek ook tijdens de live-uitzendingen vanaf de PC.

Indrukwekkend was ook de ruïne die destijds was veroorzaakt door Nederlandse opsporingsambtenaren. Die hadden lang geleden het schip overvallen terwijl het buiten de territoriale wateren lag. De sporen van die actie zijn nog steeds zichtbaar.

Aanstekelijk was het enthousiasme van DJ Josh. Net als dat van de andere vrijwilligers daar.

O ja, er was ook nog een shop aan boord. Ik had al de nodige mokken, maar nu heb ik ook een T-shirt kunnen aanschaffen en wat kleinere souvenirs. Best handig, want ze sturen tegenwoordig niets meer per post naar Nederland.
Mooi verhaal. Ik kijk er naar uit dat zelf ook een keer binnenkort te gaan zien.

Meestal kan ik natuurlijk niet het hele weekend luisteren. Maar in de hele maand hierna luister ik af en toe nog een podcast van dit weekend. Die staan hier en zijn meestal tot de volgende live uitzending te beluisteren.

https://www.woodleynet.co.uk/caroline/podcasts.htm
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Op Sat4All heb ik nu een serie foto's geplaatst:

https://www.sat4all.com/forums/topic/37 ... nt-2746686
big T

Bericht door big T »

Geweldig dank je wel.
De inval is op video vast gelegd en ook het stuk maken.
De man liet als zijn frustraties er op los en maar schelden op Veronica.
De ambtenaar ben ik in het echt wel eens tegen gekomen bij het oppakken van ons station.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Zender manager Peter Moore geeft Caroline deejays veel vrijheid. Een nogal ruim radio format o.a. De Nederlandse deejay André van Os maakt daar zeker gebruik van. In zijn programma's meer nieuw werk dan in andere Caroline programma's en ook muziek van buiten de U.K. en de V.S. Vorige week dinsdag op radio Caroline in het programma tuesday late in het tweede uur alleen Nederlands werk. Oud en nieuw. Wel laat, maar er is een terug luister optie bij Radio Caroline.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Radio Caroline net zoals Radio Veronica ooit een zeezender. Nu al jaren legaal en NON-PROFIT, organiseert vanaf vrijdag 9 augustus haar jaarlijkse inzamelactie. (Drie dagen) Het geld is nodig om de zender in de lucht te houden. Ook is er geld nodig voor een groot onderhoud van het voormalig zendschip de Ross Revenge. In het komende ANNUAL FUNDRAISER weekeinde zijn er live uitzendingen vanaf de Ross Revenge. Bij een donatie van minimaal 30 pond kun je in bezit komen van een Radio Caroline T-Shirt. Keuze uit twee modellen. www.radiocaroline.co.uk
jessica

Bericht door jessica »

Ik bestel ieder jaar een t-shirt. Deze shirts zijn collecters items. Worden alleen voor deze 3 of 4 dagen gemaakt en verkocht om geld in te zamelen. Ik vind die t-shirts een leuk idee en steun ze graag. Alleen al voor de Radio Caroline North uitzendingen. Luister daar altijd naar. Verder luister ik ook regelmatig een programma op het reguliere Radio Caroline.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Vooral omdat die uitzendingen van Caroline North vanaf het schip en live zijn luister ik daar graag naar.
jessica

Bericht door jessica »

Radiokees schreef: 08 aug 2024 14:24 Vooral omdat die uitzendingen van Caroline North vanaf het schip en live zijn luister ik daar graag naar.
Ja wordt morgen al genieten. Ze beginnen deze keer al op vrijdag. Rest van het weekend uiteraard ook!
Plaats reactie