Zijn dat dan regionale pakketten? Volgens mij is het in de meeste landen zo dat een radiostation, een FM frequentie, in een bepaalde stad heeft. En dat is het. Maar goed, maakt ook niet uit hoe je het precies uitlegt.Roup01 schreef: 24 jun 2024 16:42Klopt, in het dunbevolkte gebied in het noord-oosten is er geen dekking en pas sinds 2018 zijn het landelijke frequenties lees ik op radiowereld.nl.GerjanCluistra schreef: 24 jun 2024 16:20Zijn die zenders in heel Zweden op FM te horen? Er zijn daar nogal wat stukken waar nauwelijks mensen wonen, dus lijkt me commercieel niet heel interessant.Roup01 schreef: 23 jun 2024 17:42
Dat klopt grotendeels wel. Alleen Zweden is enigszins te vergelijken met Nederland, met drie landelijke commerciele fm-zenders, Mix Megapol, Rix FM en NRJ. Alleen is dat veel beperkter dan de negen commerciele fm-zenders hier.
Dus ik kan concluderen dat het wel klopt. De meeste landen hebben formeel geen landelijke frequenties, maar regionale, de radiozenders die dan de regionale fm-frequenties aan elkaar koppelen krijgen een landelijk netwerk, maar formeel blijven het regionale frequenties.
Feit blijft dat er echt wel mogelijkheden voor meer radiostations zijn, als er een andere indeling van de FM zou zijn geweest.