De baas is al pissig, hij moet geld betalen en dat heeft meneer de mol niet zo graag. Nu dit, Rob en Talpa worden geen vriendjes meer. Ze hoopte natuurlijk dat Rob uit eigen beweging weg zou gaan. Dit heet gewoon werknemer pesten. En hopen dat hij zelf ontslag neemt zodat ze niet hoeven te lappen. Maar Rob is iets slimmer dan dat en gaat gewoon verder. Ik zou ook gewoon zonder morren en wel met lichte tegenzin het weekend in gaan.Knite Force schreef: 13 jun 2024 15:47 Dit is dan toch ook het begin van het einde? Weer een rechtzaak, nu om een specifiek tijdslot. Als hij wint, is de baas pissig (denk nu ook al, met alle publiciteit). Als hij verliest, is hij zelf niet blij.
Veranderingen Radio 10
Moderator: admin6
-
Re: Veranderingen Radio 10
-
Ik ben bijna geneigd om te denken van wel.Jobfr schreef: 13 jun 2024 15:28 https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... show-terug
Zou er echt in het contract staan dat hij perse van 16:00-19:00 moet zitten? Kan het mij niet voorstellen. Dat zou dan de enige dj in Nederland zijn met zoiets.
anders is een rechtzaak bij voorbaat kansloos.
Laatst gewijzigd door De Nachtwacht op 13 jun 2024 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Jezus wat een gezeik, Rob moet gewoon accepteren dat er veranderingen plaatst vinden binnen radio 10 en Talpa. Hij mag blij wezen dat die nog een weekend programma krijgt ipv helemaal te verbannen van de zender zoals wat nu bij Veronica gebeurd met dj's
Prima om dit bij de rechter te brengen. Als de rechter vindt dat Rob gelijk heeft, wat ik hoop, dan staat Rob gewoon in zijn recht.
-
Dus als jouw werkgever zegt tegen je goh laten we even wat ander werk gaan doen dan je voor aangenomen bent. Dan pik je dit toch ook niet?fnlradio schreef: 13 jun 2024 16:33 Jezus wat een gezeik, Rob moet gewoon accepteren dat er veranderingen plaatst vinden binnen radio 10 en Talpa. Hij mag blij wezen dat die nog een weekend programma krijgt ipv helemaal te verbannen van de zender zoals wat nu bij Veronica gebeurd met dj's
-
Ja, idd! Je zou het zelf ook zonder morren accepteren dat je baas je voortaan ieder weekend laat werken ipv doordeweeksfnlradio schreef: 13 jun 2024 16:33 Jezus wat een gezeik, Rob moet gewoon accepteren dat er veranderingen plaatst vinden binnen radio 10 en Talpa. Hij mag blij wezen dat die nog een weekend programma krijgt ipv helemaal te verbannen van de zender zoals wat nu bij Veronica gebeurd met dj's

Als het voor het zelfde geld is prima, en anders zou ik opzoek gaan naar een andere baan. Je kan toch niet eeuwig op de zelfde plek blijven.Deradiokenner schreef: 13 jun 2024 16:51Dus als jouw werkgever zegt tegen je goh laten we even wat ander werk gaan doen dan je voor aangenomen bent. Dan pik je dit toch ook niet?fnlradio schreef: 13 jun 2024 16:33 Jezus wat een gezeik, Rob moet gewoon accepteren dat er veranderingen plaatst vinden binnen radio 10 en Talpa. Hij mag blij wezen dat die nog een weekend programma krijgt ipv helemaal te verbannen van de zender zoals wat nu bij Veronica gebeurd met dj's
Van Someren gaat toch geen ander werk doen? Hij krijgt enkel een ander tijdstip.Deradiokenner schreef: 13 jun 2024 16:51Dus als jouw werkgever zegt tegen je goh laten we even wat ander werk gaan doen dan je voor aangenomen bent. Dan pik je dit toch ook niet?fnlradio schreef: 13 jun 2024 16:33 Jezus wat een gezeik, Rob moet gewoon accepteren dat er veranderingen plaatst vinden binnen radio 10 en Talpa. Hij mag blij wezen dat die nog een weekend programma krijgt ipv helemaal te verbannen van de zender zoals wat nu bij Veronica gebeurd met dj's
-
Minder uren en hetzelfde salaris. Mensen zouden er een moord voor doen. Daarnaast ook prima uren in het weekend. Ze stoppen hem niet van 04.00 tot 07.00 of zo.
-
Misschien heb ik het gemist, maar gaat hij dat weekendprogramma voor hetzelfde bedrag doen als de middagshow? Ik kan me dat moeilijk voorstellen.Herman ven Schippers schreef: 13 jun 2024 17:57 Minder uren en hetzelfde salaris. Mensen zouden er een moord voor doen. Daarnaast ook prima uren in het weekend. Ze stoppen hem niet van 04.00 tot 07.00 of zo.
Daarbij gaat het er volgens mij niet om of de tijd in het weekend goed is of niet, maar dat hij vindt dat hij contractueel gezien in zijn recht staat. Dat hij er vervolgens voor kiest om dat te laten voorkomen vind ik dus wel te begrijpen, dat recht heeft immers iedereen (gelukkig).
Hoe lang na de uitspraak waarin Rob in het gelijk werd gesteld kwam het nieuws over Staverman? En denk je dat Staverman op een vrije namiddag een deal heeft gesloten met Radio 10? Dat liep natuurlijk al veel langer. Dus dat van Someren naar het weekend gaat heeft niks te maken met die uitspraak. Mogelijk met de slechte sfeer die er tussen partijen was, maar dat is alleen gissen.Deradiokenner schreef: 13 jun 2024 15:58 Ze hoopte natuurlijk dat Rob uit eigen beweging weg zou gaan. Dit heet gewoon werknemer pesten. En hopen dat hij zelf ontslag neemt zodat ze niet hoeven te lappen.
Daarbij: de rechter heeft een uitspraak gedaan; Talpa zat fout en moet betalen. Of Rob dan nog wel of niet in dienst is, is niet van belang. Hij heeft recht op dat geld en Talpa moet dat links of rechtsom binnen de gestelde termijn gewoon rechtzetten.
Nee, maar er kan wel in staan (of dat kan afgesproken zijn waarvan Van Someren bewijs heeft) dat hij een show op werkdagen heeft. Dit bijvoorbeeld i.v.m. zijn werkzaamheden elders.Jobfr schreef: 13 jun 2024 15:28 https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... show-terug
Zou er echt in het contract staan dat hij perse van 16:00-19:00 moet zitten? Kan het mij niet voorstellen. Dat zou dan de enige dj in Nederland zijn met zoiets.
Dan kan ik me goed indenken dat hij het aan gaat vechten.
In zijn situatie zou ik me nu ook geen zorgen gaan maken over hoe de werkgever er over denkt. Allereerst wordt het je onmogelijk gemaakt je andere werkzaamheden nog uit te oefenen, daarnaast is je relatie met je werkgever toch al niet best. Dus waarom niet voor jezelf opkomen...
Het "lappen" gaat om het afkopen van z'n contract omdat ze van-m af willen. Niet over de inkomsten die Van Someren navorderde - die moeten ze, linksom of rechtsom, betalen als de rechtelijke uitspraak stand houdt.Ingebruik schreef: 13 jun 2024 18:50Hoe lang na de uitspraak waarin Rob in het gelijk werd gesteld kwam het nieuws over Staverman? En denk je dat Staverman op een vrije namiddag een deal heeft gesloten met Radio 10? Dat liep natuurlijk al veel langer. Dus dat van Someren naar het weekend gaat heeft niks te maken met die uitspraak. Mogelijk met de slechte sfeer die er tussen partijen was, maar dat is alleen gissen.Deradiokenner schreef: 13 jun 2024 15:58 Ze hoopte natuurlijk dat Rob uit eigen beweging weg zou gaan. Dit heet gewoon werknemer pesten. En hopen dat hij zelf ontslag neemt zodat ze niet hoeven te lappen.
Daarbij: de rechter heeft een uitspraak gedaan; Talpa zat fout en moet betalen. Of Rob dan nog wel of niet in dienst is, is niet van belang. Hij heeft recht op dat geld en Talpa moet dat links of rechtsom binnen de gestelde termijn gewoon rechtzetten.
Wat betreft het contact met Staverman: dat zal inderdaad even in beslag genomen hebben. Maar dat deed de rechtzaak ook. Ik ben het met een aantal mensen eens dat dit een pesterijtje is - en het zal voornamelijk een pesterij zijn omdat Van Someren naar de rechter is gestapt. De uitslag maakt dan weinig meer uit, de relatie is verpest. En in voorbereiding op de uitspraak hebben ze gewoon een contract gesloten met Staverman, zodat ze op het moment dat het hun uitkwam de nieuwe programmering konden gaan verkondigen. Met heel hard erbij roepend dat het toch echt niets te maken heeft met de rechtzaak...
De rechtzaak van van Someren liep ook al maanden. Persoonlijk denk ik dat Talpa direct Gijs Staverman is gaan benaderen toen die zaak begon.Ingebruik schreef: 13 jun 2024 18:50Hoe lang na de uitspraak waarin Rob in het gelijk werd gesteld kwam het nieuws over Staverman? En denk je dat Staverman op een vrije namiddag een deal heeft gesloten met Radio 10? Dat liep natuurlijk al veel langer. Dus dat van Someren naar het weekend gaat heeft niks te maken met die uitspraak. Mogelijk met de slechte sfeer die er tussen partijen was, maar dat is alleen gissen.Deradiokenner schreef: 13 jun 2024 15:58 Ze hoopte natuurlijk dat Rob uit eigen beweging weg zou gaan. Dit heet gewoon werknemer pesten. En hopen dat hij zelf ontslag neemt zodat ze niet hoeven te lappen.
-
Een rechtszaak begin je inderdaad niet op een of andere dag. Dus daar is maanden zo dan niet een jaar aan voorbereiding aan voorafgegaan. Ook dat je dit kenbaar maakt aan Talpa je werkgever dus. Ik vind het wel dapper, waarschijnlijk ook niets te verliezen. Maar in deze vind ik het goed dat hij voor zichzelf opkomt.Streampie schreef: 13 jun 2024 19:34De rechtzaak van van Someren liep ook al maanden. Persoonlijk denk ik dat Talpa direct Gijs Staverman is gaan benaderen toen die zaak begon.Ingebruik schreef: 13 jun 2024 18:50Hoe lang na de uitspraak waarin Rob in het gelijk werd gesteld kwam het nieuws over Staverman? En denk je dat Staverman op een vrije namiddag een deal heeft gesloten met Radio 10? Dat liep natuurlijk al veel langer. Dus dat van Someren naar het weekend gaat heeft niks te maken met die uitspraak. Mogelijk met de slechte sfeer die er tussen partijen was, maar dat is alleen gissen.Deradiokenner schreef: 13 jun 2024 15:58 Ze hoopte natuurlijk dat Rob uit eigen beweging weg zou gaan. Dit heet gewoon werknemer pesten. En hopen dat hij zelf ontslag neemt zodat ze niet hoeven te lappen.