Daar waar ik “beperkingen” zei moet “voorwaarden” staan. Stop de tijd.
Dat is wel passender denk ik ja. Maar binnen die voorwaarden zijn er blijkbaar wel mogelijkheden.
Natuurlijk. Maar Radio Veronica onder Talpa heeft dat nooit echt goed uit kunnen/willen werken, omdat Talpa ook radio 10 had (en heeft). Dus werd er op basis van de behoefte van adverteerders een zender met een vrij mannelijk "rockprofiel" opgezet, binnen oldies-kavel-voorwaarden.
Wat blijkt nu? Gewoon zo goed als nonstop oldies-nummer 1 hits klappen werkt prima in Nederland. Voeg er een aantal goed uitgezochte personalities en duidelijke marketing aan toe en het scoort 5,2% binnen een jaar. En zelfs hoger binnen 20-49!
Daar waar ik “beperkingen” zei moet “voorwaarden” staan. Stop de tijd.
Dat is wel passender denk ik ja. Maar binnen die voorwaarden zijn er blijkbaar wel mogelijkheden.
Natuurlijk. Maar Radio Veronica onder Talpa heeft dat nooit echt goed uit kunnen/willen werken, omdat Talpa ook radio 10 had (en heeft). Dus werd er op basis van de behoefte van adverteerders een zender met een vrij mannelijk "rockprofiel" opgezet, binnen oldies-kavel-voorwaarden.
Wat blijkt nu? Gewoon zo goed als nonstop oldies-nummer 1 hits klappen werkt prima in Nederland. Voeg er een aantal goed uitgezochte personalities en duidelijke marketing aan toe en het scoort 5,2% binnen een jaar. En zelfs hoger binnen 20-49!
Radio Veronica had in de tijd dat Patrick Kicken de ochtendshow deed en Rob van Someren in de middag zat ook ruim 5% marktaandeel met het de lekkerste 80’s en 90’s hits en vooral gericht op mannelijke luisteraars. Dat format had prima naast Radio 10 kunnen bestaan, dat een veel vrouwelijker profiel heeft.
Het is natuurlijk puur speculeren maar: ik denk dat Stenders blijft zitten. In elk geval totdat duidelijk is of zijn vriendenteam wel of niet succesvol gebleken is. Mocht hij dan een kans aangeboden krijgen, dan denk ik dat hij gaat als het geen succes geworden is.
Retegoet schreef: 13 jun 2024 18:43
Wat moet een goede Program Director doen met Stenders
Tot de orde roepen. Duidelijk maken dat 'ie de stront niet op antenne moet gooien. En dat de reclames z'n hypotheek betalen en dat 'ie geen wonderboy is.
Retegoet schreef: 13 jun 2024 18:43
Wat moet een goede Program Director doen met Stenders
Tot de orde roepen. Duidelijk maken dat 'ie de stront niet op antenne moet gooien. En dat de reclames z'n hypotheek betalen en dat 'ie geen wonderboy is.
Maar als je dat tegen Rob Stenders zegt wordt 'ie ziek. Fragiel ego.
Ik kan het niet beter verwoorden. Maar Robbie meldt zich ziek bij tegengas van management. Men kan beter hopen dat hij terug gaat naar Radio 2.
Ik vind 'm bij vlagen een fantastische dj maar ook een "lastig geval". VOlgens mij kan 'ie prima een fantastische dj zijn en ook een minder lastig geval en z'n integriteit bewaren maar die keuze is aan de Robster zelf.
als ik progamma directeur van mediahuis was had ik een cursus gevolgd eerst
denken dan doen,een hoop heibel voor niks uitleg kort :veronica vintage bestaat nog steeds ik vraag me af waarvoor er geen progamma,s daarop wordt gemaakt laat ze daarop uitzenden johan en danny en misschien tinneke ook weer ze had een progamma er op ,maak er een veronica oldie,s station van er zijn luisteraars voor alleen het is op dab en internet misschien zijn ad bouwman ghiel van praag en peter teekamp erik de zwart er ook voor te porren dan heb je toch een radio veronica hilversum 2 progamering dat werdt ook goed beluisterd dab is groeiende het zou tijd zij als men daarover ging brain stormen