Ontwikkelingen in de luistercijfers

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Vanjeafisharder

Re: Ontwikkelingen in de luistercijfers

Bericht door Vanjeafisharder »

Toch wat luisteraars blijven plakken na 80’s weken, dus ook geen complete downfall.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Joe dus voor het eerst de 5 procent aangetikt
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Week 23 2024:
Radio 2: 12.8%
Q Music: 12.3%
538: 9.0%
Skyradio: 8.6%
Radio 10: 7.7%
Radio 1: 7.7%
Radio 5: 6.9%
JOE: 5.2%
100%NL: 3.6%
Veronica: 2.5%
3FM: 2.2%

Week 23 2023:
Radio 2: 15.5%
Q Music: 12.4%
Radio 10: 10.1%
538: 9.2%
Radio 1: 9.0%
Skyradio: 8.1%
Radio 5: 6.9%
Veronica: 3.4%
100%NL: 3.1%
3FM: 1.7%
JOE: 0.0%

Jaar geleden was de eerste week van de 538 ochtendshow. Vergeleken met toen nu -0.2%, maar 9.2% was dan ook de hoogste score toen tot in oktober met de top 1000. Radio 2 blijft flink lager dan vorig jaar. Radio 10 laagste score ooit sinds nieuwe meting buiten top 2000 week denk ik. JOE hoogste score ooit en verschil tussen radio 10 en JOE in luisteraars is maar 280k.

Afbeelding

Veronica daalt flink na einde 80s, maar het is nog wel duidelijk hoger dan de afgelopen maanden waar het gemiddeld 1.8% scoorde en in luisteraars vaak onder de 1M zat.
Radio liefhebber

Bericht door Radio liefhebber »

Radio 2 is de grootste zakker (ten opzichte van vorig jaar - zo moet je ook kijken). Ik zou de champagne nog even niet ontkurken.
Ruud.nl

Bericht door Ruud.nl »

Vraag mij af hoe geloofwaardig is deze meting? , is dit van een dag of een hele week
Jobfr

Bericht door Jobfr »

Ruud.nl schreef: 12 jun 2024 18:30 Vraag mij af hoe geloofwaardig is deze meting? , is dit van een dag of een hele week
Komen elke week deze cijfers. Dit zijn de cijfers waar adverteerders alles op bepalen dus zijn vrij betrouwbaar.
Streampie

Bericht door Streampie »

En hup, luistertijd van Joe fors omhoog. Benieuwd of ze dat volhouden!
jessica

Bericht door jessica »

Coen en Sander effect voor Joe? Is dat hier aan de hand?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 13 jun 2024 00:39 Coen en Sander effect voor Joe? Is dat hier aan de hand?
De drie M’s zijn bij Joe op orde: Music, Morning, Marketing.
God is a DJ
wbravenboer

Bericht door wbravenboer »

Radio 10 heeft nu toch steeds meer last van m.n. Joe.
Kan iemand misschien uitleggen hoe de FM 103 frequentie bij Joe terecht is gekomen, en waarom Talpa deze niet heeft behouden.
Is dat een financiële kwestie of een andere reden? Ik denk zelf dat het verlies van de 103 een grote reden van de dalende cijfers, en niet alleen specifiek de programma's/jocks/playlist. De meeste luisteraars zijn zich nauwelijks bewust welke zender er overdag aanstaat, als de muziek maar past bij de smaak.
Veronica blijft toch vreemd dat ze niet meer cijfers scoren, is dat misschien de playlist? Of dat mensen 'm niet kennen?
Streampie

Bericht door Streampie »

wbravenboer schreef: 13 jun 2024 09:49 Radio 10 heeft nu toch steeds meer last van m.n. Joe.
Kan iemand misschien uitleggen hoe de FM 103 frequentie bij Joe terecht is gekomen, en waarom Talpa deze niet heeft behouden.
Veiling vorig jaar, op basis van rechtzaak van Kink.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Streampie schreef: 13 jun 2024 10:28
wbravenboer schreef: 13 jun 2024 09:49 Radio 10 heeft nu toch steeds meer last van m.n. Joe.
Veiling vorig jaar, op basis van rechtzaak van Kink.
Misschien interpreteer ik het verkeerd, maar ik lees meer de vraag waarom Talpa de 103 niet heeft kunnen behouden. Denk zelf dat ze dat zeker geprobeerd hebbben maar dat DPG gewoon meer bood en dat Talpa niet meer kon of wilde bieden.
wbravenboer

Bericht door wbravenboer »

Ja, inderdaad. Ik weet van de veiling, ik vroeg me af of er een specifieke reden was waarom ze 103 kwijtraakten. Dat zal toch wel een van de meest gewilde frequenties zijn, met zuid-west-nederland. En veel radio's switchten ongemerkt naar Joe, en omdat de muziek weinig verschilt merken de mensen die tijdens het werk luisteren, het niet. Hele slimme zet van DPG.
Streampie

Bericht door Streampie »

wbravenboer schreef: 13 jun 2024 10:41 Ja, inderdaad. Ik weet van de veiling, ik vroeg me af of er een specifieke reden was waarom ze 103 kwijtraakten. Dat zal toch wel een van de meest gewilde frequenties zijn, met zuid-west-nederland. En veel radio's switchten ongemerkt naar Joe, en omdat de muziek weinig verschilt merken de mensen die tijdens het werk luisteren, het niet. Hele slimme zet van DPG.
Moderne radios switchen gewoon mee, via het RDS signaal, volgens mij. Joe kan daar misschien een paar weken op meegelift hebben, maar niet 9 maanden lang :D .
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Streampie schreef: 13 jun 2024 10:47
wbravenboer schreef: 13 jun 2024 10:41 Ja, inderdaad. Ik weet van de veiling, ik vroeg me af of er een specifieke reden was waarom ze 103 kwijtraakten. Dat zal toch wel een van de meest gewilde frequenties zijn, met zuid-west-nederland. En veel radio's switchten ongemerkt naar Joe, en omdat de muziek weinig verschilt merken de mensen die tijdens het werk luisteren, het niet. Hele slimme zet van DPG.
Moderne radios switchen gewoon mee, via het RDS signaal, volgens mij. Joe kan daar misschien een paar weken op meegelift hebben, maar niet 9 maanden lang :D .
Je bent me net voor. Ze zullen daar in het begin vast een beetje voordeel van gehad hebben, al gaat het bij veel modernere radio's inderdaad vanzelf, ik weet er nog wel een paar te staan in ons bedrijf waarbij dat niet zo is. Maar dat effect is na een paar weken wel weg.

Wil overigens niet zeggen dat R10 geen last heeft van Joe, dat denk ik zeker wel. Vissen immers aardig in dezelfde vijver, en de marketing-machine van DPG draait inmiddels op volle toeren.
Plaats reactie