Europapa

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

GerjanCluistra

Re: Europapa

Bericht door GerjanCluistra »

Ik vind het vrij hilarisch om te zien hoe mensen over elkaar heen buitelen met een mening over hetgeen er gebeurd zou zijn. En niemand was er bij.

Heb mij zelden zo vermaakt met dat songfestival als dit jaar. Wat een poppenkast is dat zeg.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
big T

Bericht door big T »

De Zweedse politie zegt dat er duidelijke en heldere bewijzen voorliggen.
De EBU camera vrouw was aan het filmen, tegen de uitdrukkelijke EBU instructies in, dus het staat op de film zullen we maar zeggen.
Nu is het wachten op de beelden, dan kan iedereen zich een mening er over maken.
Maar nu is ook bekent geworden dat Joost al eerder in de week een reprimand heeft gehad over zijn gedrag.
Plus de gespannen sfeer rond om de deelname van Israel en de rol van de sponsor hier in, dwong de EBU om een daad te stellen.
Kracht uit te stralen en een zondebok te offeren, zodat de aandacht van Israel verlegd werd naar het offer schaap.
En deze opzet is gelukt!
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Als het alleen verbale agressie betreft, dan vraag ik me wel af of er echt geen andere mogelijkheid was om dit op te lossen. Dat geldt voor beide partijen. Ik denk dat bijna iedereen wel een voorbeeld kent van een situatie waarbij hij een keer ontzettend en onbehoorlijk uit zijn slof is geschoten tegen iemand die iets deed wat niet beviel, privé of werkgerelateerd.
Jaren terug heb ik tijdens een ruzie een keer zo hard op tafel geslagen dat er een lamp omviel en kapotging (dat was uiteraard niet de bedoeling).
De dag er na teruggegaan, uitgesproken en lamp vergoed.
Tegenwoordig wordt er, zonder het gedrag goed te willen praten, soms wel snel een klacht ingediend.

Waar ik me wel over verwonder, en ook in toenemende mate aan erger is de reactie van de Nederlandse media. Die hebben het ene na het andere kritische stuk geschreven over grensoverschreidend gedrag en daarmee een hele hoop mensen al dan niet terecht de vernieling ingeholpen, maar bij Joost lijkt het wel een soort heldenvereering. Ontzettend willekeurig en een totaal gebrek aan neutraliteit. En ook voorbarig, mocht er toch meer aan de hand blijken te zijn geweest. Er loopt wel een politieonderzoek naar hem, enige voorzichtigheid lijkt me toch wel passend.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Zit wat in want als Joost toch die camera kapot zou hebben geslagen dan heb je het verhaal van de AVROTROS die met droge ogen beweerde dat er nietsss aan de hand was. Als een soort 'Al Sahaf' zat die bobo dat te verkondigen zaterdag. Dan draait het zo de andere kant op en sta je er helemaal goed op met je 'grensoverschrijdend gedrag' verafschuwing.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

big T schreef: 14 mei 2024 11:48 De Zweedse politie zegt dat er duidelijke en heldere bewijzen voorliggen.
De EBU camera vrouw was aan het filmen, tegen de uitdrukkelijke EBU instructies in, dus het staat op de film zullen we maar zeggen.
Nu is het wachten op de beelden, dan kan iedereen zich een mening er over maken.
Maar nu is ook bekent geworden dat Joost al eerder in de week een reprimand heeft gehad over zijn gedrag.
Plus de gespannen sfeer rond om de deelname van Israel en de rol van de sponsor hier in, dwong de EBU om een daad te stellen.
Kracht uit te stralen en een zondebok te offeren, zodat de aandacht van Israel verlegd werd naar het offer schaap.
En deze opzet is gelukt!
Is er in het buitenland ook zoveel ophef over dan?
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Helmut

Bericht door Helmut »

In Duitsland niet en Joost Klein is hier wel bekend door een song samen met een oude duitse comedian en een duitse rapper. Daarom had he veel stemmen uit Duitsland kunnen verwachten. We weten niet wat er gebeurd is maar ik voorspel het volgende: nummer Eén in in de NPO Radio 2 Top 2000 en volgend jaar gaat hè voor de ESC 2025 naar Zwitserland.

https://www.youtube.com/watch?v=LMzAssOr2zE
Plaats reactie