Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

repelsteel

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door repelsteel »

Henkjan2016 schreef: 02 apr 2024 17:08
Janno schreef: 02 apr 2024 14:24 Die negativiteit hier is best tenenkrommend af en toe. Ik trek me maar weer even terug.
Ik ga met je mee. Jammer, maar het zij zo. Ik zal enkel de wijzigingen in de programmering nog plaatsen en bekijken.
[Edit Admin5: Niet nodig]
Mebo

Bericht door Mebo »

Ik ben nog steeds verbaast over de bonanza van vanmiddag.
Rob en Derek hadden het heel gezellig met elkaar. Rob ging zelfs in de uitzending nog even met zijn moeder bellen.
Ik dacht
Was het niet beter geweest dat Rob wel naar de NPO was teruggekeerd? Dit is toch geen radioprogramma.
Het lijkt wel of de luisteraar getuige mag zijn hoe leuk Rob het heeft. Bel in de uitzending even met je moeder. Het moet niet gekker worden.
Ik begrijp er niets van.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Mebo, is het misschien eens een idee dat je gewoon eens naar een andere zender dan Veronica gaat luisteren? Volgens mij vind je het allemaal maar verschrikkelijk en een marteling om doorheen te komen. Je kan ook gewoon eens niet luisteren. Zijn blijkbaar zat mensen die dit leuk vinden gezien Stenders ruim boven het zendergemiddelde scoort.

Kunnen wij tenminste ook weer hier eens een discussie houden zonder al deze negativiteit en de persoonlijke vete die je jegens Stenders lijkt te hebben.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Mebo schreef: 02 apr 2024 21:35 Ik ben nog steeds verbaast over de bonanza van vanmiddag.
Rob en Derek hadden het heel gezellig met elkaar. Rob ging zelfs in de uitzending nog even met zijn moeder bellen.
Ik dacht
Was het niet beter geweest dat Rob wel naar de NPO was teruggekeerd? Dit is toch geen radioprogramma.
Het lijkt wel of de luisteraar getuige mag zijn hoe leuk Rob het heeft. Bel in de uitzending even met je moeder. Het moet niet gekker worden.
Ik begrijp er niets van.
Ook bij Qmusic bellen de DJ's met hun moeder. Geheel volgens het script.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
StefanMiedema91

Bericht door StefanMiedema91 »

volgens mij belt Stender al sinds hij op de radio is met zn Mams, is op radio 2 ook vaak gebeurd, zeker als CCR gedraaid ging worden
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Phoenix schreef: 02 apr 2024 22:07
Mebo schreef: 02 apr 2024 21:35 Ik ben nog steeds verbaast over de bonanza van vanmiddag.
Ik dacht
Ik begrijp er niets van.
Het is niet zo dat als de heer Kicken zegt dat op (de ochtendshow van) Qmusic alles gescript is, dit dan ook echt zo is he :wink:

Maar inderdaad zijn de moeders van Domien, Mattie en Marieke wel eens voorbij gekomen inderdaad.
#offtopic
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Vergeet Giel zijn opa niet
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ingebruik schreef: 02 apr 2024 22:13
Phoenix schreef: 02 apr 2024 22:07
Ik dacht
Ik begrijp er niets van.
Het is niet zo dat als de heer Kicken zegt dat op (de ochtendshow van) Qmusic alles gescript is, dit dan ook echt zo is he :wink:

Maar inderdaad zijn de moeders van Domien, Mattie en Marieke wel eens voorbij gekomen inderdaad.
#offtopic
Het grapje van Marieke laatst over Def Rhymz was niet gescript, maar de programma’s van Qmusic zijn tot in detail voorbereid. Totaal anders dan bij Veronica, waar sommige jocks onvoorbereid aan een spreek beginnen.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
neoreJ

Bericht door neoreJ »

Ik schrijf nietzo vaak hier maar wilde toch even reageren op de moeders van de dj's. Hans Schiffers presenteerde ooit de ochtendshow van de AVRO Maandag op Radio 3, Hans en zijn moeder.
Luister ook eens naar www.Ohrfunk.de interessante radio door blinde en slechtziende programmamakers.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 02 apr 2024 22:33 Het grapje van Marieke laatst over Def Rhymz was niet gescript, maar de programma’s van Qmusic zijn tot in detail voorbereid. Totaal anders dan bij Veronica, waar sommige jocks onvoorbereid aan een spreek beginnen.
Ja en onvoorbereid een spreek beginnen vind jij heel onprofessioneel. Ik kan hem onderhand invullen.
Ik vind alle creativiteit eruit bij Qmusic.

Hou meer van de losse manier van presenteren. Maar inderdaad heel veel DJ's kunnen dit niet.
Net zoals heel veel presentatoren op TV niet zonder de autocue kunnen.

Wilfred Genee (op TV en radio) en Rob Stenders (radio) vind ik daarin de beste.
Er zijn er ook die het willen doen, maar het helemaal niet kunnen Frank v/d Lende en Annemieke van Radio2. Begint aan zinnen en weet het einde niet meer te bereiken. Dan kun je beter al je spreeks uitschrijven en net doen als of het spontaan is. Ook een kunst.

Peter van Bruggen kan dat heel erg goed.
Knite Force

Bericht door Knite Force »

DavyGer schreef: 02 apr 2024 22:18 Vergeet Giel zijn opa niet
Dat vond ik altijd wel mooie gesprekjes hoor!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 03 apr 2024 02:05
Phoenix schreef: 02 apr 2024 22:33 Het grapje van Marieke laatst over Def Rhymz was niet gescript, maar de programma’s van Qmusic zijn tot in detail voorbereid. Totaal anders dan bij Veronica, waar sommige jocks onvoorbereid aan een spreek beginnen.
Ja en onvoorbereid een spreek beginnen vind jij heel onprofessioneel. Ik kan hem onderhand invullen.
Ik vind alle creativiteit eruit bij Qmusic.

Hou meer van de losse manier van presenteren. Maar inderdaad heel veel DJ's kunnen dit niet.
Net zoals heel veel presentatoren op TV niet zonder de autocue kunnen.

Wilfred Genee (op TV en radio) en Rob Stenders (radio) vind ik daarin de beste.
Er zijn er ook die het willen doen, maar het helemaal niet kunnen Frank v/d Lende en Annemieke van Radio2. Begint aan zinnen en weet het einde niet meer te bereiken. Dan kun je beter al je spreeks uitschrijven en net doen als of het spontaan is. Ook een kunst.

Peter van Bruggen kan dat heel erg goed.
Onvoorbereid een programma beginnen is inderdaad onprofessioneel.

Peter van Bruggen is het levende bewijs dat goede voorbereiding, waaronder uitgeschreven teksten, en creativiteit heel goed samen gaan. Van Bruggen is één van de meest creatieve en unieke radiomakers die ik ken en waardoor bij mij de interesse voor radio is ontstaan.

Genee en Stenders hebben een losse manier van presenteren maar beginnen niet onvoorbereid aan een programma. Achter VI en The Friday Move zit een goede redactie die veel van het voorbereidende werk doen. Bij VI werkt Genee met een ‘oortje’ waarbij hij gesouffleerd kan worden door de redactie.
Hoe de samenstelling van de Bonanza nu is weet ik niet, maar bij Radio 2 en in de beginperiode bij Veronica puilde de studio uit van de medewerkers die aan het programma meewerken. Ook hier zit de voorbereiding.

Je noemt van Van der Lende. Die heeft bij DWDR gezegd dat hij zijn weekendprogramma alleen maakte en onvoorbereid aan het programma begon. Dat vind ik heel onprofessioneel en zal niet leiden tot zijn beste programma.
Disclaimer:
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Heb Van der Lende gisteren gehoord en werkelijk elke spreek was nikszeggende, geïmproviseerde onzin. Een promo aankondigen, dat kinderachtige broodtrommel item, beetje reageren op het nieuws en weer naar huis. Nergens verrassend, onderhoudend, spannend, intelligent, spitsvondig of origineel.
Je hoort aan alles dat hij geen enkele moeite in het programma heeft gestopt om met iets leuks te komen.

Als je daar de luistercijfer-oorlog mee wil winnen: succes.

Hoe kun je zo nog “radioprogramma’s” maken in 2024 met een marktaandeel van 1,8%? Is dat zelfoverschatting, het medium niet begrijpen, luiheid?
Johanneke

Bericht door Johanneke »

repelsteel schreef: 03 apr 2024 10:55 Heb Van der Lende gisteren gehoord en werkelijk elke spreek was nikszeggende, geïmproviseerde onzin. Een promo aankondigen, dat kinderachtige broodtrommel item, beetje reageren op het nieuws en weer naar huis. Nergens verrassend, onderhoudend, spannend, intelligent, spitsvondig of origineel.
Je hoort aan alles dat hij geen enkele moeite in het programma heeft gestopt om met iets leuks te komen.

Als je daar de luistercijfer-oorlog mee wil winnen: succes.

Hoe kun je zo nog “radioprogramma’s” maken in 2024 met een marktaandeel van 1,8%? Is dat zelfoverschatting, het medium niet begrijpen, luiheid?
En dan heb je het nog niet eens over dat irritante stemgeluid en dat geslis. Ik vind het nog knap dat je daar 1,8% marktaandeel mee haalt en dat je kennelijk nog een vast contract krijgt ook bij zo'n zender.

Maar gisteravond zat Jordi Mulderij er weer in plaats van Jannes, die maakt er ook wel heel weinig van met z'n aankondigingen van amper tien seconden. Je kan bijna net zo goed non stop uitzenden. Het was wel live want hij las de verkeersinformatie voor. Maar dat was dan ook het enige. Ik mis Willem Doreleijers. Daar was overigens ook niet iedereen enthousiast over hier. Smaken verschillen.
Mebo

Bericht door Mebo »

Een station met een gemiddeld 1.8% kan na 19.00 of 20.00 net zo goed nonstop gaan, voor dat handje vol luisteraars.
Plaats reactie