Station toevoegen op Tunein

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Plaats reactie
RadioHP

Station toevoegen op Tunein

Bericht door RadioHP »

Hallo,

Is het op de een of andere manier nog mogelijk om een radiostation op Tunein toe te voegen?
Kent iemand bijvoorbeeld een contactpersoon?

Wim
Feivel

Re: Station toevoegen op Tunein

Bericht door Feivel »

Ik vrees van niet. Je kunt misschien een account van iemand overkopen. Dat zie ik in buitenlandse groepen weleens gebeuren. Overigens vraag ik me af of TuneIn nog zo'n toegevoegde waarde heeft. Het biedt een hele hoop reclame voordat je stream begint, en dan is je luisteraar waarschijnlijk alweer uitgeschakeld...
PH68

Bericht door PH68 »

TuneIn wordt door diverse fabrikanten van hifi apparatuur gebruikt als portaal naar de diverse internetradio stations. Waaronder Denon en Marantz. Juist daarom is het wel 'handig' om hier aanwezig te zijn... Luister je via die route, dan hoor je de aanvullende TuneIn reclame niet (ik niet tenminste). Enkel de pre-roll reclame van het station zelf.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Ook op Google Home of Google Nest is Tune In de route om radio te luisteren. Dus zeker nog heel relevant.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

PH68 schreef: 05 feb 2024 14:02 TuneIn wordt door diverse fabrikanten van hifi apparatuur gebruikt als portaal naar de diverse internetradio stations. Waaronder Denon en Marantz. Juist daarom is het wel 'handig' om hier aanwezig te zijn... Luister je via die route, dan hoor je de aanvullende TuneIn reclame niet (ik niet tenminste). Enkel de pre-roll reclame van het station zelf.
Ook maakt sonos en diverse streaming autoradios er gebruik van.

Dus zeker relevant nog
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

RadioHP schreef: 05 feb 2024 09:53 Hallo,

Is het op de een of andere manier nog mogelijk om een radiostation op Tunein toe te voegen?
Kent iemand bijvoorbeeld een contactpersoon?

Wim
Zijn gestopt met nieuwe stations toe te laten. Enige optie is inderdaad voor teveel geld een bestaand account overnemen.
Johnny_

Bericht door Johnny_ »

Toevallig heb ik van de week met teufel contact gehad, in nieuwe software zullen zij voortaan mediayou gebruiken. deze site is actueler. ik snap ook niet waarom deze apps nog steeds tunein gebruiken. mediayou is veel simpeler en makelijker om station aan een database te koppelen.

Heelaas werkt tunein idd niet meer voor veel nieuwe zenders. tenzij je een officiele omroep bent in nederland.
sverrips

Bericht door sverrips »

In het verleden heb ik een trukje gebruikt door te controleren welke zender nog wel en niet actief was op tunein, waarbij ik het zo uitgebreidt controleerde of de zender nog een website hosten en nog letterlijk aanwezig was op het domeinnaam enzo. Soms was de domeinnaam vrij en registreerde ik die domeinnaam waarbij ik dan via een mailadres op die domeinnaam bij tunein een verzoek deed voor een stream url wisseling, Een week later volgde de logo en de naamgeving. Dat heeft een tijd zo gewerkt, maar weet niet of het nog werk. Ik weet wel dat een truk was die niet veel mensen zo voor ogen hadden en heb daarmee ook radio experience zo op tunein gekregen !
https://progressieverock.nl ( de progzender van ONS ALLEMAAL )
https://airadiospot.nl (AI Radio Spotjes op basis van donatie)
peellandfm

Bericht door peellandfm »

Maar heeft TuneIn je uiteindelijk ook die honderden+ luisteraars gebracht Stephan?
sverrips

Bericht door sverrips »

nee, dat niet. Een paar wel.

LET OP: Ik word via pm benaderd door mede forum gebruikers die vragen hun radio station toe te voegen aan TuneIn. Je snap natuurlijk wel dat dat dus niet te doen is. Wees zelf creatief en zoek zelf een radio station op, waarvan de stream niet meer actief is en de domeinnaam verlopen is. Dan kun je deze domeinnaam zelf registreren, het zelfde mail adres eronder hangen als bij TuneIn bekend is en een verzoek tot verandering indienen. Ik kan niet iedereen en wil ook niet iedereen ermee helpen. Ik opper een manier waarop ik dat gedaan heb, maar wil niet bezig zijn met anderen massaal aan te melden !!
https://progressieverock.nl ( de progzender van ONS ALLEMAAL )
https://airadiospot.nl (AI Radio Spotjes op basis van donatie)
Plaats reactie