Radio Caroline
Moderator: admin6
-
Re: Radio Caroline
Met die Optimod 9200 kunnen ze in ieder geval al een beetje repareren in de gebieden waar het nu wat slechter is d.m.v. meer luidheid te genereren. Daar zijn ze nog mee bezig lees ik op diverse groepen.
Fijn om te horen, omdat met periodes die Sloveense zender 's avonds zelfs hier in het westen van Brabant vrij sterk doorkomt. Ik kan moeilijk geloven dat Murski val maar met 10 KW uitzend.
-
Ik heb begrepen dat er rond de zomer een Government White Paper komt met een toekomstvisie over terrestrial broadcasting, inclusief AM.
De zogenaamde "afwijzing" vat ik dan eerder op als "parkeren" totdat het nieuwe radiobeleid er officieel ligt.
Maar goed, er komt dus een nieuwe kans. Met nieuwe spelregels. Plek zat op de Britse AM. Die is nagenoeg leeg inmiddels.
De zogenaamde "afwijzing" vat ik dan eerder op als "parkeren" totdat het nieuwe radiobeleid er officieel ligt.
Maar goed, er komt dus een nieuwe kans. Met nieuwe spelregels. Plek zat op de Britse AM. Die is nagenoeg leeg inmiddels.
Ik was er natuurlijk niet bij. Heb het vernomen uit een bron dicht bij Radio Caroline, maar nooit 100 procent zeker. Maak niet uit, het kan er nog van komen meer power voor de 648 Caroline. Daar zijn we het over eens.
Komend weekend 10 + 11 februari komen de live uitzendingen van Caroline North rechtstreeks vanuit de studio's op de Ross Revenge. De uitzendingen zijn te ontvangen via AM 648 en AM 1368 en via de Caroline North link op de Caroline website.
In het zaterdag programma van Chris Williams "Carnaby Street" (09.30 - 11.30 u. NL tijd) veel offshore jingles in een nieuw jasje rechtstreeks uit de studio's van Manx Radio.
De live programma's vanaf de Ross zijn afhankelijk van de weersomstandigheden. Indien de tender niet langzij kan komen vanwege stormachtig weer kunnen de live uitzendingen vanaf de Ross niet doorgaan.
In het zaterdag programma van Chris Williams "Carnaby Street" (09.30 - 11.30 u. NL tijd) veel offshore jingles in een nieuw jasje rechtstreeks uit de studio's van Manx Radio.
De live programma's vanaf de Ross zijn afhankelijk van de weersomstandigheden. Indien de tender niet langzij kan komen vanwege stormachtig weer kunnen de live uitzendingen vanaf de Ross niet doorgaan.
Ja, dat programma Carnaby Street is een aanrader!
Deze dag problemen met Radio Caroline op 648 en daarom moet ik denken aan wat er vorig jaar gaande was met de Harris maar waarover ik daarna niets meer vernomen heb. Er moesten toch nieuwe onderdelen gezocht (een nieuw onderdeel?) worden voor de Harris. Is de Harris zender al wel of nog steeds niet onder handen genomen om een probleem met de zender definitief te verhelpen?
-
Dat is gebeurd en daarbij is er een Optimod geïnstalleerd en ook de zender onder handen genomen. Echter, het geluid is nog niet wat het zijn moet. Modulatie is vrij zacht maar dat schijnt een kleinigheid te zijn, iets met afregeling van de zender. Daar zijn ze tijdens hun laatste bezoek niet aan toe gekomen omdat ze weer weg moesten. Dit wordt zo spoedig mogelijk gedaan. Zo heb ik het begrepen uit diverse Engelse fora.
De Harris is nu dus betrouwbaar. Goed om te horen, dan kunnen we met een gerust hart het zestig jarig bestaan van Caroline vieren.
-
Hij is als het goed is helemaal uit elkaar gehaald en onderdelen vervangen of schoon gemaakt dus hij doet het weer als een zonnetje, met daarbij de verbeterde modulatie met de Optimod 9200 die binnenkort nog verder wordt verbeterd is het wachten tot er ooit een vermogensverhoging wordt toegestaan door OFCOM.
Ik ben op zoek naar een internet radio voor in huis. Niet te geloven! Bij een bekende aanbieder (Iets met een kleur) op hun side gekeken en nog steeds radio's te koop met middengolf er bij.
@RadioKees
Google eens op Degen DAB-119x. Die heeft zelfs korte golf erbij. Kun je ook Radio MiAmigo International er nog bij ontvangen........
Frequentiebereik Degen DAB-119x:
DAB+: 174.928 – 239.200 MHz
FM: 87.5 – 108 MHz
MW: 522 – 1619 kHz
SW: 2300 – 26100 kHz (see the below shortwave band range table)
Google eens op Degen DAB-119x. Die heeft zelfs korte golf erbij. Kun je ook Radio MiAmigo International er nog bij ontvangen........
Frequentiebereik Degen DAB-119x:
DAB+: 174.928 – 239.200 MHz
FM: 87.5 – 108 MHz
MW: 522 – 1619 kHz
SW: 2300 – 26100 kHz (see the below shortwave band range table)
Mooi, ik ga vandaag kijken ook al ben ik nu in tegenstelling met de jaren 70 geen MI-Amigo fan meer.
Laatst gewijzigd door Radiokees op 01 mar 2024 07:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt, ook in de jaren 70 had ik al een lichte voorkeur voor Radio Caroline.
Bijna 60 jaar Radio Caroline! Caroline ooit een roemruchtige zeezender nu een veilige haven. Veel muziek en af en toe een praatje. Bij Radio Caroline geen nieuws elk uur, dat is zeker nu in de huidige klote wereld waar we in leven niet verkeerd. Dat non-profit bij Caroline is een mooie manier van radio maken. Een minpuntje vind ik dat er op deze zender heel weinig muziek te horen is van buiten de U.K. en de V.S. maar het geluid op de 648 KHz van Radio Caroline klinkt nu helemaal zoals het hoort, of heb ik het mis?