Symetrix 551 & 528e

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
liveatletico2

Symetrix 551 & 528e

Bericht door liveatletico2 »

Beste leden,

Hoe kan ik deze twee het beste aansluiten, met welke kabels?

Ik zie op de 528e input eq en output eq
Welke kabels zijn daarvoor nodig, het liefst een gebalanceerde oplossing.

Mvg
Kevin
wave

Re: Symetrix 551 & 528e

Bericht door wave »

Met een beetje verdiepen in de basis van audio, kun je dat zelf beredeneren en daarmee ook het waarom begrijpen. Maar ook -en dat is de reden dat ik je niet een 'stop stekker A in plug b handleiding' geef- ga je dan snappen wat je apparatuur doet, waardoor je er veel meer uit kunt halen. De Popschool Maastricht heeft een heel goede sectie 'geluidstechniek' . Als je dat eens rustig goed door gaat lezen, dan worden veel dingen vanzelf duidelijker voor je.

Pak vervolgens de handleidingen van de beide apparaten er eens bij (Google wijst je makkelijk de juiste weg naar de site van Symetrix), en ga ontdekken wat alle knopjes en plugjes doen en betekenen. Sluit de spullen aan, ga er mee experimenteren en ondertussen goed luisteren. Met de kennis die je dan straks uit de informatie op de popschool site en de handleidingen hebt opgebouwd, en wat je hebt ontdekt en geleerd tijdens het proberen, weet je dan ook wat je waar nodig hebt en wat je beter een 'functie elders' geeft.

Of je een voiceprocessor als insert gebruikt op een microfoonkanaal gebruikt of de microfoon op een voiceprocessor aansluit en daarvandaan op lijnniveau in de mixer in zijn keuzes die afhangen van je mixer en setup, van je voiceprocessor, je microfoon, en je voorkeuren. Het is een op dit forum al vaak voorbijgekomen punt, zoek even in de historie voor de diverse voors-, tegens en meningen.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Feivel

Bericht door Feivel »

Naast dat ik het eens ben met alles wat Wave hier heeft gezegd (hij staat zeker niet bekend als het meest onbehulpzame forumlid), wijs ik je er graag op dat het antwoord letterlijk in de handleiding staat: http://www.symetrix.co/repository/528E_ug.pdf.

Omdat ik de lulligste niet ben: je hebt kabels nodig met een TRS-jack. Zoals je in de handleiding kunt vinden, komt er een ongebalanceerd signaal uit. De rest is een mooi onderdeel van het advies van Wave om zelf eens wat te lezen en te proberen.
liveatletico2

Bericht door liveatletico2 »

Thanks
Plaats reactie