StereoTool processing

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

SjoerdFm

Re: StereoTool processing

Bericht door SjoerdFm »

Goed idee, ook de vraag een online stream of een Fm fragment. Daar zit ook verschil in. Ben wel benieuwd naar een fragment. Ondertusssen de fragmenten van mij zijn verwijderd. Tot zover wel bedankt. We gaan er ook mee bezig en testen wat door met de nieuwe 1010 van stereotool.
Gert van Linden

Bericht door Gert van Linden »

De 8700i kun je op NPO Radio 2 ook horen. ik heb het over die sound. ik kan zelf geen fragment sturen.
remco_k

Bericht door remco_k »

Nogmaals, zoals in de post boven je door SjoerFM al wordt gevraagd: FM, DAB+ of Internet? Want die zijn allemaal verschillend, waarvan FM het meeste afwijkt van de anderen.

En dat is denk ik meteen ook de reden waarom je misschien dus juist wel zelf even zo'n voorbeeld in elkaar moet zetten (door het hq op te nemen, bewerken in korte fragmenten) en vervolgens zelf de originelen erbij moet zoeken en ook daar dezelfde korte fragmenten van moet maken, want je legt het werk nu bij je radioforum.nl collega's neer. Denk niet dat je daar veel response op krijgt. :smile:
Een cassettebandje was genoeg | Alles kan stuk
Goedkope Shoutcast2 SSL stream? Kijk op digiplay.nl.
Gert van Linden

Ik heb het over een online stream. ik weet verder niet hoe ik het kan laten horen middels bestand. De radio 2 site checken zou fijn zijn.
SjoerdFm

Bericht door SjoerdFm »

Hier een klein testje, Eerste fragment Van Tina Turner is van stream Radio 2, Daarna zelfde plaat via stereotool en nog een paar korte fragmenten.

https://www.youtube.com/watch?v=_UHAm4a ... SjoerdPijl
Petertje

Bericht door Petertje »

Gert van Linden schreef: 22 sep 2023 16:30 Ik heb het over een online stream. ik weet verder niet hoe ik het kan laten horen middels bestand. De radio 2 site checken zou fijn zijn.
Zal je gelijk uit de droom helpen, online en DAB is geen 8700.
SjoerdFm

Bericht door SjoerdFm »

Gebruiken ze net als Radio 5 misschien een 6300 ?
Jimboe

Bericht door Jimboe »

Jazeker.
Misschien is niets geheel waar, en zelfs dát niet.

- Multatuli
piggelmee

Bericht door piggelmee »

Leuk hoor alle verhalen over 'de sound ' van je medium maar begint niet alles met de kwaliteit van de input? Bij de grote stations zal hier zeker naar gekeken worden (zelfs eventuele lichte voor-processsing bij de invoer). Goedwillende hobby streams maken veelal gebruik van internet materiaal waarvan de herkomst niet bekend is (uuitzonderingen daar gelaten) en als je pech hebt is jouw file al tig keer omgezet wat de kwaliteit niet ten goede komt. Hoe wil je dan ooit de sound van een apparaat benaderen als de inputs totaal verschillen? (Junk in = Junk out)
Bovenstaande geldt natuurlijk ook voor CD materiaal wat afhankelijk is van de makers/persers. Een jaren 70 plaat klinkt nou eenmaal anders dan bijv. al het over-geprocesste jaren 90 materiaal....
Music was my first love
Gert van Linden

Petertje dan klinkt het wel erg goed
Petertje

Bericht door Petertje »

Ja, als je mensen hebt die weten wat ze doen, samen met goede apparatuur, krijg je wat je hoort als je luistert naar o.a. NPO Radio 2 :)
wave

Bericht door wave »

Smaken verschillen :wink:. Radio 2 klonk vroeger uitstekend op de FM, maar tegenwoordig is zowel de FM- als de online processing imho ronduit lelijk. Het klinkt nog niet zo beroerd als Veronica of 538, maar regelmatig gaat muziek op zender op een manier die niets meer te maken heeft met de originele balans.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Petertje

Bericht door Petertje »

Gaan we deze discussie weer voeren? :) "Zo hebben de makers het niet bedoelt!" :)
Topicstarter vind het wel mooi (ik persoonlijk ook), en zoekt een preset in Stereotool die dezelfde sound benaderd.
SjoerdFm

Bericht door SjoerdFm »

Er is veel mogelijk, en heb het idee dat de update naar 1010 helemaal niet verkeerd is. Maar hoe dan ook blijft altijd kwestie van smaak.
sverrips

Bericht door sverrips »

Gert van Linden schreef: 31 aug 2023 15:05 Hallo iedereen,

Is er hier iemand met Stereotool die voor mij een geluid kan laten horen van de software dat het geluid van een Optimod 8700i evenaart, hoor het graag!

Gert
Ik zie deze vraag nu nog een keer terug, maar het doet me denken aan de vraag of je een volvo kunt laten rijden als een opel. Kortom.... volgens mij kan je wel naar hetzelfde processing willen streven, maar een Optimod 8700i is natuurlijk wat anders dan stereotool, net zoals een volvo geen opel is qua auto !
https://linux.radio ( met Lotte als AI Auto DJ & Radio Host, Powered by LinuxRadio.Tools V2402 )
Plaats reactie