Radio Caroline

Forum voor al het nieuws over buitenlandse radiostations en dj's.

Moderator: admin6

Satfreak13

Re: Radio Caroline

Bericht door Satfreak13 »

GerjanCluistra schreef: 17 sep 2023 22:05 Wat is er mis met een antwoord op je vraag?
Je weet of begrijpt dus niet wat een retorische vraag is?
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Satfreak13 schreef: 18 sep 2023 09:07
GerjanCluistra schreef: 17 sep 2023 22:05 Wat is er mis met een antwoord op je vraag?
Je weet of begrijpt dus niet wat een retorische vraag is?
Een retorische vraag kan je alleen met je mond stellen. Als je dat schriftelijk doet moet je het er wel bij zetten dat je het retorisch bedoeld, anders loop je heel snel het risico dat het niet word begrepen.

Overigens sloeg ik weer aan op je ‘toon matigen’, maar dat je dat kennelijk niet had begrepen zegt ook genoeg over mijn boodschap.
Satfreak13

GerjanCluistra schreef: 18 sep 2023 11:02 Een retorische vraag kan je alleen met je mond stellen. Als je dat schriftelijk doet moet je het er wel bij zetten dat je het retorisch bedoeld, anders loop je heel snel het risico dat het niet word begrepen..
Huh?
Wat een onzin weer.
We laten het hier maar bij.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Vanjeafisharder schreef: 18 sep 2023 00:32 Deze week wordt de zender vermoedelijk gemaakt, tijdelijk. Voordat de zender voor 3 dagen uit de lucht moet binnenkort. Ik denk dat het een terugkerend probleem is wat tijdelijk steeds even opgelost kan worden. En dat mag natuurlijk nooit gebeuren.
1 Bij mij is het op puur gevoel dat ik denk dat het nooit blijvend goed blijft gaan met de Harris. Ik was er niet bij en weet heel weinig van radio zenders maar waarom denk jij dat het een terugkerend probleem is wat tijdelijk steeds even opgelost kan worden?

Ik hoop heel erg dat er de juiste beslissingen genomen worden daar. Een van de problemen waar de Caroline organisatie mee te maken heeft is het feit dat men over weinig financiële middelen beschikt. Dat is altijd al zo geweest.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Dat eerste is nu even het geval, daarna wordt het permanent opgelost, maar ja niets is permanent, maar in ieder geval dat je niet weer binnen enkele maanden hetzelfde probleem hebt tenminste.
Satfreak13

Radiokees schreef: 18 sep 2023 15:09 Ik hoop heel erg dat er de juiste beslissingen genomen worden daar. Een van de problemen waar de Caroline organisatie mee te maken heeft is het feit dat men over weinig financiële middelen beschikt. Dat is altijd al zo geweest.
Gelukkig komen ze nu wel steeds dichter bij de echte oorzaak (back panel i.c.m. zoute omgeving), en die willen ze later aanpakken als ze ook alle noodzakelijke onderdelen hebben kunnen opsnorren.
Verder vertrouw ik er maar op, dat Caroline de noodzakelijke technische vrienden in hun netwerk heeft.

Ze hebben veel goodwill en een bewezen overlevingsdrang.
Maar goed dat ze de Nautel nog achter de hand hebben die 2 kW kan ophoesten.
Qua stroomverbruik weer een besparinkje.

Hoop doet leven. Caroline continues.
Vanjeafisharder

Vind alleen het geluid/audio processing via de Nautel niet zo geweldig klinken eerlijk gezegd. Weinig powerfull. Hopelijk is hij snel gemaakt, in ieder geval tijdelijk.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Ik kan daar bijna onmogelijk komen in Hilden. Is er in Hilden Duitsland nog gesproken over de aanvraag van Radio Caroline voor meer vermogen?
Zo ja, nog iets wat de moeite waard is om te vermelden?
big T

Bericht door big T »

Helmut

Bericht door Helmut »

Radio Caroline is sinds vanmiddag weer terug met een vermogen van 4 kW.
Vanjeafisharder

Het lijk toch wat tegen te vallen dan voorheen, het komt iets zachter binnen enkele dB's. Vraag me af of dit 4 kW is eerlijk gezegd.
Helmut

Bericht door Helmut »

De veldsterkte is hier zeker als voorheen. Misschien is de sterkte van de modulatie wat minder.
Radiokees

Bericht door Radiokees »

Het enigste wat ik kan zeggen is dat ik minder ruis hoor dan een paar dagen terug. Hoorbaar tijdens rustige momenten, en dat is bij Radio Caroline natuurlijk bijna alleen tijdens gesproken woord. Het lijkt dus weer op volle kracht bij Caroline 648.
big T

Bericht door big T »

http://77.162.242.103:8073/
Hier kun je zien wat het signaal doet, min 52 dBm.
Dan hoef je niet meer te gissen naar de sterkte.
En waarom deze SDR? Wel deze zit keurig in de grondgolf voor een goede meting van het signaal.
Helmut

Bericht door Helmut »

Interessante SDR, de eigenaar zet op verschillende frequenties andere zenders om, voor gebruik in eigen huis.... 711 kHz, 972 kHz enz.
Plaats reactie