Over de invulling/tijdstip is nog niks bekend gemaakt. Maar wat vinden we van de overstap en wat gaat ze maken? En gaat RTL nog een slag slaan, of laten ze het bij Humberto/Beau/Renze?Algemeen Dagblad schreef: ,,Ik kijk met veel plezier terug op de afgelopen jaren bij RTL”, laat Eva Jinek weten. ,,De hele periode was avontuurlijk en ook nog eens heel leerzaam. Nu is het tijd voor iets anders. Toen AvroTros me vroeg terug te keren naar de publieke omroep om samen met hen een programma te ontwikkelen waarin ik zowel mijn journalistieke kant, maar vooral ook mijn hart voor cultuur een plek kan geven, werd ik meteen enthousiast. We hebben heel veel zin om de kijker daar straks mee te inspireren. Op een later moment gaan we de plannen voor onze samenwerking in detail uitwerken, maar eerst komt mijn baby, en daar kijk ik nu natuurlijk heel erg naar uit.’’
Eva Jinek van RTL naar AVROTROS
Moderator: admin6
Eva Jinek van RTL naar AVROTROS
Vanavond is bekend gemaakt dat Eva Jinek terug zal keren naar de NPO, na bijna vier jaar bij RTL haar talkshow Jinek gemaakt te hebben. Ze gaat namens AVROTROS.
Re: Eva Jinek van RTL naar AVROTROS
Zoals het de NPO betaamt heeft AVROTROS commercieel een goede zet gedaan.
Rock 'n roll is better than music!
-
Blijf het toch een vreemde combi vinden Jinek op de AVROTROS in een DWDD-achtig programma. DWDD is zo verbonden met VARABNN. Weet dus niet wat ik me hier bij voor moet gaan stellen. Ben wel van mening dat zo'n soort programma als DWDD node gemist wordt op TV. Khalid & Sophie is vergelijkbaar met Op1 dus zou je zo om kunnen ruilen bij wijze van spreken. Er mist een programma wat totaal anders is dan dat met een eigen identiteit en niet het standaard talkshow-formatje wat elke talkshow copy/paste is met dezelfde items en gasten.
Eva Jinek lijkt het tijdslot om 19:00 uur te gaan vullen, aldus 'experts'. Opvallend genoeg zullen Khalid & Sophie tot eind mei 2024 te zien zijn. Dus Eva Jinek een jaar lang niet op de buis?
Ik hoop persoonlijk dat er afscheid genomen gaat worden van Op1. Mijn verwachtingen waren niet hoog en uiteindelijk deden ze het oké, maar ik blijf het een stijf programma vinden, met steeds andere presentatoren (en waarbij ik het interessante hoofd van Jort Kelder niet meer kan zien). Ik zou wel eens een afwisseling van Sven Kockelmann en Fidan Ekiz (beiden solo) willen zien. En misschien Mariëlle Tweebeeke als derde presentator voor de late avond.
Voor de vroege avond een wat luchtiger programma. Persoonlijk liever geen kloon van DWDD. Tijden veranderen. Wellicht zal Jinek dat gaan doen. En voor de andere maanden dan misschien Khalid & Sophie daar laten. Nadia haar programma is geen succes. Misschien iets voor op een ander tijdstip, op NPO 2. En anders het programma van MAX van 17:00-18:00 naar 19:00-20:00 halen in de zomermaanden?
Ik hoop persoonlijk dat er afscheid genomen gaat worden van Op1. Mijn verwachtingen waren niet hoog en uiteindelijk deden ze het oké, maar ik blijf het een stijf programma vinden, met steeds andere presentatoren (en waarbij ik het interessante hoofd van Jort Kelder niet meer kan zien). Ik zou wel eens een afwisseling van Sven Kockelmann en Fidan Ekiz (beiden solo) willen zien. En misschien Mariëlle Tweebeeke als derde presentator voor de late avond.
Voor de vroege avond een wat luchtiger programma. Persoonlijk liever geen kloon van DWDD. Tijden veranderen. Wellicht zal Jinek dat gaan doen. En voor de andere maanden dan misschien Khalid & Sophie daar laten. Nadia haar programma is geen succes. Misschien iets voor op een ander tijdstip, op NPO 2. En anders het programma van MAX van 17:00-18:00 naar 19:00-20:00 halen in de zomermaanden?
Ik vraag me ook af of Eva zo breed geïnteresseerd is als Matthijs dat ze een DWDD kan maken. MvN vond veel van zijn onderwerpen ook echt interessant. Bij Jinek twijfel ik daaraan.
-
Matthijs kon in ieder geval nog doen of hij het hem heel erg interesseerde zodat het geloofwaardig werd. En hij was ook een echt muziekliefhebber en die aanstekelijkheid kon hij over brengen.
Zie inderdaad Eva van de late naar de vroege avond gaan in een wat breder programma dat ze nu maakt. Weet niet of dat haar sterkste kant is. We gaan het zien.
Wat betreft het tijdslot met Jinek, dat hoeft niet zozeer te zijn. Ze was namelijk in een vrij oudere etalage en daarmee had ze geen problemen om uit te groeien door de jaren heen. Ik zie me haar als een vaste waarde in een nieuw tijdslot met nieuwe presentatoren, die iets anders kunnen brengen dan wat er voorheen gebeurd is. Daarom kan ik mij niet voorstellen dat ze maar één jaar lang op de buis blijft en dan weggaat omdat het nog steeds een stijf programma was. Dat zou me alleen maar vragen stellen over AVROTROS' strategie, want dat lijkt onwaarschijnlijk. Minder kloon van DWDD en meer eigen identiteit met verschillende presentatoren is wel wat anders waardoor je meer afwisseling krijgt.
Ik hoop maar dat ze vanaf volgende maand de praatshows bij de NPO een beetje op orde hebben want we zullen heel veel politici zien langskomen, die moeten dan wel stevig bevraagd worden.
Ik kan hier geen touw aan vast knopen.fhughes schreef: ↑01 aug 2023 16:21 Wat betreft het tijdslot met Jinek, dat hoeft niet zozeer te zijn. Ze was namelijk in een vrij oudere etalage en daarmee had ze geen problemen om uit te groeien door de jaren heen. Ik zie me haar als een vaste waarde in een nieuw tijdslot met nieuwe presentatoren, die iets anders kunnen brengen dan wat er voorheen gebeurd is. Daarom kan ik mij niet voorstellen dat ze maar één jaar lang op de buis blijft en dan weggaat omdat het nog steeds een stijf programma was. Dat zou me alleen maar vragen stellen over AVROTROS' strategie, want dat lijkt onwaarschijnlijk. Minder kloon van DWDD en meer eigen identiteit met verschillende presentatoren is wel wat anders waardoor je meer afwisseling krijgt.
God is a DJ