Hitzzz bang voor piraten?

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

zend-amateur

Re: Hitzzz bang voor piraten?

Bericht door zend-amateur »

De Nachtwacht schreef: 28 jul 2023 19:31 Dat betwijfel ik ten zeerste, voornamelijk omdat juist die restricties de voorbije jaren steeds meer zijn losgelaten.
De enige restrictie's waren er op muziek gebied dat was niet te handhaven, dat was een eeuwig durend discussie.
Maar nu gaan ze het proberen met de nieuws voorziening, en ze verplichten ieder uur regionaal nieus door te gaan geven naast het landelijke, en dat hebben ze tot nu toe nog niet gedaan, om op deze mannier de regionale karakter te bewaren van de zender.
Staat volgens mij ook iets over in de in de vernieuwde rapport "Radio voor de regio"
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

zend-amateur schreef: 28 jul 2023 20:16
De Nachtwacht schreef: 28 jul 2023 19:31 Dat betwijfel ik ten zeerste, voornamelijk omdat juist die restricties de voorbije jaren steeds meer zijn losgelaten.
De enige restrictie's waren er op muziek gebied dat was niet te handhaven, dat was een eeuwig durend discussie.
Maar nu gaan ze het proberen met de nieuws voorziening, en ze verplichten ieder uur regionaal nieus door te gaan geven naast het landelijke, en dat hebben ze tot nu toe nog niet gedaan, om op deze mannier de regionale karakter te bewaren van de zender.
Staat volgens mij ook iets over in de in de vernieuwde rapport "Radio voor de regio"
Heb je een linkje naar dat rapport?
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Dan kun je beter of lokale omroep/streekomroep worden of je gaat op internet only zitten zonder restricties. Ik vind het belachelijk dat al die regionaal commerciële een soort verkapte lokale omroep moeten gaan uit hangen terwijl het bovenal toch muziekzenders zijn. Dan is zo meteen de muziek het intermezzo voor het nieuws. Ik zou dat gewoon meer vrijgeven, ook al wil je helemaal geen nieuws brengen. Beetje liberale opstelling zou wel passen.
zend-amateur

GerjanCluistra schreef: 30 jul 2023 00:43
Dit is een link naar het oude rapport uit 2020, https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... r-de-regio die ze druk aan het herschrijven zijn voor de komende veiling, had ook een link naar de voorlopige hergeschreven rapport maar kan deze niet meer vinden tussen de duizenden bookmarks hier, of je moet zelf ff gaan zoeken mijn bronnen heb ik allemaal via twitter.
zend-amateur

Vanjeafisharder schreef: 30 jul 2023 01:02 Dan kun je beter of lokale omroep/streekomroep worden of je gaat op internet only zitten zonder restricties. Ik vind het belachelijk dat al die regionaal commerciële een soort verkapte lokale omroep moeten gaan uit hangen terwijl het bovenal toch muziekzenders zijn. Dan is zo meteen de muziek het intermezzo voor het nieuws. Ik zou dat gewoon meer vrijgeven, ook al wil je helemaal geen nieuws brengen. Beetje liberale opstelling zou wel passen.
Ze willen hier mee gaan bewerk stellen dat je geen constructie's meer krijgt die radio nl nu gebruikt en al deze kavels aan elkaar gaat koppelen tot een bijna landelijk dekkend netwerk om zo goedkoop landelijke radio te gaan spelen, en daar mee de grote commerciele jongens te kakken zet om dat die miljoenen hebben betaalt voor hun kavel, en Kink is nu uit op een constructie als radio NL.....
GerjanCluistra

Vanjeafisharder schreef: 30 jul 2023 01:02 Dan kun je beter of lokale omroep/streekomroep worden of je gaat op internet only zitten zonder restricties. Ik vind het belachelijk dat al die regionaal commerciële een soort verkapte lokale omroep moeten gaan uit hangen terwijl het bovenal toch muziekzenders zijn. Dan is zo meteen de muziek het intermezzo voor het nieuws. Ik zou dat gewoon meer vrijgeven, ook al wil je helemaal geen nieuws brengen. Beetje liberale opstelling zou wel passen.
Nou, met die 10% regiogerichtheid valt dat eigenlijk wel mee. Met het nieuws op het hele uur en regio gerichte verkeersinformatie voldoe je al redelijk aan de eisen. Pak je er een regionaal blokje nieuws bij, dan voldoe je helemaal aan die 10%.

Van RadioNL weten we dat ze daar per antenne de commercials kunnen uitzenden, dus dat moet met het regiogerichte nieuws, weer en verkeer ook wel lukken.

Daarbij zou het logisch zijn als er voor de publieke regionale- en lokale radio een LTMA aanbod van 30% gaat gelden die ook actief gehandhaafd gaat worden.
GerjanCluistra

zend-amateur schreef: 30 jul 2023 08:10
GerjanCluistra schreef: 30 jul 2023 00:43
Dit is een link naar het oude rapport uit 2020, https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... r-de-regio die ze druk aan het herschrijven zijn voor de komende veiling, had ook een link naar de voorlopige hergeschreven rapport maar kan deze niet meer vinden tussen de duizenden bookmarks hier, of je moet zelf ff gaan zoeken mijn bronnen heb ik allemaal via twitter.
Helder. Dank je.
GerjanCluistra

zend-amateur schreef: 30 jul 2023 08:13
Ze willen hier mee gaan bewerk stellen dat je geen constructie's meer krijgt die radio nl nu gebruikt en al deze kavels aan elkaar gaat koppelen tot een bijna landelijk dekkend netwerk om zo goedkoop landelijke radio te gaan spelen, en daar mee de grote commerciele jongens te kakken zet om dat die miljoenen hebben betaalt voor hun kavel, en Kink is nu uit op een constructie als radio NL.....
Met de huidige techniek kan je dat heel simpel omzeilen door iedere antenne zijn eigen regionale nieuws, weer en verkeer aan te bieden. Een RadioNL kan je alleen ontmantelen door actief te handhaven op de inhoud van de programma's, al denk ik dat iedere wet technisch kan worden omzeild om netjes aan de voorwaarden te voldoen die de overheid stelt en toch landelijke dekking te realiseren.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

ah, dit verhelderd wat @zend-amateur, dank
Plaats reactie