De afgelopen weken is mijn interesse in radio weer wat meer tot leven gekomen, en ik zou graag de mogelijkheid hebben om makkelijker naar meer verschillende zenders te luisteren.
Dus graag een tip voor een goede DAB+-radio voor thuis voor, laten we zeggen, zo'n 100 euro. (Of minder natuurlijk.) Hieronder uitleg over mijn wensen voor zo'n radio.
Heel belangrijk is om makkelijk door het grote DAB-aanbod te kunnen grasduinen. Met mijn huidige portable DAB-radio's heb je een beperkt aantal presets en verder is het alfabetisch door het aanbod lopen, maar dan wissel je continu van mux en dan duurt het enorm lang voor je geluid krijgt. Ook kan ik ongewenste stations (Hindoestaans of Bulgaars is aan mij niet besteed...) niet verwijderen of automatisch overslaan.
Voor goed geluid zou ik eea graag op mijn receiver aansluiten, maar ja dan heb je een afstandsbediening nodig en kan je niet/nauwelijks zien waarop de radio afgestemd is.
Alternatief zou bluetooth een goede optie zijn, dan kan ik 'm met m'n AirPod Pros gebruiken. (Al mijn goede bedrade koptelefoons zijn overleden de afgelopen jaren.)
Goede ontvangst natuurlijk, om iets verder te luisteren dan de landelijke muxen en lokaal Den Haag / regionaal ZL/ZH. En zoveel mogelijk diagnostische output, zoals EEP-info.
Kortom: veel voor weinig.