Volumeknop Kärcher jukebox JB 6604

n00b? Beginner? Newbie? Stel je vragen hier.

Moderator: admin6

Plaats reactie
KeesL

Volumeknop Kärcher jukebox JB 6604

Bericht door KeesL »

Deze vraag lijkt erg op mijn eerdere vraag over "Volumeknop Grundig 3055", maar ik stel hem toch. Een kennis van mij, die denkt dat ik alles kan, gaf mij haar Kärcher jukebox 6604 ter reparatie. Dit apparaat, een combi van radio, cd-wisselaar, cassettespeler en een hoop kermislampjes, heeft als belangrijkste probleem de potmeter van de volumeknop: gekraak, wegvallen enz. Flink wat heen en weer draaien helpt niet. Het lukt mij vooralsnog niet de printplaat waar hij op zit te demonteren, en zelfs als me dat zou lukken weet ik niet of ik wel verder kan en durf.

Nu gebruikt die persoon uitsluitend de radiofunctie van het apparaat (naast de lichtjesknop en aan/uitknop, maar die hebben beide hun eigen schakelaar). Mijn vraag: is het mogelijk de bestaande potmeter helemaal te omzeilen en elders in de kast een nieuwe potmeter/volumeknop te plaatsen, met een uitgang naar buiten om een draaiknop op te zetten? Mechanisch is dit niet moeilijk, maar hoe sluit ik het aan? (Voor de duidelijkheid: vanaf de potmeter gaan nog een rood en een geel draadje naar een andere printplaat, waar aan de buitenkant de bediening van de cd-speler vóór zit.)

Afbeelding
wave

Re: Volumeknop Kärcher jukebox JB 6604

Bericht door wave »

Tip: stel deze vraag ook op het Circuits Online forum, wellicht heb je daar meer succes. In de tussentijd kun je er vast een mailtje aan Kärcher Audio aan wagen, met de vraag of die regelaar los leverbaar is of dat jouw idee is uit te voeren. Het zal wel een product zijn wat in Azië wordt gemaakt en onder eigen naam verkocht, maar niet geschoten is altijd mis. Webstek: www.karcher-audio.de
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Plaats reactie