Luister en bereik cijfers.

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Plaats reactie
zend-amateur

Luister en bereik cijfers.

Bericht door zend-amateur »

Wat mij al een hele tijd opvalt is waarom worden alle regionale commerciele zenders in een adem genoemd in de wekelijkse luister en bereik onderzoek als E-power de reclame verkoop maatschappij van maar liefst 15 regionale zenders.
Ik vindt dit een vertekend beeld als ik eerlijk moet zijn, nu kan E-power makkelijk hun reclame minuten duur verkopen aan de argeloze adverteerder en niet de daad werkelijke luister cijfer en week bereik te kunnen tonen wat de daadwerkelijke luistercijfer is en week bereik van de specifieke zender waar de adverteerder op adverteert.
Oortjes

Re: Luister en bereik cijfers.

Bericht door Oortjes »

De cijfers van regionale omroepen zijn er wel en worden ook gebruikt. Waarom alleen het landelijk gemiddelde wordt gepubliceerd, weet ik niet. Misschien is het idee een landelijk beeld te geven.
Rock 'n roll is better than music!
zend-amateur

Re: Luister en bereik cijfers.

Bericht door zend-amateur »

Oortjes schreef: 10 mei 2023 20:18 De cijfers van regionale omroepen zijn er wel en worden ook gebruikt. Waarom alleen het landelijk gemiddelde wordt gepubliceerd, weet ik niet. Misschien is het idee een landelijk beeld te geven.
Mijns inziens geef je daar geen landelijk beeld mee, het is gewoon een verkapte tuuckje om maar de reclame minuutjes duur te verkopen, zo dat deze zenders in de lucht kunnen blijven.
Ze moeten met werkelijke luister cijfers per zender komen zo dat de adverteerder kan zien dat ze weinig luisteraars trekken, en de adverteerder voor de bloempotten adverteert, en zijn geld voor reclame minuutjes beter elders kan besteden, en geen bodemloze putten blijft financieren want deze vorm van radio kan gewoon weg financieel niet uit, en kan beter verdwijnen.
Plaats reactie