Ongehoord?

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

Calypso

Re: Ongehoord?

Bericht door Calypso »

GerjanCluistra schreef: 28 apr 2023 17:12 Het gaat er om dat de NOS de boel belazerd. Dat is het hele punt. Ik vind het vervelend voor je dat de NOS even onbetrouwbaar is als ON!, de hele NPO en eigenlijk de hele media, maar het is wel de realiteit. Sorry dat ik je wereldbeeld daarin verstoord heb, al vrees ik dat de indoctrinatie dermate groot is dat je het van mij niet zult aannemen.
Als jij hier een stukje publiceert en je doet een wijziging door een naam weg te halen, belazer jij dan ook de boel?
Oortjes

Bericht door Oortjes »

zend-amateur schreef: 30 apr 2023 12:47 Daarom is mijn inziens het Luxemburgse omroep concept ideaal, puur commercieel en voor de informatieve en culturele programma's kunnen ze afhankelijk van de belangstelling en kijkdichtheid achteraf een bijdrage krijgen vanuit de regering als aanvulling voor misgelopen inkomsten
Dat lokt wel populistisch programmeren uit, alles voor de kijkcijfers.
zend-amateur schreef: 30 apr 2023 12:47 [hier bemoeit de politiek zich veelste veel met de publieke omroep, die afhankelijk is van financiele bijdragen vanuit de belasting dienst daar door ontstaat een indirecte invloed van de politiek , en met name de coalitie die beslist, op de omroep.
In theorie is de NOS onafhankelijk en objectief, maar dit inkijkje maakt inderdaad een hele andere werkelijkheid duidelijk. In coronatijd hebben we gezien wat er kan gebeuren als de media niet kritisch is. Dan zijn er binnen de kortste keren absurde machtsspelletjes gaande die het beleid bepalen. Het lijkt mij hoog tijd om meer afstand te creëeren tussen NOS en politiek. Mark Rutte die de politieke redactie op loopt, moet je echt niet willen.
Rock 'n roll is better than music!
fdboer

Bericht door fdboer »

Niet kritisch zijn, hoe kwalijk ook, is toch van een andere orde dan bewust desinformatie verspreiden.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

fdboer schreef: 30 apr 2023 19:42 Niet kritisch zijn, hoe kwalijk ook, is toch van een andere orde dan bewust desinformatie verspreiden.
Zeker. De punten bij de NOS zijn van een hele andere orde dan bij Ongehoord Nederland.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Calypso schreef: 30 apr 2023 14:13
GerjanCluistra schreef: 28 apr 2023 17:12 Het gaat er om dat de NOS de boel belazerd. Dat is het hele punt. Ik vind het vervelend voor je dat de NOS even onbetrouwbaar is als ON!, je de hele NPO en eigenlijk de hele media, maar het is wel de realiteit. Sorry dat ik je wereldbeeld daarin verstoord heb, al vrees ik dat de indoctrinatie dermate groot is dat je het van mij niet zult aannemen.
Als jij hier een stukje publiceert en je doet een wijziging door een naam weg te halen, belazer jij dan ook de boel?
Er is een filmpje in scène gezet…
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Durashift

Bericht door Durashift »

Oortjes schreef: 30 apr 2023 16:18 (..) Het lijkt mij hoog tijd om meer afstand te creëeren tussen NOS en politiek. Mark Rutte die de politieke redactie op loopt, moet je echt niet willen.
Zoals jij het nu schrijft, kan het overkomen (zo las ik het eerst) alsof een Rutte de redactie oploopt om 'verhaal te halen'.
Na het artikel gelezen te hebben was het mij duidelijk dat dit gewoonte is en voortkomt uit het wekelijkse gesprek met de MP. Een vice-premier zal zich daar ook moeten melden, indien Rutte de ministerraad niet heeft voor kunnen zitten.

Oortjes schreef: 30 apr 2023 10:27 Beetje of topic, maar mooo inkijkje van werkwijze NOS o.a. ten tijde van de #coronacrisis:
https://www.volkskrant.nl/a-b5d503fa

Het maakt goed duidelijk wat het probleem van de hechte band tussen NOS en politiek is. Een RTL doet het daarom beter, ziet ook Xander van der Wulp.
^^ In het artikel wordt RTL aangehaald in relatie tot het toeslagenschandaal. Dat was hun primeur en de NOS heeft daar langere tijd een blinde vlek voor gehad, zou je kunnen zeggen. Dat erkent vd Wulp. Zelfinzicht is toch nier verkeerd?

Zwarte Stoomboot schreef: 30 apr 2023 10:41 En voor als je geen abonnement op de Volkskrant hebt:
https://12ft.io/proxy?q=https%3A%2F%2Fw ... 5d503fa%2F
Dank voor je link. -bier
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Durashift schreef: 03 mei 2023 00:51
Oortjes schreef: 30 apr 2023 16:18 (..) Het lijkt mij hoog tijd om meer afstand te creëeren tussen NOS en politiek. Mark Rutte die de politieke redactie op loopt, moet je echt niet willen.
Zoals jij het nu schrijft, kan het overkomen (zo las ik het eerst) alsof een Rutte de redactie oploopt om 'verhaal te halen'.
Grappig hoe dat gaat. Ik bedoel het informele contact wat omschreven wordt. Verhaal halen heb ik het niet over.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Oortjes schreef: 03 mei 2023 08:05
Durashift schreef: 03 mei 2023 00:51
Grappig hoe dat gaat. Ik bedoel het informele contact wat omschreven wordt. Verhaal halen heb ik het niet over.
"Mark Rutte die de redactie op loopt" is in deze context niet echt informeel, denk ik. Hij is daar om te worden geïnterviewd.
In het algemeen is het natuurlijk zo dat mensen die veel met elkaar te maken hebben een bepaalde band opbouwen. Dat werkt zo bij verkopers en kopers (die hebben ook niet dezelfde belangen) en ook bij politici en journalisten. Er kan een (gezonde) onderlinge waardering ontstaan.

Maar hoe aardig ze elkaar ook vinden, de journalist zal kritisch moeten blijven en de politicus zal dat als het goed is accepteren. Zacht op de relatie en hard op de inhoud. Zodat je elkaar na een kritisch gesprek toch een hand kunt geven en nog even kunt napraten. En dat laatste zou ik dan weer wel informeel noemen, maar niet verkeerd.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Zwarte Stoomboot schreef: 03 mei 2023 08:23 Maar hoe aardig ze elkaar ook vinden, de journalist zal kritisch moeten blijven en de politicus zal dat als het goed is accepteren. Zacht op de relatie en hard op de inhoud. Zodat je elkaar na een kritisch gesprek toch een hand kunt geven en nog even kunt napraten. En dat laatste zou ik dan weer wel informeel noemen, maar niet verkeerd.
Daar heb je volledig gelijk in. Toch denk ik dat het in praktijk anders werkt. Ik gun bepaalde verkopers ook meer vanwege de relatie, niet enkel op basis van objectieve criteria. Het gaat dan wel om geld wat niet van mij is. Als een premier grappend over een redactie loopt, vraag ik me af hoe kritisch de gesprekken nog zullen zijn.
Plaats reactie