Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Knite Force

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Knite Force »

Henkjan2016 schreef: 15 mar 2023 08:38 De hang naar het verleden is supergroot hier op het forum, met name ook de geroemde 80's.
Wanneer er een dj is die deze stijl uitstraalt, dan is het ouderwets.

Ik blijf het toch bijzonder vinden.
Ik denk dat dat voor veel mensen wel in mindere of meerdere mate geldt, de hang naar het verleden. Bij mezelf bespeur ik dat wel in elk geval op radiogebied hahaha. Ik merk dat ik gedurende de dag een aantal zenders "nodig" heb om aan mijn smaak te voldoen. Dat is deels muzieksmaak, en deels degene die het presenteert.

Jeroen van Inkel is een van de laatste der Mohicanen, zodra hij stopt/moet stoppen lost dit (in de ogen van sommigen een probleem) zich vanzelf op. Voor mij is het een welkome afwisseling tussen de vele DJ's op de verschillende stations die voor mij te "vlak" zijn, misschien wat te weinig "personality" hebben. Phoenix omschreef het in een ander topic volgens mij heel goed, dat het nu meer om het station dan de persoon gaat. Wellicht dat ik daar "moeite" mee heb.

Ik vond Giel in zijn laatste R2 hoofdstuk ook weer grandioos, back to the roots! Minder ego (als ik dat zo mag stellen) en meer programmamaker/muziekdier/liefhebber. Jammer dat hij weg is.
WFNX schreef: 15 mar 2023 09:10 Ik vind het heerlijk om naar Van Inkel te luisteren! Helaas zit hij op voor mij niet enorm handige tijden, maar ik probeer nog wel eens wat terug te luisteren. Mocht de stoelendans ivm de veiling losgaan dan hoop ik dat hij een plekje overdag door-de-weeks bij 2 krijgt!
Ik zie nu net jouw reactie binnenkomen: ik weet niet of de Inkelbaas nog "geschikt" is voor een plekje overdag, of dat hij er überhaupt nog op zit te wachten.
Radiooidar

Bericht door Radiooidar »

Henkjan2016 schreef: 15 mar 2023 08:38 De hang naar het verleden is supergroot hier op het forum, met name ook de geroemde 80's.

Dit is appels met kroonluchters vergelijken. Als ik naar mezelf kijk: ik hou enorm van muziek uit de jaren 80 en stem graag af op een zender wanneer die muziek draait uit die periode. Maar dat betekent niet dat ik mijn smartphone en laptop wil inleveren omdat die er toen nog niet waren. Dus als je bepaalde dingen uit een tijdsperiode leuk vindt, betekent het niet dat je alles leuk moet vinden.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Radiooidar schreef: 15 mar 2023 09:33

Dit is appels met kroonluchters vergelijken. Als ik naar mezelf kijk: ik hou enorm van muziek uit de jaren 80 en stem graag af op een zender wanneer die muziek draait uit die periode. Maar dat betekent niet dat ik mijn smartphone en laptop wil inleveren omdat die er toen nog niet waren. Dus als je bepaalde dingen uit een tijdsperiode leuk vindt, betekent het niet dat je alles leuk moet vinden.
Ik had het daarom op het radioforum ook over de radio van toen. Daar wordt altijd terugverlangd naar bijvoorbeeld die tijden, er lopen er nog een paar in het landschap maar die worden op de een of andere manier toch niet gepruimd. Dat vind ik bijzonder.
Henkjan2016

Knite Force schreef: 15 mar 2023 09:19 Ik vond Giel in zijn laatste R2 hoofdstuk ook weer grandioos, back to the roots! Minder ego (als ik dat zo mag stellen) en meer programmamaker/muziekdier/liefhebber. Jammer dat hij weg is.
Giel was inderdaad weer top in de avond. Heb lang niet kunnen luisteren naar hem, maar dit programma ging weer als vanouds.
Radiooidar

Bericht door Radiooidar »

Henkjan2016 schreef: 15 mar 2023 09:42
Ik had het daarom op het radioforum ook over de radio van toen. Daar wordt altijd terugverlangd naar bijvoorbeeld die tijden, er lopen er nog een paar in het landschap maar die worden op de een of andere manier toch niet gepruimd. Dat vind ik bijzonder.
Mijn excuses, dan had ik je initiële bericht verkeerd begrepen.
Henkjan2016

Radiooidar schreef: 15 mar 2023 10:10
Mijn excuses, dan had ik je initiële bericht verkeerd begrepen.
Geen probleem.
Knite Force

Henkjan2016 schreef: 15 mar 2023 09:42 Giel was inderdaad weer top in de avond. Heb lang niet kunnen luisteren naar hem, maar dit programma ging weer als vanouds.
Ik hoop ook echt dat hij weer ergens opduikt tzt.
jessica

Bericht door jessica »

Knite Force schreef: 15 mar 2023 10:27
Henkjan2016 schreef: 15 mar 2023 09:42 Giel was inderdaad weer top in de avond. Heb lang niet kunnen luisteren naar hem, maar dit programma ging weer als vanouds.
Ik hoop ook echt dat hij weer ergens opduikt tzt.
Zal na de frequentieveiling zijn dat hij weer opduikt. Ik vermoed pas in 2024
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

WFNX schreef: 15 mar 2023 09:10 Ik vind het heerlijk om naar Van Inkel te luisteren! Helaas zit hij op voor mij niet enorm handige tijden, maar ik probeer nog wel eens wat terug te luisteren. Mocht de stoelendans ivm de veiling losgaan dan hoop ik dat hij een plekje overdag door-de-weeks bij 2 krijgt!
Zou de veiling er niet voor zorgen dat de jocks uit de dag van Radio 2 gewoon eieren voor hun geld kiezen en lekker blijven zitten waar ze zitten?
Janno

Bericht door Janno »

Radiooidar schreef: 15 mar 2023 09:33

Ik ben van de zeezendergeneratie en heel af en toe luister ik nog weleens een stukje terug van een oud Veronicaprogramma uit de 60s of 70s op Norderney 192. Dan vechten nostalgisch gevoel en kromme tenen altijd om voorrang ;-)
Moorkop

Bericht door Moorkop »

NPO Radio 2 heeft zeer sterke uren in het weekend maar ook zwakke. Ook ik luister graag naar van Inkel en zijn sidekick Jesse op zaterdag- en zondagmorgen: De verhouding gesproken woord en muziek is goed en de chemie tussen Jeroen en Jesse is top. Ook naar Emmely luister ik graag. Maar dan Spijkers met Koppen. Dan zap ik weg en kom niet meer terug. Paul Rabbering is prima beluisterbaar. Bij Muziekcafe schakel ik wederom weg net als bij de Verrukkelijke 15 op zondagavond. Dit zijn gewoon 3 vreemde eenden in de bijt op NPO Radio 2. Ook Martine ten Klooster vind ik prettig beluisterbaar op de zondagmiddag. Ze is een beetje eigenzinnig maar klinkt wel fris.
Knite Force

Spijkers met Koppen vind ik echt heerlijk, breekt het vaste stramien juist. Ik vind juist fijn dat er nog iets "anders dan anders is." Met weemoed denk ik nog terug aan alle briljante telefoongesprekken van Cappucino, de uren pakketten bezorgen vlogen voorbij.
Robin Visser

Bericht door Robin Visser »

Martine is juist de zwakste schakel in het Weekend sam3n met spijkers & Muziek café
Pot

Bericht door Pot »

Robin Visser schreef: 17 mar 2023 12:27 Martine is juist de zwakste schakel in het Weekend sam3n met spijkers & Muziek café
Kan je ook uitleggen waarom Martine de zwakste schakel is?
Oren open!
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Janno schreef: 15 mar 2023 12:22 Ik ben van de zeezendergeneratie en heel af en toe luister ik nog weleens een stukje terug van een oud Veronicaprogramma uit de 60s of 70s op Norderney 192. Dan vechten nostalgisch gevoel en kromme tenen altijd om voorrang ;-)
Dan moet 192 Radio ook in je zenderlijst staan.
Of LX Classics.
Plaats reactie