Wild FM nieuwe stijl

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Pascal. K

Re: Wild FM nieuwe stijl

Bericht door Pascal. K »

Vanjeafisharder schreef: 14 mar 2023 17:09 Ja nee, dat is duidelijk. Als je geen geld hebt ga je maar religieuze programma's uitzenden. Dat was een lucratieve deal in de zeezendertijd, Radio Monique is hier groot mee geworden, maar anno 2023 toch niet meer en past helemaal niet op een vooruitstrevende hitradio/dancezender als Wild. Als je zo aan geld moet komen moet je jezelf afvragen moet ik wel een radiostation starten. Maar de wegen van Bas Emons zijn ondoorgrondelijk zo blijkt.
De eigenaar aanhangt het geloof heel extreem en heeft daarom dit ook gedaan.
WFNX

Bericht door WFNX »

Ben wel blij met deze aanstaande wijziging! Meer onderscheidend vermoed ik, maar hoop wel dat de playlist beter en gevarieerder wordt dan het oude fresh fm. De programmering die nu online stond bevat DJs die al bijna 9 maanden niet meer op zender geweest zijn, ook niet best.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Vanjeafisharder schreef: 14 mar 2023 00:20 Hoezo is geld verdienen op een klein regionaal kavel de drijfveer, dat lijkt me juist niet de intentie anders hadden ze wel met een heel ander format gekomen waar veel meer geld in te verdienen is.
Omdat het een commercieel bedrijf is waar mensen werken.
banne

Bericht door banne »

Ik luister al 15 jaar geen Wild meer maar met deze nieuwe Fresh FM programmering (Jurgen, Frank Schildkamp, Peter van Leeuwen, Wytske enz) zal ik dat toch weer eens gaan doen. Ik mis Fresh wel in het radiolandschap. Maar die christelijke programma’s, kom op zeg :roll: En hoezo zitten er op zondag dan wel jocks? Wat een onzin allemaal

Edit:
Net een interview met Emons gelezen https://hourofpower.nl/directeur-wild-f ... ntmoeting/

Als ie doet wat ie zegt en er een soort dance versie van GNR van gaat maken dan haak ik wel snel weer af ben ik bang. Ik zit niet te wachten op verborgen zendelingenboodschappen in de muziek tussendoor. Verder blijf ik Wild/Fresh en het geloof in combinatie met elkaar wel een hele wonderlijke combinatie vinden
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Vanjeafisharder schreef: 14 mar 2023 17:09 Ja nee, dat is duidelijk. Als je geen geld hebt ga je maar religieuze programma's uitzenden. Dat was een lucratieve deal in de zeezendertijd, Radio Monique is hier groot mee geworden, maar anno 2023 toch niet meer en past helemaal niet op een vooruitstrevende hitradio/dancezender als Wild. Als je zo aan geld moet komen moet je jezelf afvragen moet ik wel een radiostation starten. Maar de wegen van Bas Emons zijn ondoorgrondelijk zo blijkt.
Ik begreep dat Bas Emons ook "in de heren "( van de kerk was) ? misschien vandaar

Daarnaast zou het "mij "niks verbazen als de naam Fresh FM gewoon terug komt ( dus exit Wild) want de wegen van God,...sorry Bas zijn ondoorgrondelijk :))
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Echtwel schreef: 15 mar 2023 09:41
Ik begreep dat Bas Emons ook "in de heren "( van de kerk was) ? misschien vandaar

Daarnaast zou het "mij "niks verbazen als de naam Fresh FM gewoon terug komt ( dus exit Wild) want de wegen van God,...sorry Bas zijn ondoorgrondelijk :))
Dan ga je neem ik aan niet eerst een nieuwe jingles laten maken enz. Weet ook niet of de naam Fresh gebruikt mag en kan worden en wie eigenaar is van deze naam.
Feivel

Bericht door Feivel »

Oei. Het lijkt wel alsof het oude format en nieuwe format door elkaar draaien. Ik hoor wel meer dance, maar nu toch ook al ‘gewoon’ The Weeknd - Save Your Tears en Drake + Majid Jordan - Hold On, We’re Going Home gehoord. Mag hopen dat het om een foutje gaat. Anders is het zéker geen dancezender.

In het nieuws ook nog: ‘Dit is het nieuws op Wild Hitradio.’ Tja..
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Nee, dat wilde ik net zeggen. Dit is zeker geen dance, milde popliedjes hoor ik maar, veel autotune muziek zelfs eerder dit uur. DAB+ gegevens naam en logo zijn nog niet aangepast. Website ook nog niet.
Vanjeafisharder

Het geluid is er niet beter op geworden zowel op de stream als op DAB+ Veel artifacts. RDS daar ook nog niet aangepast. Website wel maar de programmering klopt nog niet, dus nog veel aanloop slordigheden.
De Radioman

Bericht door De Radioman »

Kinderdisco 2.0
Presentatie Snuf en Snuitje
Vanjeafisharder

De RDS van DAB+ is aangepakt maar diverse portals waar WILD FM Hitradio nog staat vermeld moeten de aanpassingen nog maken, als dat ooit gebeurd.
Geluid vind ik veels te opgepompt klinken met heel veel bass. Ook kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat ze af en toe files gebruiken die niet echt broadcast-waardig zijn, klinken een beetje MP3 achtig zelfs.
Het format vind ik eigenlijk best een allegaartje. Wel veel classics uit de House Top 1000 dat is een goede basis om de rest van de muziekmix mee op te bouwen, maar qua nieuw materiaal blijft het karig. Veel van die popdance/cross-over tracks er tussen ook.
boxfm

Bericht door boxfm »

Vanjeafisharder schreef: 17 mar 2023 11:18 De RDS van DAB+ is aangepakt maar diverse portals waar WILD FM Hitradio nog staat vermeld moeten de aanpassingen nog maken, als dat ooit gebeurd.
Geluid vind ik veels te opgepompt klinken met heel veel bass. Ook kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat ze af en toe files gebruiken die niet echt broadcast-waardig zijn, klinken een beetje MP3 achtig zelfs.
Het format vind ik eigenlijk best een allegaartje. Wel veel classics uit de House Top 1000 dat is een goede basis om de rest van de muziekmix mee op te bouwen, maar qua nieuw materiaal blijft het karig. Veel van die popdance/cross-over tracks er tussen ook.
Het format is niet eens het meest bijzondere aan Wild... Gisteravond na het nieuws 5 minuten lang naar een bijbelverhaal moeten luisteren. Ook bij Wild moeten de rekeningen worden betaald natuurlijk, maar als je allemaal tune-out factoren voor je luisteraars maakt dan schiet het ook niet op.

Ik wist wel dat ze in reclameblokken korte bijbelversjes hadden, om 5.30 uur een bijbelprogramma, kerkreclames en zelfs hele kerkdiensten uit zijn gaan zenden op zondagochtend, maar dus ook 's avonds bijbelverhalen. Dat matcht totaal niet met hitradio of danceradio. Kies dan volledig voor Christelijk en maak er een Christelijke zender van, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat.
Vanjeafisharder

Na 23.00 uur gisterenavond ook een bijbelverhaal dus dat komt er nog eens bovenop. Allemaal eilandjes. Doe dan 1 blok op zondagochtend in alle vroegte maar belemmer de rest van de week de programmering er niet mee. Leuk die hobby van de directeur maar niet om een professioneel hip radiostation mee lastig te vallen waar ze bovendien al een zender mee hebben ingericht om het 'het woord' te verspreiden.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Als liefhebber van 'dance' zijn ze mij in iedergeval kwijt als je continu wordt lastigevallen met 'blije boodschappen van de Heer'. Doet mij zelfs een beetje denken aan die lui van de stichting Naar House die vaak op houseparties aanwezig waren met hun bus. Vanuit Christelijk oogpunt moest deze groep ontspoorde danceliefhebbers gered worden van het kwaad. Nu kon je op zo'n party die bus prima ontwijken door er vooral met een boog omheen te lopen, op de radio kan ik het ontwijken door gewoon een ander station aan te zetten.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Vanjeafisharder

Dat lijkt me bij radio 'zelfmoord' als je mensen wegjaagt op die manier en zeker op prominente tijden.
Plaats reactie