Nu hoor ik iedereen al meteen denken, jaa je moet de rode en de gele draad omdraaien of samen voegen, maarrr dat is allemaal al geprobeerd, op elke manier die mogelijk is. En dat zit bij deze aansluiting toch iets anders, vanuit de fabriek is in de iso stekker (die aan de kraan zit) de acc (A7) en de continu (A4) stroom aan elkaar doorgelust, omdat de bovenwagen geen acc draad naar boven heeft lopen(of geen continu) en snachts gaat de massa eraf gaat van de bovenwagen. A8 massa, zit keurig op de massa van de radio.
Wellicht andere interessante info: smorgens moet ik de oude radio wel aanzetten(gaat dus niet vanzelf aan), maar smiddags na het uitzetten van de kraan gaat deze vanzelf weer uit. De nieuwe radio is al aan tegen die tijd dat ik boven kom. De stroom van de radio komt uit een klein grijs kastje(geen idee wat dat is) in de schakelkast van de bovencabine, die word weer gevoed door een rode draad die uit de hoofdkabel komt van de cabine.
En nu de grote vraag: hoe kan het dat de originele radio wel alles onthoud maar de nieuwe niet, terwijl de aansluiting (acc en continu) aan elkaar zijn doorgelust, en het dus niks uit zou maken of de gele en rode links of rechts om zit.
Ik zou graag een foto toevoegen, maar zou niet weten hoe dat moet