Wat is jouw meest favoriete jingle ooit?

Wil je vormgeving laten horen of wil je iets vragen over vormgeving? Dat kan hier!

Moderator: admin6

sverrips

Re: Wat is jouw meest favoriete jingle ooit?

Bericht door sverrips »

Wat mij bijgebleven is, is de Keizerstad 95.8 jingels. Niet de gezongen jingels, maar de krachtige 9555555.888 teksten !
https://linux.radio ( Powered by LinuxRadio.Tools V2402 with AI Intergration )
froz0

Bericht door froz0 »

Alles van W.A.P.S en Counterpoint FM
All wiyht, rho sritched mg kegtops awound?
djchris

Bericht door djchris »

Er was ooit een promo jingle voor de zaterdag dance avond op 3fm ingesproken door Edwin Diergaarde. 3 dance programma's gezamenlijk genaamd BPM. Nooit meer terug kunnen luisteren helaas.(2004)

Het zelfde geldt voor de tijd van Freewave Boskoop. Daar hadden ze volgens mij rond 1996 de opener met ongeveer de tekst 'Vanuit het groene hart op 96.4 FM,heet hitsende hitradio digitaal en in stereo.
Helmut

Bericht door Helmut »

It's fun with the station, it's fun with Veronica...
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Het kunnen er nogal wat zijn...
De Treiterschijf (is al genoemd)
De jingle van NEWS Jongerenradio (Rotterdam, jaren 90, al snel einde verhaal) die op Adult Education leek
In de categorie 'eenvoudig' de jingle van Radio Rijnmond (jaren 80) 'Temidden van de [alle rivieren in de regio] ligt Radio Rijnmond'. Eenvoudig en qua tekst een sterke link met de regio waarvoor het station uitzendt.
En natuurlijk deze uit 1984 van Viking Radio (omgeving Hull, UK), dat ik met condities een keer spetterhard in Nederland kon ontvangen.
https://soundcloud.com/aadvanderwel/viking1984
jessica

Bericht door jessica »

Steunplaat jingle van Frits Spits ingesproken door Felix Meurders.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

banne schreef: 19 sep 2022 20:55 En ik was altijd wel fan van de jingles (wat vaak bijna liedjes waren) van Erik-Jan R tijdens MIDNR. Ging natuurlijk nergens over maar gewoon goed gemaakt
Dat zijn voor mij ook jingles die eruit springen. Vooral de opener (HALLO NEDERLAND!).

Verder was ik altijd erg fan van de yorin fm jingles in het Stenders/Jensen tijdperk. Goede stemmen, maar vaak ook met een knipoog naar de actualiteit, iets dat ik daarna volgens mij nooit meer echt ergens gehoord heb.
banne

Bericht door banne »

De Nachtwacht schreef: 12 jan 2023 09:45
banne schreef: 19 sep 2022 20:55 En ik was altijd wel fan van de jingles (wat vaak bijna liedjes waren) van Erik-Jan R tijdens MIDNR. Ging natuurlijk nergens over maar gewoon goed gemaakt
Dat zijn voor mij ook jingles die eruit springen. Vooral de opener (HALLO NEDERLAND!).
Ha! Iemand heeft een verzameling op Soundcloud gezet! Zie nummer 19 :smile: https://soundcloud.com/radiofragmenten/ ... ck-jingles
Plaats reactie