Wat is jouw meest favoriete jingle ooit?
Moderator: admin6
Re: Wat is jouw meest favoriete jingle ooit?
Wat mij bijgebleven is, is de Keizerstad 95.8 jingels. Niet de gezongen jingels, maar de krachtige 9555555.888 teksten !
https://linux.radio ( Powered by LinuxRadio.Tools V2402 with AI Intergration )
Alles van W.A.P.S en Counterpoint FM
All wiyht, rho sritched mg kegtops awound?
Er was ooit een promo jingle voor de zaterdag dance avond op 3fm ingesproken door Edwin Diergaarde. 3 dance programma's gezamenlijk genaamd BPM. Nooit meer terug kunnen luisteren helaas.(2004)
Het zelfde geldt voor de tijd van Freewave Boskoop. Daar hadden ze volgens mij rond 1996 de opener met ongeveer de tekst 'Vanuit het groene hart op 96.4 FM,heet hitsende hitradio digitaal en in stereo.
Het zelfde geldt voor de tijd van Freewave Boskoop. Daar hadden ze volgens mij rond 1996 de opener met ongeveer de tekst 'Vanuit het groene hart op 96.4 FM,heet hitsende hitradio digitaal en in stereo.
It's fun with the station, it's fun with Veronica...
- Zwarte Stoomboot
Het kunnen er nogal wat zijn...
De Treiterschijf (is al genoemd)
De jingle van NEWS Jongerenradio (Rotterdam, jaren 90, al snel einde verhaal) die op Adult Education leek
In de categorie 'eenvoudig' de jingle van Radio Rijnmond (jaren 80) 'Temidden van de [alle rivieren in de regio] ligt Radio Rijnmond'. Eenvoudig en qua tekst een sterke link met de regio waarvoor het station uitzendt.
En natuurlijk deze uit 1984 van Viking Radio (omgeving Hull, UK), dat ik met condities een keer spetterhard in Nederland kon ontvangen.
https://soundcloud.com/aadvanderwel/viking1984
De Treiterschijf (is al genoemd)
De jingle van NEWS Jongerenradio (Rotterdam, jaren 90, al snel einde verhaal) die op Adult Education leek
In de categorie 'eenvoudig' de jingle van Radio Rijnmond (jaren 80) 'Temidden van de [alle rivieren in de regio] ligt Radio Rijnmond'. Eenvoudig en qua tekst een sterke link met de regio waarvoor het station uitzendt.
En natuurlijk deze uit 1984 van Viking Radio (omgeving Hull, UK), dat ik met condities een keer spetterhard in Nederland kon ontvangen.
https://soundcloud.com/aadvanderwel/viking1984
Steunplaat jingle van Frits Spits ingesproken door Felix Meurders.
-
Dat zijn voor mij ook jingles die eruit springen. Vooral de opener (HALLO NEDERLAND!).
Verder was ik altijd erg fan van de yorin fm jingles in het Stenders/Jensen tijdperk. Goede stemmen, maar vaak ook met een knipoog naar de actualiteit, iets dat ik daarna volgens mij nooit meer echt ergens gehoord heb.
Ha! Iemand heeft een verzameling op Soundcloud gezet! Zie nummer 19De Nachtwacht schreef: ↑12 jan 2023 09:45Dat zijn voor mij ook jingles die eruit springen. Vooral de opener (HALLO NEDERLAND!).