Dag forumleden,
Wij hebben in de loop der jaren een wat vervuilde muziekdatabank gekregen en er is al een aantal jaren weinig tot geen nieuwe muziek meer toegevoegd. Nu heb ikzelf wel een actuele muziekdatabase in iTunes. Die zou ik het liefste in z'n geheel overzetten.
De vraag is, heeft iemand een manier (misschien heeft iemand ooit een script gemaakt?) om de info uit de verschillende iTunes tags (beoordeling, groepering, categorie etc.) over te kunnen zetten naar een criteria veld van Aeron?
Dat zou een hoop werk schelen...
Script voor import van iTunes velden/tags naar Aeron
Moderator: admin6
Re: Script voor import van iTunes velden/tags naar Aeron
Ik heb pas geleden de oude PC-Radio 5 onder mijn ogen gehad. Komt van dezelfde stal als Aeron, namelijk van Broadcast Partners/CBT. Aeron ken ik niet, maar wat een probleem was bij PC-Radio is dat de bestandsnamen (audio bestanden) een andere naam hadden dan toen ze ingebracht werden. Precies weet ik het niet meer, maar iets zegt me dat het niet handig is om bestandsnamen te hernoemen in een map die gebruikt wordt door de radio automatisering. Daardoor is het lastig bestanden te vervangen (wat dan via het systeem moet, maar vaak per muziek track kan en dus een ontzettende tijdrovende klus is) of iets uit te lezen als er een metatag bestand bij zit (wat het dan wel weer makkelijke maak omdat daar de originele naam in de metatag genoemd wordt). Kortom..... ik ken het niet, maar soms is het inderdaad erg lastig. Bij mijn systeem worden bestanden letterlijk overgenomen en vindt er alleen een controle en wijzigingen plaats als er een "illegal character" in het bestandnaam zit.
https://linux.radio ( Powered by LinuxRadio.Tools V2402 with AI Intergration )