Spaghetti International Radio, 1485kHz
Moderator: admin6
Spaghetti International Radio, 1485kHz
hallo
Ik zoek een manier om Spaghetti International Radio uit Blaricum, NH te bereiken. E-mail, fb maakt niet uit. Mogelijk informatie als pm naar mij
Bedankt
Ik zoek een manier om Spaghetti International Radio uit Blaricum, NH te bereiken. E-mail, fb maakt niet uit. Mogelijk informatie als pm naar mij
Bedankt
-
Re: Spaghetti International Radio, 1485kHz
Radio station van de lokale Italiaan ??
Ik weet het niet. Het is een van de nieuwe 1W low power stations op 1485khz. Speelde popmuziek en een jingle: Spaghetti Int'l Radio. Het staat niet op Facebook of ergens anders. Hoe kun je ze bereiken?
-
Ik hoor de zender ook, maar het geluid is erg zacht en staat in tegenfase toch?
Even uitpeilen als het echt 1 Watt is dan komt die zijn straat niet uit
- Aart Rietveld
Hoe kan een mono-zender in tegenfase staan? Je gaat me toch niet vertellen dat ze een stereo-signaal via een enkele gebalanceerde ingang aanbieden aan de zender? Dan krijg je een L - R-signaal. Oftewel geen spraak en blikkerige muziek....Vanjeafisharder schreef: ↑06 jan 2023 19:18 Ik hoor de zender ook, maar het geluid is erg zacht en staat in tegenfase toch?
zie nu ook dat op het overzicht op radio-tv-nederland alleen nog maar frequentie/plaats en vermogen staat, maar dat had TS waarschijnlijk zelf ook al gezien
-
Zo klinkt het inderdaad, en heel zacht ook.Aart Rietveld schreef: ↑06 jan 2023 20:57Hoe kan een mono-zender in tegenfase staan? Je gaat me toch niet vertellen dat ze een stereo-signaal via een enkele gebalanceerde ingang aanbieden aan de zender? Dan krijg je een L - R-signaal. Oftewel geen spraak en blikkerige muziek....Vanjeafisharder schreef: ↑06 jan 2023 19:18 Ik hoor de zender ook, maar het geluid is erg zacht en staat in tegenfase toch?
Als LPAM zenders zijn opgenomen in het antenneregister, dan kun je daarmee misschien verder komen.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
juist de 0.25 watt zenders op 1485 niet, deze vallen niet onder het register.
Weer wat geleerd

Alles wat kleiner dan 5 meter is, hoeft geen vergunning voor te komen.
En ook de gemeente waar je zit hanteert de wet soms anders.
De ene wil een vergunning vrije mast nog verbieden en in de andere kun je zo een mast van 30 meter op een gebouw zetten.
Zonder problemen.
En ook de gemeente waar je zit hanteert de wet soms anders.
De ene wil een vergunning vrije mast nog verbieden en in de andere kun je zo een mast van 30 meter op een gebouw zetten.
Zonder problemen.

En het CvdM heeft de gegevens wel, maar mag ze i.v.m. AVG natuurlijk niet verstrekken. Misschien dat de Veron/VRZA in het Gooi TS nog wat tips kan geven als je die benadert.