Verschrikkelijk al die reklame

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

sverrips

Re: Verschrikkelijk al die reklame

Bericht door sverrips »

Een beetje forum als dit heeft redundancy nodig en professionele hosting, dus meerdere webservers die de content hosten. Bij bit in Ede kan dat al vanaf 21 euro, is een zakelijke provider en bekend met dit soort dingen als dit forum. Laat het 100 euro per maand kosten, dan is dat volgens mij best op een ander manier bij elkaar de sprokkelen dat de reklame waarbij ik mijn tekst niet meer kan vinden. Ik vind dit dan ook totaal geen visite kaartje voor dit forum. Add blockers, leuk. Maar beter is om na te denken wat dit doet met de bezoekers. Mij bekruipt het gevoel dat dit weinig kost en veel moet opleveren en dat het belang geld is ipv iets sociaals !
https://linux.radio ( Powered by LinuxRadio.Tools V2402 with AI Intergration )
Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Welke reclame, zet een adblocker op je pc, dan ben je er zo van af.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
Wissewasje

Bericht door Wissewasje »

De hoeveelheid reclame op dit forum is inderdaad flink toegenomen. Dat lijkt op het hele internet een trend trouwens.

Het zou me overigens verbazen als dit meer dan een paar tientjes per maand oplevert. Echt heel veel paginaweergaven zal het forum niet hebben. Veel kosten zal het ook niet, want de hosting is bij Vimexx geregeld. Dat is een van de bekende budget-hosters van het land.
Dukard

Bericht door Dukard »

sverrips schreef: 27 dec 2022 14:49 Mij bekruipt het gevoel dat dit weinig kost en veel moet opleveren en dat het belang geld is ipv iets sociaals !
Dat dus ... :cool:
Wissewasje schreef: 27 dec 2022 18:44 de hosting is bij Vimexx geregeld. Dat is een van de bekende budget-hosters van het land.
Of het moet zijn dat hoster hier aan wil verdienen want vanaf een kleine 5 euro pm met onbeperkte data :))

Gewoon een adblocker installen -bier
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
rodie

Bericht door rodie »

density1 schreef: 17 dec 2022 10:07 Deze website is wel eens aan een grondige verbouwing toe na al die jaren dezelfde template en opties die missen zoals Darkmode en thumbs up en down mogelijkheden bij postings. Maar dat is een ander verhaal.
Heb in het verleden vaak genoeg hulp aangeboden, maar ze zijn eigenwijs.
Ik steek er dan ook geen moeite meer in hulp aan te bieden.
Ze zoeken het maar uit ...

Gewoon adblocker downloaden, ben je er vanaf.

Snap dat ze geld willen verdienen, maar dat kan ook op een andere manier.
wave

Bericht door wave »

Add- en scripblockers zijn tegenwoordig onderhand net zo belangrijk om jezelf tegen het grote boze internet te beschermen, als een virusscanner. En dat is geen goede zaak. Maar laten we vooral hopen dat de moderators de feedback oppakken, en er iets constructiefs mee gaan doen.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
admin2
Moderator

Bericht door admin2 »

We lezen mee in dit topic en begrijpen de klachten over de hoeveelheid reclame. We gaan kijken of het mogelijk is de hoeveelheid banners op het forum iets terug te schroeven. Hierbij speelt uiteraard mee dat we voldoende inkomsten moeten genereren om RadioForum.nl en RadioFreak.nl nu en in de toekomst draaiende te houden. Het gebruik van adblockers door een deel van de bezoekers zorgt er mede voor dat de hoeveelheid reclame relatief hoog is.

Misschien goed om daarbij te melden: RadioFreak.nl en RadioForum.nl wordt gerund door een stichting en het bestuur, de redacteurs van de site en de moderatoren van het forum krijgen niet betaald. De inkomsten die we genereren door het tonen van de banners worden onder meer gebruikt voor de webhosting (die helaas iets duurder is dan de hier genoemde 5 euro per maand 😅).
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels
big T

Bericht door big T »

Wat ik zelf erg vind is dat op de fone, je reclame in je topic hebt, en deze reclame moet je eerst weg klikken anders is het topic niet te lezen.
Maar dan kom je niet meer uit op het laatste bericht.
Dus scrollen, en dan nog tussen de bijdragen, ook weer reclame.
En dan op de achtergrond wil de reclame cookies en trekkers plaatsten.
Dan is de keus snel gemaakt!
Weg er mee.
Dukard

Bericht door Dukard »

admin2 schreef: 29 dec 2022 10:20 die helaas iets duurder is dan de hier genoemde 5 euro per maand 😅.
Heldere uitleg ... en vwb bovenstaande reactie; ik had daar al een vermoeden in en gebruikte bewust "vanaf" -bier
Oortjes

Bericht door Oortjes »

admin2 schreef: 29 dec 2022 10:20 Misschien goed om daarbij te melden: RadioFreak.nl en RadioForum.nl wordt gerund door een stichting en het bestuur, de redacteurs van de site en de moderatoren van het forum krijgen niet betaald.
Waarvan akte. Dit wordt gewaardeerd.

Een radiofoum is net als radio. Reclame is noodzaak om te overleven, maar op de verkeerde manier uitgevoerd is het killing. Ik wens jullie veel wijsheid, zonder zelf veel last te hebben van de reclame overigens. Wegklikken voor ik het überhaupt kan lezen is niet zoveel moeite :D
Rock 'n roll is better than music!
sverrips

Bericht door sverrips »

admin2 schreef: 29 dec 2022 10:20 We lezen mee in dit topic en begrijpen de klachten over de hoeveelheid reclame. We gaan kijken of het mogelijk is de hoeveelheid banners op het forum iets terug te schroeven. Hierbij speelt uiteraard mee dat we voldoende inkomsten moeten genereren om RadioForum.nl en RadioFreak.nl nu en in de toekomst draaiende te houden. Het gebruik van adblockers door een deel van de bezoekers zorgt er mede voor dat de hoeveelheid reclame relatief hoog is.

Misschien goed om daarbij te melden: RadioFreak.nl en RadioForum.nl wordt gerund door een stichting en het bestuur, de redacteurs van de site en de moderatoren van het forum krijgen niet betaald. De inkomsten die we genereren door het tonen van de banners worden onder meer gebruikt voor de webhosting (die helaas iets duurder is dan de hier genoemde 5 euro per maand 😅).
Kijk.... dit doet me goed dat er een reaktie is. Natuurlijk is hosting duurder dan 5 euro, mogelijk is het ook een vps server of een dedicated server dat gebruikt wordt. Ik ben best voor reklame, maar het moet wel werkbaar blijven en dat was het niet. Add blocker is leuk, maar net wat er gezegt wordt, het verergerd alleen maar, want daardoor is er meer reklame !
Dukard

Bericht door Dukard »

FF goed lezen ... er stond >>> "vanaf" <<<
sverrips

Bericht door sverrips »

Vanaf en kleine 5 euro bijt elkaar !
Dukard

Bericht door Dukard »

sverrips schreef: 02 jan 2023 22:52 Vanaf en kleine 5 euro bijt elkaar !
https://www.vimexx.nl/webhosting :))
sverrips

Bericht door sverrips »

Ik kom inderdaad ook uit bij vimexx, namelijk bij web0098.zxcs.nl en via diginl.nl

Het zegt niks over dat dit het goedkoopste pakket is qua webhosting, kan ook die van 20 euro per maand zijn. Het is wel een hostingpakket, geen VPS of Dedicated server. Dan is mijn prive radio iets duurder dat deze webhosting per maand.
Plaats reactie